Announcement

Collapse
No announcement yet.

s50b30 remmi ahtaminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TDic
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 105
    • nurmes

    s50b30 remmi ahtaminen.

    muutama kysymys remmi ahtamisesta,kun haulla ei oikein natsannu.:think

    1.kumpi eaton olisi sopivampi muuhun moottorin luonteeseen m90 vai 62?

    2.toimiiko m3:sen vakio ruisku 0.7bar ahdoilla,tietenkin chippi laitettava,tällä hetkellä alpha n-lastu,ilma massa mittari otettu pois käytöstä.

    3.miten pitkälle kestää vakio sisuskalut,vakio kannen tiiviste?

    4.mikä on vakio puristus-suhde?

    5.minkä kokoset vakio suuttimet ovat,ohmit?

    6.vakio kytkimen kestävyys?

    siinäpä muutamia perus kyssäreitä,saa kirjoitella vinkkejä ja kokemuksia,linkit konehuoneista mihin sijoitettu remmi olisivat myös tervetulleita.
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Haulla löytyy samikoo nimimerkin topikki aiheesta, ja ai että olikin mukavaa luettavaa tuommoinen sanojen kiva erittely...
    M550d

    Comment

    • TDic
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 105
      • nurmes

      #3
      Originally posted by jumbo View Post
      Haulla löytyy samikoo nimimerkin topikki aiheesta, ja ai että olikin mukavaa luettavaa tuommoinen sanojen kiva erittely...
      joo löysin kyllä haullu noi samikoo:n postaukset,mut ei ihan kaikkeen tullut selvyyttä.

      Comment

      • Kenzu
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1285
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by TDic View Post
        muutama kysymys remmi ahtamisesta,kun haulla ei oikein natsannu.:think

        1.kumpi eaton olisi sopivampi muuhun moottorin luonteeseen m90 vai 62?

        2.toimiiko m3:sen vakio ruisku 0.7bar ahdoilla,tietenkin chippi laitettava,tällä hetkellä alpha n-lastu,ilma massa mittari otettu pois käytöstä.

        3.miten pitkälle kestää vakio sisuskalut,vakio kannen tiiviste?

        4.mikä on vakio puristus-suhde?

        5.minkä kokoset vakio suuttimet ovat,ohmit?

        6.vakio kytkimen kestävyys?

        siinäpä muutamia perus kyssäreitä,saa kirjoitella vinkkejä ja kokemuksia,linkit konehuoneista mihin sijoitettu remmi olisivat myös tervetulleita.
        kyllä sienne säädettävä ruisku kannattaisi laittaa, tai sitten käyt säätämässä uudestaan ton alpha-n lastun..

        Vakio suuttimet ovat 230cc ja jää jo vakiona pieneksi eli suuttimet vaihtoon, 440cc riittää mukavasti, mutta itse juuri laitoin 630cc..

        Ja se vakio kytkin ei kestä todellakaan, eli kytkimen saat sinne etsiä uuden ja paremman..

        Niin ja se vakio kone ei kestä 0,7 ahtoja.. on 0,6 on max että konekin kestää..

        Kyllähän siinä tekemistä on, mut jos on intoa ruuvata niin ei muuta ku projketi pystyyn..
        Lamborghini Gallardo
        Ex:
        F87 M2
        F82 M4
        F15 X5M50d
        F31 330d
        E60 M5
        E46 M3
        E63 645ci
        E60 530d -07 M5D satinwhite
        E36 M3 Turbo
        E30 325 cäbi -92

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by Kenzu View Post
          kyllä sienne säädettävä ruisku kannattaisi laittaa, tai sitten käyt säätämässä uudestaan ton alpha-n lastun..
          Alpha-N muutettu vakio ecu tunnistaa ahtopaineen miten?

          Eli ei toimi, uusiks män.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Kenzu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1285
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Alpha-N muutettu vakio ecu tunnistaa ahtopaineen miten?

            Eli ei toimi, uusiks män.
            oon kyllä kuullu et alpha-n on säädetty niin on toiminu, ainakin erään foorumilaisen remmi avossa..
            Lamborghini Gallardo
            Ex:
            F87 M2
            F82 M4
            F15 X5M50d
            F31 330d
            E60 M5
            E46 M3
            E63 645ci
            E60 530d -07 M5D satinwhite
            E36 M3 Turbo
            E30 325 cäbi -92

            Comment

            • TDic
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 105
              • nurmes

              #7
              mitä mäntiä ja kankia ootte käyttäny?
              entä kytkintä?

              tehoja ei olisi tarkoitus ottaa kuin n.350hv:n luokkaa näin aluksi,tatech:ia olen jo alustavasti kysellyt.
              mut kuka mahtanee säätää alphan lastun?:think

              joo noi suuttimethan jää tosiaan pieniksi,hondan ykskutosessakin on isommat suuttimet.

              ja mikä on suuttimien ohmi määrä?

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by TDic View Post
                mitä mäntiä ja kankia ootte käyttäny?
                entä kytkintä?

                tehoja ei olisi tarkoitus ottaa kuin n.350hv:n luokkaa näin aluksi,tatech:ia olen jo alustavasti kysellyt.
                mut kuka mahtanee säätää alphan lastun?:think

                joo noi suuttimethan jää tosiaan pieniksi,hondan ykskutosessakin on isommat suuttimet.

                ja mikä on suuttimien ohmi määrä?
                no eiköhän noihin sun tehoihin mene ihan vakio veiveil ja männil..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Kenzu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1285
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by TDic View Post
                  mitä mäntiä ja kankia ootte käyttäny?
                  entä kytkintä?

                  tehoja ei olisi tarkoitus ottaa kuin n.350hv:n luokkaa näin aluksi,tatech:ia olen jo alustavasti kysellyt.
                  mut kuka mahtanee säätää alphan lastun?:think

                  joo noi suuttimethan jää tosiaan pieniksi,hondan ykskutosessakin on isommat suuttimet.

                  ja mikä on suuttimien ohmi määrä?
                  vakio konetta on käytetty, se kestää kyllä riittävästi.. olisko ollu karala joka säätää en muista varmasti..
                  Sähän saat sen 350hv melkein jo sillä tatech:illa..
                  Lamborghini Gallardo
                  Ex:
                  F87 M2
                  F82 M4
                  F15 X5M50d
                  F31 330d
                  E60 M5
                  E46 M3
                  E63 645ci
                  E60 530d -07 M5D satinwhite
                  E36 M3 Turbo
                  E30 325 cäbi -92

                  Comment

                  • TDic
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2008
                    • 105
                    • nurmes

                    #10
                    samahan se nyt laittaa kunnon sisus kalut niin ei tartte konetta enää avata sen takia kun ahneus iskee.

                    mikä on vakio puristus-suhde?
                    ja kumpi kompura olisi mitoiltaan ja tuotoiltaan parempi tähän koneeseen m90 vai m62?

                    voi olla vaan melko ahdasta sijoittaa eaton:in ahdin.:think

                    haluisko kenzu omastaan laittaa kuvia konetilasta vaikka s-postiin?

                    Comment

                    • Kenzu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1285
                      • Vaasa

                      #11
                      Originally posted by TDic View Post
                      samahan se nyt laittaa kunnon sisus kalut niin ei tartte konetta enää avata sen takia kun ahneus iskee.

                      mikä on vakio puristus-suhde?
                      ja kumpi kompura olisi mitoiltaan ja tuotoiltaan parempi tähän koneeseen m90 vai m62?

                      voi olla vaan melko ahdasta sijoittaa eaton:in ahdin.:think

                      haluisko kenzu omastaan laittaa kuvia konetilasta vaikka s-postiin?
                      mulla on se samikoon ahdin.. että sen topicista näkee ne kuvat..
                      Lamborghini Gallardo
                      Ex:
                      F87 M2
                      F82 M4
                      F15 X5M50d
                      F31 330d
                      E60 M5
                      E46 M3
                      E63 645ci
                      E60 530d -07 M5D satinwhite
                      E36 M3 Turbo
                      E30 325 cäbi -92

                      Comment

                      • muuris
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Tehoja halutaan ~350hp ja ahtopainetta 0,7bar. Minne ajattelit hukata ne ylimääriset 130hp? Jos muu paketti toimii ja ahdin on järkevästi mitoitettu, niin jo 0,2bar tekohengitys pitäisi noille tehoille riittää..
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        • TDic
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2008
                          • 105
                          • nurmes

                          #13
                          kuhan kysäsin nollaseiskan paineista

                          mitäs oisitte mieltä jos eatonin sijoittas vakio imukotelon tilalle?

                          Comment

                          • Kenzu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1285
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by TDic View Post
                            kuhan kysäsin nollaseiskan paineista

                            mitäs oisitte mieltä jos eatonin sijoittas vakio imukotelon tilalle?
                            en kannata..
                            Lamborghini Gallardo
                            Ex:
                            F87 M2
                            F82 M4
                            F15 X5M50d
                            F31 330d
                            E60 M5
                            E46 M3
                            E63 645ci
                            E60 530d -07 M5D satinwhite
                            E36 M3 Turbo
                            E30 325 cäbi -92

                            Comment

                            • Kenzu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1285
                              • Vaasa

                              #15
                              meinaatko muuten kilpiin oikein laittaa?
                              Lamborghini Gallardo
                              Ex:
                              F87 M2
                              F82 M4
                              F15 X5M50d
                              F31 330d
                              E60 M5
                              E46 M3
                              E63 645ci
                              E60 530d -07 M5D satinwhite
                              E36 M3 Turbo
                              E30 325 cäbi -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎