Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 ja m20b25 kannet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qizmo
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 234

    #31
    no ootteko mittaillu palotiloja kun on plaanattu kantta.
    ite tuossa mittailin pari b20 kantta:
    124.5mm jotai 37ml
    124mm noin 35ml tai vähä alle en muista tarkkaan.
    voiskohan noi pitää paikkaansa?
    olikos se m20 kansi vakiona sen 125.1
    käytin muovi pleksiä ja jotai moottoriöljyy ja 10ml ruiskuu millin asteikolla. saatto tulla kyl virheitä ku monta kertaa piti täyttää se :roll:

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #32
      Samalla tavalla mittasin itse uuden M20B25 palotilan 43ml ja käytetyn mutta hyvin pestyn ja vakiokorkuisen M20B20 palotilan 40ml.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #33
        kävimpä myös mittaamassa
        b20 kansi
        Kansi 124.8mm ja tasan 40ml meni kamaa

        Kansi ainakin kerran suoristettu.
        Vuosileima -85
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • qizmo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 234

          #34
          jaa.. voiskohan noi mun mittaukset pitää paikkaa, kun noinki paljo pienemmän tilavuuden sain.
          Paljos tota kantta voi plaanailla ettei mee jako sekasin ja tartteis säädettävän nokkapyörän

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #35
            2 milliä lohkosta niin menee puol piikkii pieleen.

            Tossa suuntaa antava tieto
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • BestMotorWith
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 382
              • Hämeenlinna

              #36
              Ohjekirjan (alfamer) mukaan 0.3mm saa kannesta ottaa.
              If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

              Comment

              • qizmo
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 234

                #37
                no niinhän ne kirjat taitaa sanoo.. 124.7mm minimi korkeus.

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #38
                  Originally posted by qizmo
                  no ootteko mittaillu palotiloja kun on plaanattu kantta.
                  ite tuossa mittailin pari b20 kantta:
                  124.5mm jotai 37ml
                  124mm noin 35ml tai vähä alle en muista tarkkaan.
                  voiskohan noi pitää paikkaansa?
                  olikos se m20 kansi vakiona sen 125.1
                  käytin muovi pleksiä ja jotai moottoriöljyy ja 10ml ruiskuu millin asteikolla. saatto tulla kyl virheitä ku monta kertaa piti täyttää se :roll:
                  Mielestäni itsekkin mittasin 37ml m20b20 87/7 kannesta(motronic)
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • qizmo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 234

                    #39
                    Originally posted by Tom1s
                    Originally posted by qizmo
                    no ootteko mittaillu palotiloja kun on plaanattu kantta.
                    ite tuossa mittailin pari b20 kantta:
                    124.5mm jotai 37ml
                    124mm noin 35ml tai vähä alle en muista tarkkaan.
                    voiskohan noi pitää paikkaansa?
                    olikos se m20 kansi vakiona sen 125.1
                    käytin muovi pleksiä ja jotai moottoriöljyy ja 10ml ruiskuu millin asteikolla. saatto tulla kyl virheitä ku monta kertaa piti täyttää se :roll:
                    Mielestäni itsekkin mittasin 37ml m20b20 87/7 kannesta(motronic)
                    paljo sitä oli laskettu?
                    Mites muuten ku lasketaan puristussuhdetta ja mäntä jossa on amme ja se tulee lohkon tasoon..lisätäänkö se ammeen tilavuus tohon palotilan tilavuuteen ja lasketaan sitte.
                    ja mites paljo tossa 84 porauksessa toi tiiviste laskee puristusta? tai miten ohueksi se ihan normaali tiiviste puristuu

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3059
                      • Suomi

                      #40
                      viittiskö joku mitata/kuvata noista kansista ne kanavat? ite pystyn lomien jälkeen nappaamaan 325i:stä tiedot ainakin...

                      alkas olla tässä ajankohtasta ja pikaseen tietää et miten ton kansi homman nyt järkkäis kun onnistuvat koneistamolla ryssii...eipä tartte toiste viedä KO puljuun.

                      mietin vaan et minkä kannen pyydän tilalle hommaamaan ja sitten kuopion venttiilipajalle vien sen niin ei tartte enää inistä saatana!!
                      eli ahdettuun 2.5L tulee ja itellä on käynyt mielessä et ihan m20b25 peruskansi siihen on pop. onko eroa paljonkaan jos laittaa m20b20 kannen 325i:n venoilla jos ei sen kummemmin porttailla...

                      olis kiva tietää noi koot niistä kanavista...eli vaikka sitten siitä kanavan keskeltä leveys ja keskeltä korkeus..palotilasta b20 joutuu sitten hiukka muokkaamaan sopivaa joka tapauksessa jos sille tielle lähtee...

                      metric mechanicin linkissä oli jotain tietoja, mutta meni aika hilkulla ohi kun joka saakelin paikkaan on tungettu ETA jne..siellä oli kyllä noita mittoja. eli jos keskeltä kanavia mittaa niin erot ei ollut kummoset b20 vs b25 ruiskuilla. toki siinä b25 kannessa on se venttilin ohjurille menevä evä kanavan ylälaidassa. tietysti sekin että b20 ruiskussa on pyöreät kanavat ja b25:ssa on ovaalit.

                      liekkö ne virtausarvot ollut tuolla sitten etan minikanavakannelle sivulla 25..jos on tommonen ero niin ois mielenkiintosta tietää paljon ihmiset on saanu nostettua virtauksia vaan pelkillä b25 venoilla tohon b20 kanteen.

                      linkki kansiin:
                      http://www.metricmechanic.com/pg23.htm

                      linkki vertailuun:
                      http://www.metricmechanic.com/pg25.htm
                      Last edited by Suutari; 26-03-2005, 18:03.
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3059
                        • Suomi

                        #41
                        voisko sitä faktaosastoa ihan aikuisten oikeesti muuten miettiä...ei tartteis search:iä paljon käytellä...
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3059
                          • Suomi

                          #42
                          Lisää "infoa":
                          Teoreettisia virtauksia mitattuna samassa virtauspenkissä:
                          m20b20 isoreikäinen ruiskukansi v.83-> vakiona n.235hp
                          m20b25 vakiona n.255hp

                          M20b20 kanteen m20b25 venat sekä sovitus b25 imusarjaan ollaan lähellä vakio b25 kantta. Tällöin jopa parempi alavääntö ja keskikierrosalue.

                          Portattuna m20b20 + b25 venoilla n.270-280hp ja ilmeisesti m20b25 kansi portattuna n.290hp mitä virtauksia on ollut esillä....
                          Molemmat voi halkeilla ihan yhtä helposti jne. b25 ylimääräset vesikanavat ja ohuemmat seinämät.

                          m20b20 erilainen/pienempi palotila---> ongelmia mikäli vakio b25 alakertaan/männillä eli palotilojen muokkaus edessä ainakin tuossa tapauksessa. Riippuu männistä jne.

                          Eta kannessa pienimmät kanavat ja ei vahvuutta tarpeeksi kunnon porttaukseen.
                          K-jetronic ja kaasarikansissa myös pienet kanavat, mutta materiaalia tarpeeksi kunnon porttaukseen.

                          UGH! Kuulopuheita M-sport,search jne...

                          Että semmosta...portattunakin b20 paremmat ominaisuudet alhaalla/keskellä.

                          itse laitan b25 kannen kevyesti portattuna...ja ehkä tulevaisuudessa mikäli ei kestä niin m20b20 kansi b25 venoilla + portattuna ja vahvistettuna... helpompi löytää niitä kuin b25 kansi. Omassa ei nimittäin tule ongelmaa tuon palotilan suhteen..

                          Jos lisää tietoa niin eikun perään lisäilemään...
                          Last edited by Suutari; 29-03-2005, 19:12.
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • Ter0
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 297
                            • Tampere

                            #43
                            m20b20 vs. m20b25 vesikanavat

                            Lisätäänpä tämän threadin alle tämä kysymys:
                            Mitä ongelmia odotettavissa kun m20b25 lohkon päälle laitetaan m20b20 kansi jossa ei ole palotilojen/sylinterien välissä meneviä vesikanavia (jotka siis lohkossa ovat). Vai onko turhaa stressailua?

                            Eikös niitä kanavia pitkin vesi vaan valu takaisin alaspäin? Eli tässä tapauksessa sylinterien välissä olevat kanavat jäisivät tyhjiksi..






                            edit: lisäsinpä kuvat
                            Last edited by Ter0; 12-08-2005, 11:46.
                            ______________________________
                            BP-2010 burnismestari \o/
                            ______________________________
                            -Ter0
                            [email protected]
                            TT-Speed Oy

                            Comment

                            • ZoMbiE
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2583
                              • Lohja, Virkkala

                              #44
                              mutta nätisti työstetyt kanavat

                              Comment

                              • Ter0
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2003
                                • 297
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by ZoMbiE
                                mutta nätisti työstetyt kanavat
                                á la Kansiviritys Kosunen
                                ______________________________
                                BP-2010 burnismestari \o/
                                ______________________________
                                -Ter0
                                [email protected]
                                TT-Speed Oy

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎