Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typ 188 perien laipat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #31
    Originally posted by 325E View Post
    blaablaablaablaaablaaaaaaa

    Oletko Jonsku valmis lyömään kättäpäälle rauhan eleeksi..
    Tsiissus.. tämän takia varmaankin etan huippukierrokset aikoinaan rajattiin alemmaksi kuin "normaali" kamppeissa.

    Ontopic.. sopiiko kaikkien typ188 vetarien "tumpit" kaikkiin typ188 periin ?

    Comment

    • S.Kaulaote
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1579
      • Woikkaalla

      #32
      Originally posted by Maza View Post
      Tsiissus.. tämän takia varmaankin etan huippukierrokset aikoinaan rajattiin alemmaksi kuin "normaali" kamppeissa.

      Ontopic.. sopiiko kaikkien typ188 vetarien "tumpit" kaikkiin typ188 periin ?
      Mun mielest sopii riippumatta siitä onko laipan halkasija sen isompi tai pienempi!
      Vai oliks tää joku "joke" mitä Sakari ei hokaa!? Itellä on tossa pari perää ja tumpit mitkä ostin foorumilta ja pitäs vaihtaa jotta saa isot vetarit kiinne.
      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
      -Mitsubishi "runkkari"

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4319
        • Kannus/Kokkola

        #33
        Originally posted by S.Kaulaote View Post
        Mun mielest sopii riippumatta siitä onko laipan halkasija sen isompi tai pienempi!
        Vai oliks tää joku "joke" mitä Sakari ei hokaa!? Itellä on tossa pari perää ja tumpit mitkä ostin foorumilta ja pitäs vaihtaa jotta saa isot vetarit kiinne.
        No itseasiassa oli kompa. 325ix:n viskolukkoperässä toinen tumppi on pituudeltaan n. 2x sen mitä normaali. Toinen taas on aivan normaalin pituinen.

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #34
          Originally posted by Maza View Post
          No itseasiassa oli kompa. 325ix:n viskolukkoperässä toinen tumppi on pituudeltaan n. 2x sen mitä normaali. Toinen taas on aivan normaalin pituinen.
          Mä arvasin että täs on taas joku juju... en puutu toho!!
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • marko.m
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 333
            • Keminmaa

            #35
            Millä tuon etumutterin saa auki? se on 30mm ja kokeilin siihen 30mm hylsyä mutta se ei uppoa perille koska se lukituspelti ottaa vastaan.
            316i e46 -04.
            Ex. 525i e34 -91

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #36
              Originally posted by marko.m View Post
              Millä tuon etumutterin saa auki? se on 30mm ja kokeilin siihen 30mm hylsyä mutta se ei uppoa perille koska se lukituspelti ottaa vastaan.
              No lukituspelti toki ensiksi pois sieltä alta vaikka talttarukarilla kampeamalla
              Itse mutteri ei ole kovinkaan tiukalla, ainakaan niissä kahdessa typ188 perässä jotka olen avannut..
              Last edited by Jonsku; 02-03-2009, 13:05.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #37
                Originally posted by Jonsku View Post
                Itse mutteri ei ole kovinkaan tiukalla.
                Minulla ainakin oli tuon 540:kin alkup. perässä melko tiukalla se, metrisellä jatkolla ei lähtenyt mutta pulttipyssyllä yllättäen aukesi. :think Yllättäen siksi ettei tuolla meidän koneella ole yleensä kovin tiukalla olevia pultteja saanut auki..
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  #38
                  Originally posted by Maza View Post
                  ... 325ix:n viskolukkoperässä toinen tumppi on pituudeltaan n. 2x sen mitä normaali. Toinen taas on aivan normaalin pituinen.
                  Niinpä tietysti...passaako noihin tumppeihin normi vetarit, vai onko ix:ssä eri vetarit? Onko tuo tumpin pituus sisällepäin 2x..?

                  Siksi asia kiinnostaa kovastikkin kun mulla on nyt omassa 318 kipossa 325:n akselit ja takana siis 325i:n perä apurunkoineen. Nyt olis tallissa ix:n viskolukollinen perä eli passaako se bolt-on tohon 325i:n perän paikalle? vai pitääkö alkaa mulkkaamaan vetareiden kanssa?

                  Ja jos joskus tuo viskon perä muuten menee rikki mutta itte lukko toimii, niin voiko ton viskon laittaa tohon toiseen Typ188 perään ix:n tumpeilla vai onko rakenteessa muutakin eroa?

                  Nim. Eilen vielä onnellinen

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #39
                    Originally posted by Neppo View Post
                    Nyt olis tallissa ix:n viskolukollinen perä eli passaako se bolt-on tohon 325i:n perän paikalle? vai pitääkö alkaa mulkkaamaan vetareiden kanssa?
                    Eräälle kaverille ostettiin viskolukkoperä E30:iin joka oli muistaakseni täysin bolt-on joten ei siinä kummallisuuksia pitäisi olla.
                    Eikös noita viskoperiä ole ainoastaan iX:ssä?
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • marko.m
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 333
                      • Keminmaa

                      #40
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      No lukituspelti toki ensiksi pois sieltä alta vaikka talttarukarilla kampeamalla
                      Itse mutteri ei ole kovinkaan tiukalla, ainakaan niissä kahdessa typ188 perässä jotka olen avannut..
                      Jos sen lukituspellin saa pois niin sitten sinne pitäis hylsy mahtua. Mutta näyttää ettei se pelti tule pois koska se on mutterin alla. en kyllä ymmärrä mitä virkaa sillä pelliillä on tuolla mutterin alla. :think
                      316i e46 -04.
                      Ex. 525i e34 -91

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4319
                        • Kannus/Kokkola

                        #41
                        Originally posted by Neppo View Post
                        Niinpä tietysti...passaako noihin tumppeihin normi vetarit, vai onko ix:ssä eri vetarit? Onko tuo tumpin pituus sisällepäin 2x..?

                        Siksi asia kiinnostaa kovastikkin kun mulla on nyt omassa 318 kipossa 325:n akselit ja takana siis 325i:n perä apurunkoineen. Nyt olis tallissa ix:n viskolukollinen perä eli passaako se bolt-on tohon 325i:n perän paikalle? vai pitääkö alkaa mulkkaamaan vetareiden kanssa?

                        Ja jos joskus tuo viskon perä muuten menee rikki mutta itte lukko toimii, niin voiko ton viskon laittaa tohon toiseen Typ188 perään ix:n tumpeilla vai onko rakenteessa muutakin eroa?

                        Nim. Eilen vielä onnellinen
                        Heh.. turhaan huolehdit. Kyllä se perä sinne PITÄISI mennä ihan bolt-on. Vetarit on tietääkseni samat. Tumpin pituus on siis sisällepäin pidempi. Itse viskoyksikön voi vaihtaa tavalliseen peräänkin.., mutta jos tasauspyörästö hajoaa viskoperästä niin sitten muutos ei onnistu enää vakioperään. Vaatii siis kokonaisen lukkoyksikön vaihdon.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16419
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by marko.m View Post
                          Jos sen lukituspellin saa pois niin sitten sinne pitäis hylsy mahtua. Mutta näyttää ettei se pelti tule pois koska se on mutterin alla. en kyllä ymmärrä mitä virkaa sillä pelliillä on tuolla mutterin alla. :think
                          Se pelti ei ole mutterin alla vaan sen ympärillä... http://bmwfans.info/original/E30/2-T...3/ill-33_0073/

                          Comment

                          • juxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 301
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Herätellääs vanhaa topic ylös, tiedän että tämä tieto on täällä foorumilla mutta tällä hetkellä on hidas ja pätkivä netti joten nopeella ettimisellä ei vastausta löytynyt. Eli käykö e34 520/525 typ 188 perä e30 koriin, mitä kaikkea täytyy vaihtaa jotta se sopii e30?
                            G05 X5 45e Msport
                            E70 X5 35d
                            E36 Compact VR6T
                            E60 M5 VR6T
                            E92 VR6T Build

                            Comment

                            • FünfZweiFünf
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 43
                              • Mänttä-Vilppula

                              #44
                              Lainaan tätä vanhaa threadia...

                              Oon tässä jo jonkin aikaa koittanut etsiskellä ja lueskella tietoa typ 188 peristä ja sopivuuksista.

                              Onko siis niin että automaatin perä ei koskaan suoraan sovi manuaaliin (sisäänmenolaipat erilaiset?)?

                              Kiinnostaisi lukkoperän vaihtaminen ´91 525 manuaaliin mutta ´93 525 automaatin perä ei taida heittämällä sopia?

                              Kiitoksia vastauksista!

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16419
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by juxo View Post
                                Herätellääs vanhaa topic ylös, tiedän että tämä tieto on täällä foorumilla mutta tällä hetkellä on hidas ja pätkivä netti joten nopeella ettimisellä ei vastausta löytynyt. Eli käykö e34 520/525 typ 188 perä e30 koriin, mitä kaikkea täytyy vaihtaa jotta se sopii e30?
                                Käy takakannen vaihdolla mikäli e34-perän kiinnitys takapalkkiin on e30-tyyppinen eikä kehtomalli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎