Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typ 188 perien laipat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    #46
    Originally posted by FünfZweiFünf View Post
    Oon tässä jo jonkin aikaa koittanut etsiskellä ja lueskella tietoa typ 188 peristä ja sopivuuksista.

    Onko siis niin että automaatin perä ei koskaan suoraan sovi manuaaliin (sisäänmenolaipat erilaiset?)?

    Kiinnostaisi lukkoperän vaihtaminen ´91 525 manuaaliin mutta ´93 525 automaatin perä ei taida heittämällä sopia?

    Kiitoksia vastauksista!
    Ei kai lootan tyypillä ole vaikutusta asiaan :think

    Comment

    • FünfZweiFünf
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 43
      • Mänttä-Vilppula

      #47
      Niin minäki aattelin, että ei kai sillä oo merkitystä sopivuuteen, onko perä automaatista vai manuaalista mutta nyt alkoi epäilyttää kun tämän threadin alussa on sen suuntaista puhetta että sisäänmenolaipat ovat erilaisia.

      Onko kellään varmaa tietoa asiasta?

      Lainaus tän threadin alusta:
      Typ 188 perien laipat
      e34 525 -10/90 on ilmeisesti typ 188 perä. Mulla on automaatin perä ja siinä on kardaanin ja perän välinen laippa pienempi kuin manuaalin.
      Manuaalin kardaanin peräpään nivel ei siis sovi automaatin perään, eikä nuita niveliä voi vaihtaa keskenään (eri booritus). Onko kaikkien typ 188 perien laipat vaihdettavissä keskenään? Eli jos hommaan vaikka rikkinäisen typ 188 perän ja vaihdan siitä laipan.

      Comment

      • Tikkunen85
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 892
        • Paltamo

        #48
        ossaisko joku joka operaation on suorittanut niin neuvoa nyt tyhymää pulassa. 328:iin olisi tässä tarkoitus survoa M3:n perä mutta nuo laipathan tosiaan ovat erilaiset keskenään. Kuinka tämä laippojen vaihto siis tapahtuu oikea oppisesti?

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11085
          • Oulu

          #49
          Vetarien laipat eli siis tumpit vaihtuu ilmat työkalujakin. Senkun nykäsee irti ja tökkää uudet kiinni. Kardaanin laippa onkin hankalempi, kun pitää pinjonin pultti käyttää irti että saa laipan vaihdettua. Vaatii siis uuden krymppirenkaan sisälle ja laakerin esijännityksen säädön. Mun kuvasivustolla on pdf josta näkee miten tapahtuu. En nyt kännykällä jaksa sitä tähän linkata. Osaamaton saa aikaseksi vain tuhoutuneet pinjonin laakerit.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #50
            Tai sitten merkkaat laipan mutterin ja akselin että osaat kiristää tarkasti takaisin samaan kohti. Mittaa vanhan laipan korkeus (mutterin vastinpinnasta laakeria vasten tulevaan pintaan) ja vertaa "uuteen".
            Jos on yhtä korkea(parin satasen tarkkuudella) niin laippa paikalleen ja kirit mutterin takaisin samaan kohti. Lukituslevy on hyvä uusia.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Tikkunen85
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 892
              • Paltamo

              #51
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Vetarien laipat eli siis tumpit vaihtuu ilmat työkalujakin. Senkun nykäsee irti ja tökkää uudet kiinni. Kardaanin laippa onkin hankalempi, kun pitää pinjonin pultti käyttää irti että saa laipan vaihdettua. Vaatii siis uuden krymppirenkaan sisälle ja laakerin esijännityksen säädön. Mun kuvasivustolla on pdf josta näkee miten tapahtuu. En nyt kännykällä jaksa sitä tähän linkata. Osaamaton saa aikaseksi vain tuhoutuneet pinjonin laakerit.
              Originally posted by JJT View Post
              Tai sitten merkkaat laipan mutterin ja akselin että osaat kiristää tarkasti takaisin samaan kohti. Mittaa vanhan laipan korkeus (mutterin vastinpinnasta laakeria vasten tulevaan pintaan) ja vertaa "uuteen".
              Jos on yhtä korkea(parin satasen tarkkuudella) niin laippa paikalleen ja kirit mutterin takaisin samaan kohti. Lukituslevy on hyvä uusia.
              Kiitoksia vastauksista, toivottavasti oon nyt ees pikkasen viisaampi Täytynee huomenna käyä KL:ltä hakemassa nuo tarvittavat osaset ja ruveta harjottelemaan

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎