Announcement

Collapse
No announcement yet.

sopiiko m50 vauhtipyörä s50:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenzu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1285
    • Vaasa

    sopiiko m50 vauhtipyörä s50:een

    niin eli sopiiko varmasti m50 vauhtipyörän hammasratas s50 koneeseen?
    tarttis varmaa tietoa, eri varaosanumerot ovat mutta ei silti oo varmuutta että sopiiko..

    oon teettämäs kevyttä vauhtista ja tarttee siihen ton rattaan ja nyt olis tos yks m50 oma valmiiksi irrallisena..
    Lamborghini Gallardo
    Ex:
    F87 M2
    F82 M4
    F15 X5M50d
    F31 330d
    E60 M5
    E46 M3
    E63 645ci
    E60 530d -07 M5D satinwhite
    E36 M3 Turbo
    E30 325 cäbi -92
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Lainaan topikkia ja kysyn onko m20 ja m50 hammaskehä sama ?

    Comment

    • Miuge
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 630
      • Tampere

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Lainaan topikkia ja kysyn onko m20 ja m50 hammaskehä sama ?
      Ei ole
      Webshop - MRT Engineering
      Facebook - MRT Engineering
      Instagram - mrtengineering
      YouTube - miugemrt

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by M.ICE View Post
        Ei ole
        Erona halk. vai hammasjako vai molemmat ? Siis käykö m20-vauhtipyörä m50-koneeseen jos vaihtaa startin hammasrattaan ?

        Comment

        • Garret2260
          Newbiemmer
          • Jan 2009
          • 22

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Erona halk. vai hammasjako vai molemmat ? Siis käykö m20-vauhtipyörä m50-koneeseen jos vaihtaa startin hammasrattaan ?
          startin hammasrattaan vaihtamalla onnituu m20:n vauhtipyörän laitto m50 koneeseen.
          e30 facelift m50b25tic M-tech2 incl. e36 coupe puolinahkasport sisusta, lukkoperä, tehostettu ohjaus, abs, sähkölasit, konin säädettävää, kauko-ohjattu keskuslukitus+hälytin

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Garret2260 View Post
            startin hammasrattaan vaihtamalla onnituu m20:n vauhtipyörän laitto m50 koneeseen.
            Kiitos, helpottaa tulevia kaukaisia ? suunnitelmia. Olishan tuo varmaan selvinnyt oskun projektistakin...

            Comment

            • Miuge
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 630
              • Tampere

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Erona halk. vai hammasjako vai molemmat ? Siis käykö m20-vauhtipyörä m50-koneeseen jos vaihtaa startin hammasrattaan ?
              m50 hammaskehässä pienempi sisähalkaisija kuin m20:n, eli m20 pyörästä joutuu sorvaan jos haluaa siihen sovitella m50 hammaskehän. Hampaatkin erilaiset.
              Webshop - MRT Engineering
              Facebook - MRT Engineering
              Instagram - mrtengineering
              YouTube - miugemrt

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by M.ICE View Post
                m50 hammaskehässä pienempi sisähalkaisija kuin m20:n, eli m20 pyörästä joutuu sorvaan jos haluaa siihen sovitella m50 hammaskehän. Hampaatkin erilaiset.
                Nyt ei olla (vielä) vaihtamassa hammaskehää vaan koko m20 vauhtipyörä m50 koneeseen joka siis onnistuu kun vaihtaa m50 starttiin m20 rattaan. Vaiko ei onnistu sittenkään ?

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Nyt ei olla (vielä) vaihtamassa hammaskehää vaan koko m20 vauhtipyörä m50 koneeseen joka siis onnistuu kun vaihtaa m50 starttiin m20 rattaan. Vaiko ei onnistu sittenkään ?
                  Tässäkin tapauksessa mielestäni simppelein ratkaisu on pyöräyttää siitä m20 pyörästä kehä irti. Sorvissa 2mm m20 pyörän sovitteen halkasijaa pienemmäksi ja rympätä m50 kehä siihen niin ei tarvi alkaa startinkanssa koplaan.
                  Last edited by zJark; 17-02-2009, 00:33.
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  • Garret2260
                    Newbiemmer
                    • Jan 2009
                    • 22

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Nyt ei olla (vielä) vaihtamassa hammaskehää vaan koko m20 vauhtipyörä m50 koneeseen joka siis onnistuu kun vaihtaa m50 starttiin m20 rattaan. Vaiko ei onnistu sittenkään ?
                    muutaman henkilö tiedän vaihtaneen startin rattaan jotta saa sopimaan. eli kyllä se mahdollista on starttia modaamalla mutta tiedä sitten kumpi helpompi vaihtoehto on.. vauhtipyörän kehän vaihto vaiko startin modaus.. :think
                    e30 facelift m50b25tic M-tech2 incl. e36 coupe puolinahkasport sisusta, lukkoperä, tehostettu ohjaus, abs, sähkölasit, konin säädettävää, kauko-ohjattu keskuslukitus+hälytin

                    Comment

                    • Kenzu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1285
                      • Vaasa

                      #11
                      No niin siirrytäänkö nyt takasin tohon otsikko kysymykseen?
                      tehkää vaikka oma topic tolla m20 m50 kysymykselle..
                      Lamborghini Gallardo
                      Ex:
                      F87 M2
                      F82 M4
                      F15 X5M50d
                      F31 330d
                      E60 M5
                      E46 M3
                      E63 645ci
                      E60 530d -07 M5D satinwhite
                      E36 M3 Turbo
                      E30 325 cäbi -92

                      Comment

                      • zJark
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 740
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Originally posted by Kenzu View Post
                        No niin siirrytäänkö nyt takasin tohon otsikko kysymykseen?
                        tehkää vaikka oma topic tolla m20 m50 kysymykselle..
                        Sopii
                        Edit... On siis vastaus alkuperäiseen kysymykseen
                        Last edited by zJark; 17-02-2009, 11:57.
                        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                        Comment

                        • Kenzu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1285
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by zJark View Post
                          Sopii
                          Edit... On siis vastaus alkuperäiseen kysymykseen
                          eli on sama hammastus kummassakin? ja ei oo mitään mutu tietoa?
                          Lamborghini Gallardo
                          Ex:
                          F87 M2
                          F82 M4
                          F15 X5M50d
                          F31 330d
                          E60 M5
                          E46 M3
                          E63 645ci
                          E60 530d -07 M5D satinwhite
                          E36 M3 Turbo
                          E30 325 cäbi -92

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by zJark View Post
                            Tässäkin tapauksessa mielestäni simppelein ratkaisu on pyöräyttää siitä m20 pyörästä kehä irti. Sorvissa 2mm m20 pyörän sovitteen halkasijaa pienemmäksi ja rympätä m50 kehä siihen niin ei tarvi alkaa startinkanssa koplaan.
                            Hmm joo varmaan mutta minulla on sinulta (muistaakseni) uutena ostettu kevennetty ja tasapainoitettu teräsvauhtis, 5,5 kg jossa on m20 hammaskehä ja 228 mm. asetelman ohjaustapit. Tämä siis tark. laittaa m50-koneeseen, ei tosin ole vielä autoakaan... Piti laittaa m42-koneeseen mutta sitä autoa ei ole enää.

                            Kenzu sorry kun sotkin topikin

                            Comment

                            • Ter0
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 297
                              • Tampere

                              #15
                              Fyi

                              Napsin eilen kuvia S50B32 vauhtipyörän hammastuksesta, mauserin kera.
                              4 kuvaa tuolla: http://ter0.1g.fi/kuvat/works/S50B32/17022009145.jpg
                              Aika pskalaatusia kuvia mut jospa nuo antais osviittaa tähän aiheeseen.
                              ______________________________
                              BP-2010 burnismestari \o/
                              ______________________________
                              -Ter0
                              [email protected]
                              TT-Speed Oy

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎