Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tdsa-97 ruiskupumppu vuotaa!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi_K
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 687
    • Tyrnävä

    #16
    On niitä nestepäitä vaihdettu pumpun ollessa paikallaan mutta se ei kyllä kovin mukavaa saatika helppoa ole, ainakaan mekaanisissa, eikö siellä sähköpumpussa alakerta on ihan sama.

    Tässä vähän vinkkiä mitä sieltä tulee silmille kun otat nestepään pois.
    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

    Tsekkaa myytävät osat tästä

    Comment

    • TsKo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 127
      • Loppi

      #17
      Juu kiitoksia linkistä, oon sen varmaan joskus aikoinaan lukassu tuolla hsdssä vaan luulin että tommosen vp pumpun sisältö on mystisempi mitä noissa vanhemmissa.

      Tänään soittelin muutamaan paikkaan ja kyselin tiivisteitä pumppuun. Yksi paja kertoi että voi sen nestepään irrottaa pumpusta sen ollessa moottorissa kiinni, mutta puhui jostain jaon muuttumisesta tms jos ei oo tarkkana kun sen nestepään aukaisee.

      Meinaskohan se nokkalevyn asennon muuttumista vai voiko sieltä sisältä saada jotain muuta säätöä sekaisin?

      Vaikuttaa vaan se koko pumpun irrotus jakopäästä senverran työläältä, ettei viittis alkaa purkamaan ellei oo välttämätöntä.
      e70 X5 40d -11
      ex e39 530D touring -00
      ex e39 TDSa touring -99

      Comment

      • TsKo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 127
        • Loppi

        #18
        No nyt on pumppu tiivistetty. Eipä ollu kummonen homma ja syötön säätökin onnistu tokalla määränsäätimen koputtelulla.

        Pumpun irrotukseen duunasin "erikois"työkalun
        Kirjottelin tonne---> http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=4622 pikaohjeen ton ulosvetäjän rakentelusta.

        Pumpun kun sain irti niin nestepää irti ja sen o-rengas oli kyllä niin kovettunut kun vaan voi olla, että ei ollu ihme kun vuoti. Vaihdoin myös nestepäässä olevaan kolmikulmakannalla olevaan korkkiin o-renkaan sekä määränsäätimen ja pumpun rungon välissä olevan tiivisteen. Määränsäätimen kannestakin vuoti, mutta siihen vaihdoin tiivisteen jo aikaisemmin.

        Ennen määränsäätimen irroitusta merkkasin piirtopiikillä joka sivulle 2 merkkiä, että saisi kasatessa lähelle alkuperäistä paikkaa. Myös pumpun paikka jakopäässä tuli merkattua piirtopiikillä, kun ei oo mittakelloa että sais säädettyä ajoituksen niinku kuuluu täytyy tyytyä pelkän merkinnän tarjoamaan tarkkuuteen.

        Auton kun sain kasaan niin ekalla koeajolla totesin aika hengettömäksi. Takas talliin ja määränsäätimen ruuvit löysälle, auto käyntiin ja kolme kopautusta tulipeltiinpäin niin rupes käymään tyhjäkäyntiä epätasaisesti ja kun painaa kaasua meinaa kierrokset jäädä ylös. Pari hellää napsua takaisin ja kas käy komeasti joten uusi koeajo ja voimaa oli sopivasti eikä savuta mitenkään kamalasti.

        Ja varmaan virallisessa dieselkorjaamossa missä pumpun tuottama ainemäärä pitää saada oikeasti kohalleen kun pumppua ajetaan koepenkissä on homma erittäin tarkkaa ja pitää olla digitaalivehkeet, mutta mulla ei oo inspiraatiota maksaa yli tonnia ton löpövuodon tilkitsemisestä ja toi kannen siirtohan vastaa mekaanisessa pumpussa syöttöruuvin ruuvausta paitsi että on paljon helpompaa kun ei tarvii pienentää tyhjäkäyntiä vaan ecu hoitaa sen automaattisesti siihen rajaan asti kun alkaa tyhjäkaynti humppaamaan.

        Tiivistesarja makso 45e Diesel-oteko vantaa
        ja ulosvetäjän tekemiseen tarvittu muttetteri 7e Ruuvikauppa Mäntsälä

        Seuraavaksi tarttee askarrella mittakelloadapteri ajotuksen säätöön niin saa senkin kohalleen.

        Ja lopuksi kiitokset eräälle foorumilaiselle joka tarjosi tommosta ulosvetäjää lainaksi ,mut löytyi eväät omaan ulosvetäjään lähempää kotikylää.
        Juuri tämä toisille avun tarjoaminen tekee autofoorumeista korvaamattomia "teeseitse ja kokeile" asentajille
        e70 X5 40d -11
        ex e39 530D touring -00
        ex e39 TDSa touring -99

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎