Announcement

Collapse
No announcement yet.

laatikkojen erot? 5hp30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • albertto
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 237
    • Kirkkonummi

    laatikkojen erot? 5hp30

    eli mulla on nyt sellanen onkelma,että otin tuosta mun seiskasta laatikon irti (5hp30) ja olin jo aiemmin ostanut tilalle toisen laatikon (5hp30) mutta mutta nämä laatikot ovat erinlaisia.. siinä minkä otin irti on sellanen elektroninén boksi siinä laatikon hanttarin puolen kyljessä,mutta tässä "uudessa" laatikkossa taas ei. Öljyn sisään ja ulostulotkin ovat hieman erinlaiset.. mietityttää,vaan,kun kummatkin laatikot ovat tosiaankin malliltaan samat 5hp30. oisko kellään tietoa uskaltaako sitä uudempaa laatikkoa laittaa kiinni,vaikka siinä ei ole sitä elektronista vimpainta kyljessä? uuden laatikon sarjanumero on 0008690 ja vanhan 0060689.
    AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
    SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

    A.V.J-STYLING


    040 835 6998
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Ohan noita malleja erilaisia, ainakin A5S 560Z - PA (E34 540iA, E32 740iA), A5S 560Z - ML (E32 740iA) A5S 560Z - PK (E38 740iA, E39 540iA) ja A5S 560Z - PZ (E38 750iA, E31 850CiA) Jne. mutta..

    Se laatikko siinä kylessä on "position switch", joka löytyy ainakin E38 740iA:sta (M60 ja M62) sekä E38 750iA, E39 540iA:sta ja kasisatkuista. Lootaa ei löydy E34:sta ja E32:sta, josta sun "uus" laatikko lienee sit peräisin? Määräävä ero on kaiketi tossa laatikon ohjausboksissa, joka vanhemmissa on EGS ja uudemmissa AGS (adaptiivinen).

    Edit: kaikki edellämainittu on puhtaasti realoemin ja googletuksen kautta löydettyä, en osaa ottaa tarkemmin kantaa siihen miten noita ohjainlaitteita saa sekoteltua. Uskoisin, että huonosti.

    Edit2: Vähän googlasin lisää, kun tuli mieleen yksi E34, jossa on E39:n loota kiinni. Kaiketi ohjausboksi ja johtosarjaa runkattu, että saatu toimimaan. Kyseinen auto on muuten laatikkovikaisena nettiautossa myynnissä, lienee sähkövikaa...
    Last edited by Morkai; 26-02-2009, 20:06.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Ohan noita malleja erilaisia, ainakin A5S 560Z - PA (E34 540iA, E32 740iA), A5S 560Z - ML (E32 740iA) A5S 560Z - PK (E38 740iA, E39 540iA) ja A5S 560Z - PZ (E38 750iA, E31 850CiA) Jne. mutta..

      Se laatikko siinä kylessä on "position switch", joka löytyy ainakin E38 740iA:sta (M60 ja M62) sekä E38 750iA, E39 540iA:sta ja kasisatkuista. Lootaa ei löydy E34:sta ja E32:sta, josta sun "uus" laatikko lienee sit peräisin? Määräävä ero on kaiketi tossa laatikon ohjausboksissa, joka vanhemmissa on EGS ja uudemmissa AGS (adaptiivinen).

      Edit: kaikki edellämainittu on puhtaasti realoemin ja googletuksen kautta löydettyä, en osaa ottaa tarkemmin kantaa siihen miten noita ohjainlaitteita saa sekoteltua. Uskoisin, että huonosti.
      :think Mun ex E34 540:ssä oli adaptiivinen 5HP30.
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Originally posted by jsa014 View Post
        :think Mun ex E34 540:ssä oli adaptiivinen 5HP30.
        Sun autoa lähinnä ajattelinkin
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Sun autoa lähinnä ajattelinkin
          Missasin pointin

          Sanoit että adaptiivistä ei ole ollut E34:ssä. Ja mun E34:ssä oli adaptiivinen. Jompikumpi on siis väärässä.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #6
            e34 540 malliin laitettiin AGS loota 9/93 jälkeen valmistettuihin. Aikasemmat oli normaali EGS. Erot on vain ohjauksessa, itse laatikko on sama. Vasta 5/95 vaihtuu myös laatikko. Eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Originally posted by jsa014 View Post
              Missasin pointin

              Sanoit että adaptiivistä ei ole ollut E34:ssä. Ja mun E34:ssä oli adaptiivinen. Jompikumpi on siis väärässä.
              Ah, luulin että tää oli sun vanha.

              Superb: juu, noinhan se taitaapi mennä e34:ssa ton EGS/EGS:n kanssa lopulta mennä. Toi ylempi nettiauton linkki taas puoltas sitten sitä teoriaa, että uudemman laatikon vois soveltaen laittaa vanhaan?
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • albertto
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 237
                • Kirkkonummi

                #8
                Laatikko on muuten ihan samanlainen, eli saa kyllä kiinnitettyä koneen perään.
                siinä"uudessa laatikossa,kun ei ole sellasta elektonista boksia kyljessä ollenkaan. hittovie.. auto pitäs saada liikkeelle joten ihan viikon sisällä.. käykö tuohon m60b40 perään mikään muu halpa laatikko?? esim joku manuaali e36 viis lovinen???
                AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                A.V.J-STYLING


                040 835 6998

                Comment

                • albertto
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 237
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Originally posted by Morkai View Post
                  Ah, luulin että tää oli sun vanha.

                  Superb: juu, noinhan se taitaapi mennä e34:ssa ton EGS/EGS:n kanssa lopulta mennä. Toi ylempi nettiauton linkki taas puoltas sitten sitä teoriaa, että uudemman laatikon vois soveltaen laittaa vanhaan?
                  Olen koittanu etsiä tietoa googlella,mutta eipä tuosta "sovelluksesta" ainakaan näyttäis ihan heti löytyvän mitään infoa.. oisko kellään tietoa miten tuon "uuden"laatikon saisi sovellettua tuon vanhan tilalle
                  AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                  SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                  A.V.J-STYLING


                  040 835 6998

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Originally posted by albertto View Post
                    Olen koittanu etsiä tietoa googlella,mutta eipä tuosta "sovelluksesta" ainakaan näyttäis ihan heti löytyvän mitään infoa.. oisko kellään tietoa miten tuon "uuden"laatikon saisi sovellettua tuon vanhan tilalle
                    Oisin ite sen verran kokeilunhaluinen, että laittasin laatikon paikoilleen ja jos ei suoraan toimi, niin tommonen E34/E32-ohjausboksi vaan kii ja sit ihmettelee kun vieläkään ei toimi.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Originally posted by Morkai View Post
                      Ah, luulin että tää oli sun vanha.

                      Superb: juu, noinhan se taitaapi mennä e34:ssa ton EGS/EGS:n kanssa lopulta mennä. Toi ylempi nettiauton linkki taas puoltas sitten sitä teoriaa, että uudemman laatikon vois soveltaen laittaa vanhaan?
                      Tuossa linkin autossa on kyllä jotain hämärää. En usko että e39 mallin 5hp24 on saatu tohon istutettua. Taitaa fyysisesti sopia (m60 ja m62 sama laippa), mutta ohjauselektroniikka ja sisuskalut aivan erilaisia. Tosin siitähän nuo ilmenneet "ominaisuudet" voi johtua

                      5/95 jälkeen valmistettu e34 5hp30 ei sovi vanhempiin ja toisinpäin. Noissa on niin venttiilipyödässä kuin ohjauselektroniikkassa eroa.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Originally posted by superb View Post
                        Tuossa linkin autossa on kyllä jotain hämärää. En usko että e39 mallin 5hp24 on saatu tohon istutettua. Taitaa fyysisesti sopia (m60 ja m62 sama laippa), mutta ohjauselektroniikka ja sisuskalut aivan erilaisia. Tosin siitähän nuo ilmenneet "ominaisuudet" voi johtua

                        5/95 jälkeen valmistettu e34 5hp30 ei sovi vanhempiin ja toisinpäin. Noissa on niin venttiilipyödässä kuin ohjauselektroniikkassa eroa.
                        Kait noita 5hp30 on ollut myös alkupään E39:ssä? Mites onnistus venttiilipöydän ja ohjauselektroniikan nopea vaihto, eikös tuo moduuli irtoile ihan kohtalaisen nätisti tuolta lootasta
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #13
                          Originally posted by Morkai View Post
                          Kait noita 5hp30 on ollut myös alkupään E39:ssä? Mites onnistus venttiilipöydän ja ohjauselektroniikan nopea vaihto, eikös tuo moduuli irtoile ihan kohtalaisen nätisti tuolta lootasta
                          Nähtävästi 5hp30-pk varianttia on käytetty vm-95 ja -96 autoissa. Eipä noita tosin mistään löytynyt, kun 5hp30 lootaa itselleni etsin. :think

                          Tässä on hyvä ohje kuulavian korjaukseen, auttaa varmasti myös venttiilipyödän vaihdossa klik

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            #14
                            Originally posted by Morkai View Post
                            Ah, luulin että tää oli sun vanha.

                            Superb: juu, noinhan se taitaapi mennä e34:ssa ton EGS/EGS:n kanssa lopulta mennä. Toi ylempi nettiauton linkki taas puoltas sitten sitä teoriaa, että uudemman laatikon vois soveltaen laittaa vanhaan?
                            Joo On tuo mun vanha. Mutta ei siinä kyl E39:n laatikkoa ole. Ja näemmä saanut kaveri sen rikki heti, mulla pelas moitteetta 30tkm. Tosin kickdowninj älkeen laatikko odottaa hetken että poljetaanko lisää vai saako vaihtaa isommalle, eli voi olla että kaveri luulee sitä viaksi. Loota on tosiaan vaihdettu, mutta ei 2004 vaan 2002. Ja missään ei lue että ois E39:n laatikko. Lootan öljyt on BMW merkkiliikkeessä vaihdettu, joten luulisi olevan oikeaa...ellei sitten siinä todellakin ole E39:n loota ja ne on tunkenut sinne E34:n lootan öljyä tms.

                            Sen tyylisesti sälli koeajoi että ei ihme ettei rattaat kestä.
                            Last edited by jsa014; 27-02-2009, 07:51.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • albertto
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 237
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              laatikko myyntiin ja manuaalin askin ostoon:think
                              AUTOSI RUOSTEKORJAUKSET
                              SEKÄ KATSASTUS REMONTIT

                              A.V.J-STYLING


                              040 835 6998

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎