Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 suuttimet => M20B25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metake
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 331
    • Janakkala

    M50B25 suuttimet => M20B25

    Olen joskus kuullut että M20B25 koneeseen olis hyvä juttu laittaa M50B25:n suuttimet, alavääntö kasvaa, tehot nousee ja maailma pelastuu, hyvä näin. Mutta ensinmainitun suuttimet on 149 cc (tai jotain sinnepäin) ja jälkimmäisen 186 cc (tai jotain sinnepäin), joten meneekö muutos ihan bolt-on, eli hoitaako motronic asian niin että seos on kohdallaan, vai pitääkö muutella esim. bensanpaineita tai muuten kikkailla säätöjen kanssa?

    Joku asiasta tietävä ja moisen muutoksen tehnyt jos valottais asiaa niin kiitos..
  • Lötkö
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 644
    • Keskisuomi

    #2
    No eipä siinä kyllä juurikaan tehot nouse ja keittoa vie enempi.

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #3
      Eipä siitä suuremmasta bensamäärästä ole oikein hyötyä ellei sinne saa tungettua myös enemmän ilmaa, ja tästä alkaakin se ei niin halpa oravanpyörä tuon m20b25:n kanssa

      Comment

      • metake
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 331
        • Janakkala

        #4
        Nyt ei haetakaan sitä suurempaa bensamäärää (eikä suurempaa tehoa) vaan parempaa ja tasaisempaa sumua ja lisää alavääntöä. Bensanmääränhän on pysyttävä samana, koska muita muutoksia ei tehdä, joten pitääkö laskea bensanpaineita vai hoitaako motronic sen lambdan kautta?

        Ja sillä bensankulutuksella ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä..

        Comment

        • S4Driver
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 572
          • Kaukana

          #5
          -

          Ei tarvii. Hoitaa. No, toimi kuitenkin ja vieläpä hyvin. 175hv/234Nm
          Last edited by S4Driver; 23-02-2009, 04:14.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by S4Driver View Post
            Ei tarvii. Hoitaa.
            No ei kyllä taida hoitaa...? Jo pelkästään siksi että täyskaasukartat on kiinteät.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • metake
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 331
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by S4Driver View Post
              Ei tarvii. Hoitaa.
              Kiitos, tätä hain.

              Suuttimet on tulossa matkahuollolla ja myös säädettävä bensanpaineen säädin, mutta se saa jäädä sitten asentamatta. Auto on kilpakäytössä ja alavääntöä tarvitaan kipesti lisää, sittenpä näkee jos tuosta on apua. Ja em. syystä tuo bensan kulutus on toisarvoista, eilen näkyi menevän 20 - 25 l/100km..

              Comment

              • Pasi_K
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 680
                • Tyrnävä

                #8
                Komppaan Celliä, ei lamda kyllä taida sitä hoidella ja muutenkin on poissa pelistä täysikaasulla. M20B25 vakio 3 barin paineella tuotot ovat 152cc vastaan 176cc.
                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                Tsekkaa myytävät osat tästä

                Comment

                • metake
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 331
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by Pasi_K View Post
                  Komppaan Celliä, ei lamda kyllä taida sitä hoidella ja muutenkin on poissa pelistä täysikaasulla. M20B25 vakio 3 barin paineella tuotot ovat 152cc vastaan 176cc.
                  Ok, pitää sitten siis asentaa se säädinkin. Ilmeisesti tiedätkin mikä säädin ja mistä

                  Comment

                  • matt1
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 113
                    • Virrat

                    #10
                    mulla oli m20b25 konees m50b25 suuttimet eikä ainakaa huonommaksi muuttunu..vähän muutaki pikku viriä oli muttei isompia..
                    -325i cabrio -88 tupla turbo
                    -735i e65

                    ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                    sigpic

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      #11
                      Mulla on M50B20(E36 320i) Suuttimet M20B25 koneessa ja hyvin pelaa
                      Viritysmielessä en noita vaihtanut vaan sen takia kun vanhat vuoti ja lähti huonosti käyntiin.
                      Noilla suuttimilla käynti on ollu tasasempaa ja kaasuun vastaa pikkasen nopeammin.



                      Tossa seoksia ajettu kesällä penkissä,pikkasen notkahtaa tossa 4500-5500rpm mut en tiiä onko tolla sitten tekoa alipainesäätimen kanssa tms..
                      Last edited by Osku; 22-02-2009, 22:49.
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #12
                        Originally posted by Pasi_K View Post
                        Komppaan Celliä, ei lamda kyllä taida sitä hoidella ja muutenkin on poissa pelistä täysikaasulla. M20B25 vakio 3 barin paineella tuotot ovat 152cc vastaan 176cc.
                        Testautin omat M50B25 suuttimet joskus Harisella, ja muistelisin että 3bar paineella ei tuotto ollut 176cc:tä vaan vähemmän, olisiko ollu jotain 150-160cc(tai jopa vieläkin vähemmän?) tarkkaa lukemaa en muista kun möin suuttimet ja testilappu meni mukana. Vakionahan siis M50B25:ssä 3,5bar paine jolla tuo ~190cc, M20B25:ssä 3bar.

                        Tai sitten muistelen pahasti pieleen.
                        Last edited by Racink; 22-02-2009, 22:51.

                        Comment

                        • metake
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 331
                          • Janakkala

                          #13
                          Noniin, ei sitten varmaan auta kun kokeilla Kahdelta taholta olen aiemminkin kuullut, että toimis hyvin ihan sellaisenaan, siis pelkät suuttimet vaihtamalla ilman muita muutoksia. Näkee kun kokeilee.

                          Comment

                          • zJark
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 740
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            Originally posted by Racink View Post
                            Testautin omat M50B25 suuttimet joskus Harisella, ja muistelisin että 3bar paineella ei tuotto ollut 176cc:tä vaan vähemmän, olisiko ollu jotain 150-160cc(tai jopa vieläkin vähemmän?) tarkkaa lukemaa en muista kun möin suuttimet ja testilappu meni mukana. Vakionahan siis M50B25:ssä 3,5bar paine jolla tuo ~190cc, M20B25:ssä 3bar.

                            Tai sitten muistelen pahasti pieleen.
                            Muistelet ihan oikein.

                            Mikä pakottava tarve tässä on saada ne muovin ruitat sinne?
                            Parempien vääntöjen yms haaveiden kera ei kannata alkaa tuohon hommaan.
                            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                            Comment

                            • metake
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 331
                              • Janakkala

                              #15
                              Originally posted by zJark View Post
                              Mikä pakottava tarve tässä on saada ne muovin ruitat sinne?
                              Parempien vääntöjen yms haaveiden kera ei kannata alkaa tuohon hommaan.
                              Nyt putosin hieman kärryiltä, mutta olen ymmärtänyt että M20B25 sumu ei ole paras mahdollinen etenkään vanhoilla kuluneilla suuttimilla, vaan suutin alkaa kusta. Kun kerran tarjolla oli hyvät huolletut M50B25 suuttimet, ja useamman olen niitä kuullut kehuvan M20B25 koneeseen, juuri paremman sumun ansiosta, niin miksi ei kokeilisi?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎