Yksi tyypillinen M40 koneen vaiva kohtasi, ainakin mitä täällä muita viestejä on koittanut kaivella.
Ongelma on siis seuraavanlainen, maanantai-aamuna tuli siirrettyä kyseistä autoa talliin lämpemään päiväksi. Kun auton starttasi, kävi se hyvin karkeasti niin että hampaat meinasi suusta tippua, eli rytkytti ja röpötti oikein kunnolla. Bemu on tehnyt joskus aikaisemminkin niin ja se käynti on normalisoitunut kun on antanut vähän kiekkaa koneelle. Autolle on muuten ollut tyypillistä että on saanut sahata pitkään käyntiin, paitsi hyvin kylmillä keleillä tai lähes heti auton sammuttamisen jälkeen jolloin lähtee käyntiin kuin (jäätyneen) palmun alta.
Illalla kun piti lähteä lämpimästä tallista, niin auto käynnistyi yhä vaivalloisesti mutta kaasupolkimen polkaisu sammutti koko laitoksen. Sen jälkeen startti vain sahasi ja välillä auto "hörähti" mutta käyntiin sitä ei enää saanut.
Bensapumppua on useampaan kertaan ehdotettu, mutta miten sen kunnosta voisi parhaiten varmistua? Pumpun relettä olen katsonut, mutta en siitä hullua hurskaammaksi tullut. Lisäksi koitin yhtä kikkaa jolloin otin tulpanjohdon pois, koitin käynnistää, laitoin takaisin ja starttasin uudelleen, tuloksetta.
Autolla mittarissa 175 tkm, joten taitaa olla useimpien osien kohdalla olla 1. vaihtokerta vasta edessä. Niin, ja olen ronklannut ilmamäärämittarin seoskiekon kanssa kun olen koittanut saada kulutusta hieman säädettyä. Mittarin neula pystyy liikkumaan vapaasti eikä siellä mitään ylimääräistä ole.
Ongelma on siis seuraavanlainen, maanantai-aamuna tuli siirrettyä kyseistä autoa talliin lämpemään päiväksi. Kun auton starttasi, kävi se hyvin karkeasti niin että hampaat meinasi suusta tippua, eli rytkytti ja röpötti oikein kunnolla. Bemu on tehnyt joskus aikaisemminkin niin ja se käynti on normalisoitunut kun on antanut vähän kiekkaa koneelle. Autolle on muuten ollut tyypillistä että on saanut sahata pitkään käyntiin, paitsi hyvin kylmillä keleillä tai lähes heti auton sammuttamisen jälkeen jolloin lähtee käyntiin kuin (jäätyneen) palmun alta.
Illalla kun piti lähteä lämpimästä tallista, niin auto käynnistyi yhä vaivalloisesti mutta kaasupolkimen polkaisu sammutti koko laitoksen. Sen jälkeen startti vain sahasi ja välillä auto "hörähti" mutta käyntiin sitä ei enää saanut.
Bensapumppua on useampaan kertaan ehdotettu, mutta miten sen kunnosta voisi parhaiten varmistua? Pumpun relettä olen katsonut, mutta en siitä hullua hurskaammaksi tullut. Lisäksi koitin yhtä kikkaa jolloin otin tulpanjohdon pois, koitin käynnistää, laitoin takaisin ja starttasin uudelleen, tuloksetta.
Autolla mittarissa 175 tkm, joten taitaa olla useimpien osien kohdalla olla 1. vaihtokerta vasta edessä. Niin, ja olen ronklannut ilmamäärämittarin seoskiekon kanssa kun olen koittanut saada kulutusta hieman säädettyä. Mittarin neula pystyy liikkumaan vapaasti eikä siellä mitään ylimääräistä ole.
Comment