Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 moottorikoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jigsaw
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 420
    • Haapajärvi

    m30 moottorikoodit

    tarttis nyt moottorikoodeista tietoa ku itellä on e30:iin menossa m30b34 niin onko mitää järkeä yrittää sitä katsastaa b28:sina kun b32:kin sais lailliseksi?
    ja mitkähän olisi moottorikoodit kyseisille moottereille? jossain joskus nain jacekin vanhan topicin missä näitä käsiteltiin mutta en löydä sitä enää
    E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by Jigsaw View Post
    tarttis nyt moottorikoodeista tietoa ku itellä on e30:iin menossa m30b34 niin onko mitää järkeä yrittää sitä katsastaa b28:sina kun b32:kin sais lailliseksi?
    ja mitkähän olisi moottorikoodit kyseisille moottereille? jossain joskus nain jacekin vanhan topicin missä näitä käsiteltiin mutta en löydä sitä enää
    Eikös nää oo yleensä tehty niin että laitetaan imusarja pienemmästä koneesta jossa lukee koneen koko, esim 3.0 tms.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • Jigsaw
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 420
      • Haapajärvi

      #3
      oon kuullu tommostakin mutta mites sitten on tehty moottorikoodien kanssa`?:think konttoreille on jaettu erikseen lappu moottorikoodeista josta he voivat tarkastaa moottorin tilavuuden. vai onko porukka mennyt ja hionut moottorikoodit kokonaan lohkon kylestä pois ja luottanut siihen että katsastusmies ei älyä tarkistaa? koska jos moottori on erimallia kun alkuperäinen niin lakipykälien mukaan pitää moottorikoodin näkyä ja olla tarkastettavissa.

      korjatkaa jos olen väärässä
      E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

      Comment

      • Tuiske
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1441
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Jigsaw View Post
        oon kuullu tommostakin mutta mites sitten on tehty moottorikoodien kanssa`?:think konttoreille on jaettu erikseen lappu moottorikoodeista josta he voivat tarkastaa moottorin tilavuuden. vai onko porukka mennyt ja hionut moottorikoodit kokonaan lohkon kylestä pois ja luottanut siihen että katsastusmies ei älyä tarkistaa? koska jos moottori on erimallia kun alkuperäinen niin lakipykälien mukaan pitää moottorikoodin näkyä ja olla tarkastettavissa.

        korjatkaa jos olen väärässä
        Eikös se koodi ole sellaisessa kohdassa m30:ssä ettei sitä oikein yrittämälläkään meinaa nähdä muun rojun takaa?
        Corvette C4 LT4 TURBO
        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

        Comment

        • Jigsaw
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 420
          • Haapajärvi

          #5
          onhan se aika kinkkimäisessä paikassa mutta kyllä se on mahdollista nähdä jos oikein yritteliäs kaveri on kyseessä siinä saattaa tulla vaan paniikkipaska housuun kun konttorilla huomaavatkin että moottori on b34, kun jossain paikoissa ovat oikein koko konttorin voimin syynänneet autoa. Ja loppujen lopuksi tuo moottorikoodien vaihtaminen ei ole iso ongelman kunhan ensin vain saisi tietoon että mitä numeroita menen sinne pistämään. ja itselläni tuossa on alpinan imusarja joten siinä ei näy ollenkaan moottorin tilavuutta
          E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

          Comment

          • jii.veivo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 564
            • Haapavesi

            #6
            No muuta se 34 kohta koodista 28 tai 32, oliko se valettu, jos on ni pyhkäse pois ja lyö uus koodi
            e38 750ial
            Husaberg 650 fs -05
            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              M30:ssähän tilavuus lukee
              -Lohkossa isoin kirjaimin (vasemmanpuoleisen koneenkorvan kieppeillä)
              -Imusarjassa
              -Koneen takaosassa kytkinkopan yläosassa

              Esimerkiksi autodatasta löytyy muistaakseni nuo eri moottorikoodit, e30.de:stä myös joitain.

              Vilkaisin tässä vielä realoem:ää, sieltä löytyy E32 ja E34 moottorikoodit

              Esim:




              edit: ja aika innokas katsuri saa olla että alkaa tutkimaan niitä kytkinkopan stansseja. Kauppakirja jossa lukee kys. moottorikoodi sekä imusarjassa & lohkossa samanmoinen tilavuus niin ei pitäisi olla probleemia..
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #8
                Varmin ratkaisu olisi hommata oikeilla koodeilla oleva lohko ja porata "seuraavaan ylikokoon."
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by r.w. View Post
                  Varmin ratkaisu olisi hommata oikeilla koodeilla oleva lohko ja porata "seuraavaan ylikokoon."
                  Totta, taitaa pari sopivaa kohdetta olla myyntipuolella kaupankin
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • jii.veivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 564
                    • Haapavesi

                    #10
                    Taitaa topikin aloittajalla olla moottori melkeen valmiina.:think
                    e38 750ial
                    Husaberg 650 fs -05
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Ja lisäksi M30B30/M30B32 ja M30B34 kuullostavat niin erilaisilta, että tarkkakorvaisen katsastussedän ei tarvitse edes avata konepeltiä. Noista lohkon merkinnöistä ei pääse eroon kuin hiomalla, vääntämällä uudet merkinnät ja maalaamalla lohko, että saa niistä mahdollisimman epäselvät.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Jigsaw
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 420
                        • Haapajärvi

                        #12
                        Originally posted by jii.veivo View Post
                        Taitaa topikin aloittajalla olla moottori melkeen valmiina.:think
                        valmis on, konehuone on nyt pintavärissään mut vielä pitäs löytää teräsvauhtipyörä missä on antureille sopivat hampaat.

                        tuossa selailin realoemia ja tänään stanssasin b32 koodin startin yläpuolelle. tälläinen koodi on nyt siellä
                        32 6E A

                        lohkosta on hiottu 3.5 pois ja alpinan imusarja on paikoillaan niin missään ei näy enää että moottori olisi todistettavasti b34

                        kiitoksia kaikille auttajille, vaikka tämä nyt iso ongelma ollut mutta vain varmistuksen vuoksi.
                        E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Jigsaw View Post
                          valmis on, konehuone on nyt pintavärissään mut vielä pitäs löytää teräsvauhtipyörä missä on antureille sopivat hampaat.

                          .......

                          kiitoksia kaikille auttajille, vaikka tämä nyt iso ongelma ollut mutta vain varmistuksen vuoksi.
                          Krhm, kannattaako tämmöisiä (........) pahemmin kirjoitella tänne(kään) ..?
                          Mutta hyvä homma että asia selkeni
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16422
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Jigsaw View Post
                            valmis on, konehuone on nyt pintavärissään mut vielä pitäs löytää teräsvauhtipyörä missä on antureille sopivat hampaat.

                            tuossa selailin realoemia ja tänään stanssasin b32 koodin startin yläpuolelle. tälläinen koodi on nyt siellä
                            32 6E A

                            lohkosta on hiottu 3.5 pois ja alpinan imusarja on paikoillaan niin missään ei näy enää että moottori olisi todistettavasti b34

                            kiitoksia kaikille auttajille, vaikka tämä nyt iso ongelma ollut mutta vain varmistuksen vuoksi.
                            Mitähän katsastuksessa tykkäävät itse muutetuista numeroista ??

                            Comment

                            • Flart
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 433
                              • Pilkanmaa

                              #15
                              kelpaako 320is vertailu kohteeksi muutoskatsastuksessa? Jos kelpaa, niin silloin m30b35 koneen saisi laillisesti muutettua e30 koriin, 192hv+20%=230,4hv... Ei menisi tehot yli rajojen.
                              Nykyiset.
                              Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                              Entiset.
                              Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎