Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 suuttimet => M20B25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #16
    Tuuppasin omaan e30 325ix -89:iin m50b25:n suuttimet tuossa noin vuosi sitten, enkä ole huomannut muuta eroa kun että nämä "uudet" suuttimet ei vuoda (vielä toistaiseksi). Tuotothan noissa m20b25 ja m50b25 suuttimissa pitäisi tosiaan mennä aika yksiin samoilla paineilla tarkasteltuna.

    Koneen käynnissä en ole huomannut mitään ongelmaa ja leimamieskin oli tyytyväinen päästöihin, joten ei tuo varmaan aivan kamala rikos ole.

    edit: e30:n metallitankki (tankista irtoava ruoste, joka jämähtää suuttimeen) voi kyllä aiheuttaa helpommin ongelmia noiden 4-reikäisten suuttimien kanssa. Alkup. 1-reikäistenkin kanssa esiintyy ongelmia niin montakohan vuotta noilla pienemmät reiät omaavilla 4-reikäisillä pärjää ongelmitta.
    Last edited by Juubi; 23-02-2009, 00:06.

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #17
      Omaan projektikohteeseen laitoin S38B38 suuttimet, näistä sain suositukset Tatech:n hemmoilta, saa nyt sitten nähdä miten toimii noilla..
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        #18
        Originally posted by Stone View Post
        Omaan projektikohteeseen laitoin S38B38 suuttimet, näistä sain suositukset Tatech:n hemmoilta, saa nyt sitten nähdä miten toimii noilla..
        Ei ihan verrattavissa oleva tilanne Sulla tulee uus ohjaus ja toinen ruuvailee imm:ää.
        Kyllähän nuo m50 ruitat toimii tuon m20 paineensäätimen kanssa. Täyskaasulla saattaa mennä paksulle mutta eihän niitä päästöjä kaasupohjassa otetakkaan.
        Mutta edelleen ihmettelen miksi, jos vaan on sellainen tunne että niissä vanhoissa on huono sumu eikä mitään vikaa kuitenkaan ole.
        Mutta jos tuolla saa paremman fiiliksen niin se on hyvä modi .
        Tilasinhan itsellenikin juuri gyntteriltä sähköosat kattoluukkuun ihan vaan että tulee parempi fiilis.
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • metake
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 331
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by zJark View Post
          Mutta edelleen ihmettelen miksi, jos vaan on sellainen tunne että niissä vanhoissa on huono sumu eikä mitään vikaa kuitenkaan ole.
          Mutta jos tuolla saa paremman fiiliksen niin se on hyvä modi .
          Juu ei mitään käsitystä onko vanhat suuttimet ok vai ei, nythän ne saa testattua kun irrottaa. Ajattelin tuon suuttimien eron testata kun on hyvä tilaisuus, ei mitään opi jos ei mitään kokeile.

          Eri mielipiteiden valossa vaikuttaa siltä, että ei se nyt ainakaan kovin paljon huonommaksikaan mene.


          Originally posted by zJark View Post
          Tilasinhan itsellenikin juuri gyntteriltä sähköosat kattoluukkuun ihan vaan että tulee parempi fiilis.
          Omastani hitsasin kattoluukun kiinni ja sahasin kaukalon kokonaan pois, siitäkin tuli hyvä fiilis

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #20
            "uudet" suuttimet ovat monesti hiljaisemmat, ja toki tasaisempi sumu ei tee pahaa. Mitään suurta eroa noista ei kuitenkaan saa aikaiseksi..
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Osku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2005
              • 3324
              • Kouvola,Pilkanmaa

              #21
              Originally posted by metake View Post
              Juu ei mitään käsitystä onko vanhat suuttimet ok vai ei, nythän ne saa testattua kun irrottaa. Ajattelin tuon suuttimien eron testata kun on hyvä tilaisuus, ei mitään opi jos ei mitään kokeile.

              Eri mielipiteiden valossa vaikuttaa siltä, että ei se nyt ainakaan kovin paljon huonommaksikaan mene.




              Omastani hitsasin kattoluukun kiinni ja sahasin kaukalon kokonaan pois, siitäkin tuli hyvä fiilis
              Ihan asiasta kukkaruukkuun

              Mitenkäs se suunnistusauto edistyy ?
              Joko on kisoja takana ?
              Ei kuvia olis autosta ? mielenkiinnosta haluis nähdä miten se on muuttunu siitä mitä oli syksyllä.
              E30 24V 5D "Vakio"

              Originally posted by ///Make
              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by zJark View Post
                Ei ihan verrattavissa oleva tilanne Sulla tulee uus ohjaus ja toinen ruuvailee imm:ää
                Näinhn se menee, enkä nyt ihan tarkaan tiedä mitä hain kun ylipäänsä otin osaa keskusteluun... Jos muilla kokemuksia näistä M5 suuttimista vapari M20:sä niin voihan siitä kommentit sanoa.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • metake
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 331
                  • Janakkala

                  #23
                  Originally posted by Osku View Post
                  Ihan asiasta kukkaruukkuun

                  Mitenkäs se suunnistusauto edistyy ?
                  Joko on kisoja takana ?
                  Ei kuvia olis autosta ? mielenkiinnosta haluis nähdä miten se on muuttunu siitä mitä oli syksyllä.

                  Viime lauantaina ajettiin eka kisa, Forssan SM, pientä hienosäätöä vielä, mutta hyvin kulkee ja hyvältä tuntuu.

                  Tuolla pääsee katsoon kuvia ihan projektikertomuksen muodossa: http://www.autosuunnistus.net/phpBB2...opic.php?t=588

                  Comment

                  • metake
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 331
                    • Janakkala

                    #24
                    Niinhän se menee, että pitäis varmistaa että auto on edes kunnossa ennekuin alkaa suunittelemaan muita muutoksia

                    Matkahuollossa tuli uudet suuttimet ja bensanpaineensäädin tänään, mutta jäivät hyllyyn odottelemaan asennusta kun huomasin että nykyiselle bensanpaineensäätimelle menevä alipaineletku on lähes kokonaan poikki. Letkun vaihto ja koneen käynti, kaasuun vastaavuus ja alavääntö parani niin paljon, että katsotaan nyt kuinka hyvä siitä oikein tulikaan.

                    Mitä tästä opimme? Emme mitään...

                    Ja kyllä ne toiset suuttimetkin pitää vielä tulevaisuudessa testata, onpahan sitten kokeiltu.

                    Comment

                    • Dillinger
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 511
                      • Lappeenranta/Kotka

                      #25
                      Jostain kuulin että laskis hieman kulutusta nämä M50 suuttimet, onko siinä mitään perää ?
                      sigpic

                      Jetta Mk2 -89

                      ex.E34 535i -89

                      ex.E34 525i -88

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎