Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansi paskana ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530TIC
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 41
    • Espoo

    Kansi paskana ?

    M30B30 koneeseen olin sytytystulppia vaihtamassa. yksi tulpista oli öljyinen, ja kaveri sanoi että jos tulppa on öljyinen niin se tarkoittaa sitä että on kansi halki ??? onko asia nyt näin, vai voiko kansipahvi olla kaputt ? tai jotain muuta vastaavaa ?
    neuvokaas nyt muo mikä voisi olla pielessä, vai onko täysin normaalia ?
    Kiitos etukäteen.
    -Marcus

    Ps. jos kansi on mennyt. niin meneekö M30B35 kansi paikalleen ilman että tarttee vaihtaa nokkaa, keinuja tai muuta ? Toki imusarja kannattaa varmaan vaihtaa M30B35 (paremmin virtaavaan)?
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Voi öljyisyys johtua myös venttiilinohjurin kumin vuodosta.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Oliko tulppa öljyinen palotilan, vai tulpanjohdon puolelta? Jos öljy oli pihapuolella, niin syyllinen on todennäköisesti venttiilikannen tiiviste, mutta jos palotilan puolelta, niin komppaan TFV:tä.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Salakka
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 359
        • Lappeenranta, PARAS OLLA !

        #4
        -?-

        Montakin eri vikaa voi olla...

        Kato tuleeko samalle tulpalle lisää 'öljyä'

        Mittaa puristuspaineet !
        SoftRoader

        EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

        Comment

        • m3/5
          Newbiemmer
          • Jan 2004
          • 8
          • Helsinki

          #5
          Ainoastaan yksi tulppa vai useampi? Selkeyttää paremmin tilannetta

          Comment

          • saugg0
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 55
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Salakka View Post
            Montakin eri vikaa voi olla...

            Kato tuleeko samalle tulpalle lisää 'öljyä'

            Mittaa puristuspaineet !

            paremmin saat selvyyden kun mittaat ohivuodon.. ohivuodolla saa ainakin siitä selvän onko kannen tiiviste palanut kun samalla tarkasti kuuntelet paisuntasäiliöstä että kuuluuko kohinaa...
            - SAWO CONNECTION -

            Comment

            • tossu86
              Newbiemmer
              • Dec 2007
              • 25

              #7
              Originally posted by 530TIC View Post
              M30B30 koneeseen olin sytytystulppia vaihtamassa. yksi tulpista oli öljyinen, ja kaveri sanoi että jos tulppa on öljyinen niin se tarkoittaa sitä että on kansi halki ??? onko asia nyt näin, vai voiko kansipahvi olla kaputt ? tai jotain muuta vastaavaa ?
              neuvokaas nyt muo mikä voisi olla pielessä, vai onko täysin normaalia ?
              Kiitos etukäteen.
              -Marcus

              Ps. jos kansi on mennyt. niin meneekö M30B35 kansi paikalleen ilman että tarttee vaihtaa nokkaa, keinuja tai muuta ? Toki imusarja kannattaa varmaan vaihtaa M30B35 (paremmin virtaavaan)?
              RAUHA RAUUUUUHA!
              Se on 97,23% todennäköisyydellä vain vuotava venakopan tiiviste. Äärimmäisen yleinen vika kaikissa automerkeissä/malleissa.

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #8
                Originally posted by 530TIC View Post
                M30B30 koneeseen olin sytytystulppia vaihtamassa. yksi tulpista oli öljyinen, ja kaveri sanoi että jos tulppa on öljyinen niin se tarkoittaa sitä että on kansi halki ??? onko asia nyt näin, vai voiko kansipahvi olla kaputt ? tai jotain muuta vastaavaa ?
                neuvokaas nyt muo mikä voisi olla pielessä, vai onko täysin normaalia ?
                Kiitos etukäteen.
                -Marcus

                Ps. jos kansi on mennyt. niin meneekö M30B35 kansi paikalleen ilman että tarttee vaihtaa nokkaa, keinuja tai muuta ? Toki imusarja kannattaa varmaan vaihtaa M30B35 (paremmin virtaavaan)?
                Väittikö sama jantteri myös että pakkasaamuina voi pakoputkesta putkahdella raakatimantteja?

                Ihan kaikkien Esson kantiksien juttuja ei kannata aina ottaa niin tosissaan
                Kyllähän tuo kannen halkeaminen ilmenee yleensä eri tavalla.

                Comment

                • tossu86
                  Newbiemmer
                  • Dec 2007
                  • 25

                  #9
                  Originally posted by -Jarno- View Post
                  Väittikö sama jantteri myös että pakkasaamuina voi pakoputkesta putkahdella raakatimantteja?

                  Ihan kaikkien Esson kantiksien juttuja ei kannata aina ottaa niin tosissaan
                  Kyllähän tuo kannen halkeaminen ilmenee yleensä eri tavalla.
                  just meinasin itekki kirjottaa, että kannen nasahtamisesta aiheutuvat oireet ovat yleensä hiukan dramaattisempia kuin se että on tulppa öljyssä...

                  Comment

                  • m3/5
                    Newbiemmer
                    • Jan 2004
                    • 8
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by -Jarno- View Post
                    Väittikö sama jantteri myös että pakkasaamuina voi pakoputkesta putkahdella raakatimantteja?

                    Ihan kaikkien Esson kantiksien juttuja ei kannata aina ottaa niin tosissaan
                    Kyllähän tuo kannen halkeaminen ilmenee yleensä eri tavalla.
                    Kuten miten? montako konetta olet kasannut/ koneistanut?
                    Huom. ei ole riidan haastamista, vaan uteliaisuutta ko oli niin voimakas mielipide

                    Comment

                    • -Jarno-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1140
                      • Salo

                      #11
                      Eipä ole tullut ikinä laskettua, mut on sitä nyt jokunen kone sentään tullut tehtyä. Aika monta kansivikaistakin on eteen osunut, eikä yhdessäkään ole öljyä ulospäin tullut.
                      Kunhan nyt ihmettelin kun ollaan heti pelottelemassa kaveria kaikista kalleimmalla vaihtoehdolla jos tulpan päällä nyt vähän öljyä sattuu olemaan.

                      -Nesteettä katoaa, sekoittuu öljyyn
                      -Vedätettäessä tuntuu makea tuoksu
                      -Auto puskee valkoista savua, tuoksuu imelälle
                      -Nesteiden seasta löytyy öljyä
                      -Pakokanavasta halki, glykolin mittaus
                      -konehuoneesta rupiaa löytyyn glykoliläiskiä
                      -jne
                      Last edited by -Jarno-; 19-02-2009, 17:53.

                      Comment

                      • m3/5
                        Newbiemmer
                        • Jan 2004
                        • 8
                        • Helsinki

                        #12
                        kyllä kyllä. hyvä niin. Luen vaan vähän skeptisenä näitä kommentteja ko kaikki on tietävinään kaikesta kaiken ja kerrotaan kaikki faktana, jotka ollaan kuultu juurikin tuolta Esson kantisporukalta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎