eli mulla on nyt sellanen onkelma,että otin tuosta mun seiskasta laatikon irti (5hp30) ja olin jo aiemmin ostanut tilalle toisen laatikon (5hp30) mutta mutta nämä laatikot ovat erinlaisia.. siinä minkä otin irti on sellanen elektroninén boksi siinä laatikon hanttarin puolen kyljessä,mutta tässä "uudessa" laatikkossa taas ei. Öljyn sisään ja ulostulotkin ovat hieman erinlaiset.. mietityttää,vaan,kun kummatkin laatikot ovat tosiaankin malliltaan samat 5hp30. oisko kellään tietoa uskaltaako sitä uudempaa laatikkoa laittaa kiinni,vaikka siinä ei ole sitä elektronista vimpainta kyljessä? uuden laatikon sarjanumero on 0008690 ja vanhan 0060689.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
laatikkojen erot? 5hp30
Collapse
X
-
Ohan noita malleja erilaisia, ainakin A5S 560Z - PA (E34 540iA, E32 740iA), A5S 560Z - ML (E32 740iA) A5S 560Z - PK (E38 740iA, E39 540iA) ja A5S 560Z - PZ (E38 750iA, E31 850CiA) Jne. mutta..
Se laatikko siinä kylessä on "position switch", joka löytyy ainakin E38 740iA:sta (M60 ja M62) sekä E38 750iA, E39 540iA:sta ja kasisatkuista. Lootaa ei löydy E34:sta ja E32:sta, josta sun "uus" laatikko lienee sit peräisin? Määräävä ero on kaiketi tossa laatikon ohjausboksissa, joka vanhemmissa on EGS ja uudemmissa AGS (adaptiivinen).
Edit: kaikki edellämainittu on puhtaasti realoemin ja googletuksen kautta löydettyä, en osaa ottaa tarkemmin kantaa siihen miten noita ohjainlaitteita saa sekoteltua. Uskoisin, että huonosti.
Edit2: Vähän googlasin lisää, kun tuli mieleen yksi E34, jossa on E39:n loota kiinni. Kaiketi ohjausboksi ja johtosarjaa runkattu, että saatu toimimaan. Kyseinen auto on muuten laatikkovikaisena nettiautossa myynnissä, lienee sähkövikaa...Last edited by Morkai; 26-02-2009, 20:06.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostOhan noita malleja erilaisia, ainakin A5S 560Z - PA (E34 540iA, E32 740iA), A5S 560Z - ML (E32 740iA) A5S 560Z - PK (E38 740iA, E39 540iA) ja A5S 560Z - PZ (E38 750iA, E31 850CiA) Jne. mutta..
Se laatikko siinä kylessä on "position switch", joka löytyy ainakin E38 740iA:sta (M60 ja M62) sekä E38 750iA, E39 540iA:sta ja kasisatkuista. Lootaa ei löydy E34:sta ja E32:sta, josta sun "uus" laatikko lienee sit peräisin? Määräävä ero on kaiketi tossa laatikon ohjausboksissa, joka vanhemmissa on EGS ja uudemmissa AGS (adaptiivinen).
Edit: kaikki edellämainittu on puhtaasti realoemin ja googletuksen kautta löydettyä, en osaa ottaa tarkemmin kantaa siihen miten noita ohjainlaitteita saa sekoteltua. Uskoisin, että huonosti.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View Post:think Mun ex E34 540:ssä oli adaptiivinen 5HP30.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostSun autoa lähinnä ajattelinkin
Sanoit että adaptiivistä ei ole ollut E34:ssä. Ja mun E34:ssä oli adaptiivinen. Jompikumpi on siis väärässä.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostMissasin pointin
Sanoit että adaptiivistä ei ole ollut E34:ssä. Ja mun E34:ssä oli adaptiivinen. Jompikumpi on siis väärässä.
Superb: juu, noinhan se taitaapi mennä e34:ssa ton EGS/EGS:n kanssa lopulta mennä. Toi ylempi nettiauton linkki taas puoltas sitten sitä teoriaa, että uudemman laatikon vois soveltaen laittaa vanhaan?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Laatikko on muuten ihan samanlainen, eli saa kyllä kiinnitettyä koneen perään.
siinä"uudessa laatikossa,kun ei ole sellasta elektonista boksia kyljessä ollenkaan. hittovie.. auto pitäs saada liikkeelle joten ihan viikon sisällä.. käykö tuohon m60b40 perään mikään muu halpa laatikko?? esim joku manuaali e36 viis lovinen???AUTOSI RUOSTEKORJAUKSETSEKÄ KATSASTUS REMONTIT
A.V.J-STYLING
040 835 6998
Comment
-
-
Originally posted by albertto View PostOlen koittanu etsiä tietoa googlella,mutta eipä tuosta "sovelluksesta" ainakaan näyttäis ihan heti löytyvän mitään infoa.. oisko kellään tietoa miten tuon "uuden"laatikon saisi sovellettua tuon vanhan tilallesigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
5/95 jälkeen valmistettu e34 5hp30 ei sovi vanhempiin ja toisinpäin. Noissa on niin venttiilipyödässä kuin ohjauselektroniikkassa eroa.
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostTuossa linkin autossa on kyllä jotain hämärää. En usko että e39 mallin 5hp24 on saatu tohon istutettua. Taitaa fyysisesti sopia (m60 ja m62 sama laippa), mutta ohjauselektroniikka ja sisuskalut aivan erilaisia. Tosin siitähän nuo ilmenneet "ominaisuudet" voi johtua
5/95 jälkeen valmistettu e34 5hp30 ei sovi vanhempiin ja toisinpäin. Noissa on niin venttiilipyödässä kuin ohjauselektroniikkassa eroa.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostKait noita 5hp30 on ollut myös alkupään E39:ssä? Mites onnistus venttiilipöydän ja ohjauselektroniikan nopea vaihto, eikös tuo moduuli irtoile ihan kohtalaisen nätisti tuolta lootasta
Tässä on hyvä ohje kuulavian korjaukseen, auttaa varmasti myös venttiilipyödän vaihdossa klik
Comment
-
-
Sen tyylisesti sälli koeajoi että ei ihme ettei rattaat kestä.Last edited by jsa014; 27-02-2009, 07:51.
Comment
-
Comment