m20b25 käynti onkelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe30turbo
    BTCF Member
    • May 2008
    • 204
    • espoo

    m20b25 käynti onkelma

    vika löyty imuvuoto imusarjan päästä josta menee siihen bensanpaineen säätimelle se alipaine letku
    Last edited by bmwe30turbo; 13-01-2010, 23:08.
    E39 530DA - 00
    E39 530DA-01
    E34 "520i" s38+hx60 - 91
    E34 m5 -91 projekti
    E34 m5 -88 turboprojekti
    MAN 12.224 isompi huoltoauto
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Originally posted by bmwe30turbo View Post
    elikkäs ei tule kipinää ei puolalta eikä niinkään virranjakajalta. puolan miinus(-) piuhaan ei tule jännitettä missä vika ? ja siis auto 325i e30 kaksirivisellä liittimellä ja boksin loppu numero 081 ja kokeiltu ehjällä virtalukon pohjalla toisella puolalla ja puola on kunnossa se kokeiltu ja uus pyörijä ja kansikin kiinni mutta mutta oisko se kampuran asento tunnistin kun tuossa se vissiinkin vauhti pyörässä vaiko boksi ?
    Jep. Tarkista se taaempi asentotunnistin.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • bmwe30turbo
      BTCF Member
      • May 2008
      • 204
      • espoo

      #3
      onkelmia onkelmia

      elikkäs tuota noin siellä vauhti pyörässä vissiinkin pitäs olla jokin tappi minkä se tunnistin mittaa se taempi niin ei kellään oo tietoo et minkälainen se kuulus olla tänään tsekkailin ja en nähny siit holesta mitään muuta kun kytkinasetelman ne mistä tulee se asetelma kiinni et onks siel ihan selvä joku tappi ? ja siis onkelma on sellanen et puolan maalle ei tule jännitettä ollenkaan kun virrat päällä tai starttaa ? muuten kaikki pitäs olla kunnossa.
      E39 530DA - 00
      E39 530DA-01
      E34 "520i" s38+hx60 - 91
      E34 m5 -91 projekti
      E34 m5 -88 turboprojekti
      MAN 12.224 isompi huoltoauto

      Comment

      • JPK
        Bimmer Rookie
        • Aug 2002
        • 133
        • Kajaani

        #4
        Kyllä siellä tappi on vauhtipyörän laidassa.

        Comment

        • bmwe30turbo
          BTCF Member
          • May 2008
          • 204
          • espoo

          #5
          elikkäs

          elikkä onko niiku missä kohtaa vauhti pyörää ja kai se oli sieltä taemmasta tunnistimesta eli onko se niiku siinä vauhti pyörän tasossa johon kytkin tulee kiinni?
          E39 530DA - 00
          E39 530DA-01
          E34 "520i" s38+hx60 - 91
          E34 m5 -91 projekti
          E34 m5 -88 turboprojekti
          MAN 12.224 isompi huoltoauto

          Comment

          • bmwe30turbo
            BTCF Member
            • May 2008
            • 204
            • espoo

            #6
            moikka

            tota jos jollain myynnissä vaihdelaatikkoon tulevia antureita nii saa tarjoo privaan ei oikee tunnu löytyvän mistään. ja boksia 081 loppunumerolla
            E39 530DA - 00
            E39 530DA-01
            E34 "520i" s38+hx60 - 91
            E34 m5 -91 projekti
            E34 m5 -88 turboprojekti
            MAN 12.224 isompi huoltoauto

            Comment

            • mattijus
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 70

              #7
              Jos ei myöskään bensaa tule, niin kokeile ohittaa ruiskun rele hyppylangoilla.

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #8
                Ootko mittaillu asentoanturia? Mitä lukemia näyttää?
                Itekkin joskus hätäpäissään kasasin yhden m20b25 motin ja heitin vahingossa m20b20 l-jet vauhtipyörän kiinni ni eihän se luonnollisesti käymään lähteny kun ei ollu sitä nastaa vauhtipyörässä. Ei tullu kipinää ollenkaan siihenkään vehkeeseen.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16565
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by mattijus View Post
                  Jos ei myöskään bensaa tule, niin kokeile ohittaa ruiskun rele hyppylangoilla.
                  Ja opettele kirjoittamaan niin että saa kerralla selvää...

                  Comment

                  • bmwe30turbo
                    BTCF Member
                    • May 2008
                    • 204
                    • espoo

                    #10
                    moikka

                    tuota noin ostin tuon vasta äskön ja on ollu käynnissä sillä edellisellä omistajalla on vain seissyt 2kk ja ekan kerran kun starttasin niin kuulu sellanen ihmeellinen kolahdus jostain kohtaa moottorista tai laatikosta niin ja sitä tappia en nähnyt ollenkaan siel vauhti pyörässä mutta mutta pitää jatkaa huomenna ettimistä kuhan nyt pääsee vaan taas huomenna tallille ja bensaa kyllä tulee mutta kipinä hukassa vain millasia arvoja niistä antureista pitäisi tulla noin suurin piirtein? ja se taempihan on se asento tunnistin ? vaiko se hammaskehään tuleva ? ja eikö se tappipitäs näkyy sielt taemmasta reijästä ? elikkä se mikä lähempänä perää ? tulipa taas epäselvästi kirjotettuu mä en vaan osaa
                    E39 530DA - 00
                    E39 530DA-01
                    E34 "520i" s38+hx60 - 91
                    E34 m5 -91 projekti
                    E34 m5 -88 turboprojekti
                    MAN 12.224 isompi huoltoauto

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      #11
                      Arvoja en just muista. Ja on juuri se taaempi tunnistin. Hammaskehää lukeva anturi antaa kierrostiedon boxille. Kyllä se tappi näkyy sieltä anturin reijästä (joka on lähempänä perää).
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • -Jarno-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1140
                        • Salo

                        #12
                        n. ~1000 Ohmia sieltä pitäis tulla +/-200
                        Sen vauhtipyörän natsan kyllä näkee jos ottaa anturin pois ja kurkkii taskulampulla tupaan kun kaveri pyörittää konetta.

                        Comment

                        • mattijus
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2003
                          • 70

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ja opettele kirjoittamaan niin että saa kerralla selvää...
                          Mitä kohtaa et tekstistäni ymmärtänyt?

                          jos 081 boksillisesta 325i:stä on kipinä hukassa eikä bensapumppu pyöri voi vika olla Motronicin releessä. Tämä on helppo testata asentamalla releen tilalle hyppylangat, joilla saa releen ohitettua.

                          Mulle ihan sama, jos et osaa lukea releestä mitä minkäkin numeroinen napa tekee.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16565
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by mattijus View Post
                            Mitä kohtaa et tekstistäni ymmärtänyt?

                            jos 081 boksillisesta 325i:stä on kipinä hukassa eikä bensapumppu pyöri voi vika olla Motronicin releessä. Tämä on helppo testata asentamalla releen tilalle hyppylangat, joilla saa releen ohitettua.

                            Mulle ihan sama, jos et osaa lukea releestä mitä minkäkin numeroinen napa tekee.
                            En tarkoittanut sinua vaan topikin aloittajaa, jatkoin vaan quotena kun olisi pitänyt laittaa post reply. Hyvä että suhtauduit asiallisesti virheeseeni...

                            Comment

                            • bmwe30turbo
                              BTCF Member
                              • May 2008
                              • 204
                              • espoo

                              #15
                              moikka

                              Bensaa tulee kyllä ja pumppu pyörii elikkä luultavammin siis se tappi puuttuu vauhtiksesta, anturi tai boksi rikki ? eikös näin sitten sellanen meinaa tuli äskön mieleen kun ostin ton just ja jos edellinen omistaja laittanu väärän vauhtiksen sinne tai keventäny sitä tai jotai ja se tappi lähteny siinä samalla sitten. ja kiitos paljon jo avuista ettei oo turhaan lähteny räveltelee kaikkea turhaa tohon



                              ja sellanen juttu viellä että että kuuluko ne anturit olla laatikosssa niin samalla osanumerolla ?
                              Last edited by bmwe30turbo; 26-02-2009, 00:07.
                              E39 530DA - 00
                              E39 530DA-01
                              E34 "520i" s38+hx60 - 91
                              E34 m5 -91 projekti
                              E34 m5 -88 turboprojekti
                              MAN 12.224 isompi huoltoauto

                              Comment

                              Working...
                              X