M20B20 vuotaa öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viirus
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 135
    • Finland

    M20B20 vuotaa öljyä

    Koneesta on alkanu vuotaa kohtuu reilusti öljyä jostain öljynsuodattimen lähimaastosta, itse öljynsuodatin ei vuoda, öljynlauhdutinta ei ole. Öljyä valuu syylärin alla olevan "pohjapanssarin" päälle, mistähän tuota öljyvuotoa kannattaisi etsiä? Kyseessä E30 320 touring vm1989.
    Ei oo pemaria enää...

  • larzu85
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 821
    • Mustasaari

    #2
    öljypohjan tiiviste,öljyfiltterin jalan välistä...
    Koita pyyhkiä puhtaaksi moottorin kylki ja seuraa mistä öljy tulee.
    BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

    BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

    EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

    EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

    EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

    EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

    EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

    Comment

    • Viirus
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 135
      • Finland

      #3
      Just kävin irroittamassa sen "pohjapanssarin", kiristelin öljypohjan pultit ja suodattimen ettei ainakan sieltä vuoda, lohkon etuosa lohkolämmittimen vierestä pakosarjan alta on märkä öljystä. Auto oli pukkien päällä käynnissä, makasin siinä alla vähän aikaa ja ei ainakaan näkynyt mitään vuotoja.
      Ei oo pemaria enää...

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16565
        • Asikkala

        #4
        Nokan stefa tai keinuakseleiden kumiset päätytulpat kannessa tai kannentiivisteen öljyvuoto pakosarjan alla ?

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14561
          • Oulu

          #5
          Jos öljypohjan tiiviste on falskannu, niin ei kiriäminen auta. Ja jos sitä tiivistettä ei ihan lähiaikoina ole vaihdettu, niin se varmasti vuotaa.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Viirus
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 135
            • Finland

            #6
            Öljypohjan tiiviste ei vuoda Öljyä valuu koneen kylkeä pitkin siitä virranjakajan kohdilta... Jos tuota nokka-akselin stefaa käy vaihtamaan niin mitä täytyy purkaa pois edestä? ventiilikoppa, imusarja?? Ja löytyykö keneltäkään tuon stefan mittoja, työpaikalla olis kohtalainen valikoima noita stefoja hyllyssä.
            Ei oo pemaria enää...

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16565
              • Asikkala

              #7
              Nokan stefa osa 12 ja kappas vaan, sieltähän löytyy kokokin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...82&hg=11&fg=15 Ei tarvitse irrottaa venttiilikoppaa, jakaja tietenkin tarvii.
              Voi vuotaa myös osa 13: http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=11&fg=25 Näitä siis 4 kpl. 2 niistä nokkapyörän takana, vaihto vaatii venttiilikopan irrotuksen.

              Comment

              • Viirus
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 135
                • Finland

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Nokan stefa osa 12 ja kappas vaan, sieltähän löytyy kokokin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...82&hg=11&fg=15 Ei tarvitse irrottaa venttiilikoppaa, jakaja tietenkin tarvii.
                Voi vuotaa myös osa 13: http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=11&fg=25 Näitä siis 4 kpl. 2 niistä nokkapyörän takana, vaihto vaatii venttiilikopan irrotuksen.
                Jos jakajan mielii irroittaa niin ilmeisesti tarttee ottaa myös flektin siivet pois edestä? Onko paha homma??
                Ei oo pemaria enää...

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16565
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Viirus View Post
                  Jos jakajan mielii irroittaa niin ilmeisesti tarttee ottaa myös flektin siivet pois edestä? Onko paha homma??
                  En muista tarviiko ropeli ottaa pois, kokeile jos jakaja lähtee muuten.

                  Comment

                  • Viirus
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 135
                    • Finland

                    #10
                    Nyt on vaihdettu ventiilikopan tiiviste, keinuakseeiden kumitulpat on ehjät ja ne tuli laitettua tiivisteliiman kanssa paikalleen joten nekään ei vuoda, hyllyssä olis vielä se nokka-akselin tiiviste jos sitten sillä vuodot loppuis. Pitääkä nokkapyörä irroittaa kun akselin tiivestettä käy vaihtamaan vai riitääkö pelkän jakajan irroitus?
                    Ei oo pemaria enää...

                    Comment

                    • mekstrm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 836
                      • Vantaa

                      #11
                      Kannentiivistehän on tyypillinen paikka m20:lle vuotaa öljyä ulos. Koneen etureunasta pakosarjan puoleisesta kulmasta. Itsellä uusikin tiiviste alkoi tihuttaa viikon sisällä asennuksesta.
                      Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                      Comment

                      • Nuke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1266
                        • Janakkala

                        #12
                        Aha, täälläkin samankaltaisia ongelmia M20 motin kaa...
                        Mulla kans yläpään tiivisteiden vaihto tulossa.
                        E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16565
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Viirus View Post
                          Nyt on vaihdettu ventiilikopan tiiviste, keinuakseeiden kumitulpat on ehjät ja ne tuli laitettua tiivisteliiman kanssa paikalleen joten nekään ei vuoda, hyllyssä olis vielä se nokka-akselin tiiviste jos sitten sillä vuodot loppuis. Pitääkä nokkapyörä irroittaa kun akselin tiivestettä käy vaihtamaan vai riitääkö pelkän jakajan irroitus?
                          Nokkapyörä irti ja sen takana on kahdella pultilla kiinni laippa jossa stefa on.

                          Comment

                          • Viirus
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 135
                            • Finland

                            #14
                            Ilmeisesti pitää ottaa myös jakohihna pois edestä? Otin tuossa irti, virranjakajan, pyöriän ja sen takana olevan levyn, nokkapyörän välistä ei ainakaan näkynyt isommalti öljyä, en kehdannut alkaa pihalla vielä purkamaan enempää. Taitaa olla kannentiivisteen vaihto edessä...
                            Last edited by Viirus; 10-02-2009, 21:18.
                            Ei oo pemaria enää...

                            Comment

                            • Viirus
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 135
                              • Finland

                              #15
                              Huomenna olis luvassa hyvää keliä jos vaihtais tuon nokka-akselin tiivisten tuossa pihalla. Voiko tuon tiivisteen vaihtaa pelkän nokkapyörän irroituksella vai lähteekö se edes pois ilman että ottaa jakoremmin pois edestä???
                              Ei oo pemaria enää...

                              Comment

                              Working...
                              X