Originally posted by FünfZweiFünf
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Typ 188 perien laipat
Collapse
X
-
Niin minäki aattelin, että ei kai sillä oo merkitystä sopivuuteen, onko perä automaatista vai manuaalista mutta nyt alkoi epäilyttää kun tämän threadin alussa on sen suuntaista puhetta että sisäänmenolaipat ovat erilaisia.
Onko kellään varmaa tietoa asiasta?
Lainaus tän threadin alusta:
Typ 188 perien laipat
e34 525 -10/90 on ilmeisesti typ 188 perä. Mulla on automaatin perä ja siinä on kardaanin ja perän välinen laippa pienempi kuin manuaalin.
Manuaalin kardaanin peräpään nivel ei siis sovi automaatin perään, eikä nuita niveliä voi vaihtaa keskenään (eri booritus). Onko kaikkien typ 188 perien laipat vaihdettavissä keskenään? Eli jos hommaan vaikka rikkinäisen typ 188 perän ja vaihdan siitä laipan.
Comment
-
-
Vetarien laipat eli siis tumpit vaihtuu ilmat työkalujakin. Senkun nykäsee irti ja tökkää uudet kiinni. Kardaanin laippa onkin hankalempi, kun pitää pinjonin pultti käyttää irti että saa laipan vaihdettua. Vaatii siis uuden krymppirenkaan sisälle ja laakerin esijännityksen säädön. Mun kuvasivustolla on pdf josta näkee miten tapahtuu. En nyt kännykällä jaksa sitä tähän linkata. Osaamaton saa aikaseksi vain tuhoutuneet pinjonin laakerit.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tai sitten merkkaat laipan mutterin ja akselin että osaat kiristää tarkasti takaisin samaan kohti. Mittaa vanhan laipan korkeus (mutterin vastinpinnasta laakeria vasten tulevaan pintaan) ja vertaa "uuteen".
Jos on yhtä korkea(parin satasen tarkkuudella) niin laippa paikalleen ja kirit mutterin takaisin samaan kohti. Lukituslevy on hyvä uusia.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostVetarien laipat eli siis tumpit vaihtuu ilmat työkalujakin. Senkun nykäsee irti ja tökkää uudet kiinni. Kardaanin laippa onkin hankalempi, kun pitää pinjonin pultti käyttää irti että saa laipan vaihdettua. Vaatii siis uuden krymppirenkaan sisälle ja laakerin esijännityksen säädön. Mun kuvasivustolla on pdf josta näkee miten tapahtuu. En nyt kännykällä jaksa sitä tähän linkata. Osaamaton saa aikaseksi vain tuhoutuneet pinjonin laakerit.Originally posted by JJT View PostTai sitten merkkaat laipan mutterin ja akselin että osaat kiristää tarkasti takaisin samaan kohti. Mittaa vanhan laipan korkeus (mutterin vastinpinnasta laakeria vasten tulevaan pintaan) ja vertaa "uuteen".
Jos on yhtä korkea(parin satasen tarkkuudella) niin laippa paikalleen ja kirit mutterin takaisin samaan kohti. Lukituslevy on hyvä uusia.
Comment
-
Comment