Miten on Hemi, Motonetin kannattajana varmaan omaat mielipiteen tähän? Onko tämä asia kamaa? Ainakin luokitukset ovat hyvät. Tätähän pystyy vaihtamaan n. 30% tiheämpään samalla rahalla
Miten on Hemi, Motonetin kannattajana varmaan omaat mielipiteen tähän? Onko tämä asia kamaa? Ainakin luokitukset ovat hyvät. Tätähän pystyy vaihtamaan n. 30% tiheämpään samalla rahalla
Muistutan että en ole mitenkään juuri motonetin kannattaja, vaan kannatan auton säännöllistä(mielummin ennakoivaa), mutta ei ylimitoitettua huoltamista. Jos/kun huoltoihin ja korjauksiin käytettävä raha on rajallista tai ainakin pois omasta pussista, niin ostamalla BMW:n merkkejä pahvilaatikon kyljessä ei yleensä edistetä käytettävän auton huoltoa kokonaisvailtaisesti.
Eli ainakaan minua ei lämmitä se että jokin nivel on ostettu x3 ylihintaan maahantuojan tiskiltä, jos samalla ajan huonolla tuulilasilla, vetelevällä ja lonksuvalla alustalla, vuotavilla iskareilla, täristävällä "apinakiikulla"....
Toisaalta se että ylihuolletaan jotain 90-luvun alun kinneriä muutamalla pisteosalla jonka paalikone joka tapauksessa kutsuu leukoihinsa 6-7-vuoden kuluttua, pitää vanhan auton ylläpidon siinä hintaluokassa joka varmistaa omien autoon sijoitettujen pääomien negatiivisen kasvusuunnan(täydellinen kuluttaja).
Erityisesti öljyjen suhteen tuntuu öljy-yhtiöiden markinointistrategiat toimivan tuon ylihuoltamisen kipinänä ja mitä "katu-uskottavampi" muovikannu erilaisin R ja Z kirjaimin saa ihmiset maksamaan ostamastaan tuotteestaan selvää ylihintaa suhteessa saavutettuihin etuihin.
No, tuosta motoxin öljystä en osaa sanoa mitään kun itse olen jo vuosia laittanut joka kinneriin kesät/talvet motonetista kannettua halpaa Sunocon
5W-50 Synturoa:
Joo en mä mitään paha tarkoittanut Sitä vaan kun tiesin (tekstien perusteella), että ostat rohkeasti autotuotteita sieltä mistä osa ei uskalla edes lakupussia kassan päästä napata mukaansa
En kommenttiasi niin ymmärtänytkään, mutta näin ihan muillekkin tiedoksi että tuo motonetin korostuminen minun jutuissani johtuu vain omista ammattiin ja omiin autoihin liittyvistä kulutustottumuksista. Varmasti hyvää hinta/laatusuhteen tavaraa saa muualtakin, mutta jos esim.AD ei vaivaudu laittamaan nettiin mitään listoja/luetteloita joista voi etukäteen nähdä hinnat, sopivuudet ja varastotilanteet, niin en todellakaan viitsi lähteä niiden tiskillekkään notkumaan, ihmettelemään ja selailemaan eri valmistajien katalogeja jotta voin tulla parin päivän päästä tulla uudelleen noutamaan tilatun osan. Alkuperäisvaraosa ei ole minulle edes vaihtoehto jos se pitää hakea maahantuojaliikkeen tiskiltä. Käytän toki kaikista ostamistani osista/varaosista 90% orggiksena, mutta tällöin on kyse uutta vastaavasta purkuosasta tai orggisvaraosasta joka myydään maahantuojaorganisaation ulkopuolisin jakelukanavin merkittömissä bulkkipakkauksissa(motonet/KL-varaosat).
Onkohan semmonen essonbaaripuhe totta noissa öljyissä, ettei kandeis vaihdella sitä öljymerkkiä kun ei tiedä miten ne öljyn lisä-aineet reagoi toistensa kanssa. Sanovat notta kun uusi öljy korvaa sen suojaavan kerroksen niin kone kärsisi siinä sitten jos käyttää eri öljyy kuin edellinen.
Kuulostaa höpöltä, mutta voihan siinä olla perääkin. Onko?
Monet käyttää tota mobilin rally formulaa 5w-50 kaipaisinkin lisää kokemuksia niistä. Mul on nyt kyseiset öljyt koneessa (M50B25) ja kuluttaa melkoisesti sitä n. 5dl/1000km. Auto ei pölläyttele eikä ole öljyvuotoja. Onko muilla samanlaista kuluttamista mobileilla?
Nyt on valmiina ostettuna Valvolinen Maxlife 5w-40, mutta meinasin vielä jos vaihtais varmuuden vuoksi öljyrenkaat (ja männänrenkaat) et jos kumminkin ne on jumissa.
Onko kellään mitään kokemusta/huhuja AD-varaosan 5W40 täyssynteettisestä? Kattelin vaan ihmetyksekseni että se öljy on "BMW Special Oil"-listalla, tai niin siinä AD:n kannussa ainakin lukee. Eikös sen sit pitäs olla aika hyvää öljyä, ainakin Bemariin? :shock:
Muistaakseni samaa kamaa kun Mobil 5W-40 synt S,ainakin kerran juttelin ad varaosissa myyjän kans väitti niin!
"Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Ex-Aeroon Mobilin Rally Formula 5W-50 ja myöhemmin 5W-40 kun tajusin, että turbomoottoriin ei tarvitse tervaa laittaa. Ei ongelmia Mobilin kanssa. M5:ssa ainakin pitäisi olla Castrolin 10W-40 -öljyt.
Ainoat öljyongelmat tulevat siitä, että haetaan Bilteman halvinta mineraali 10W-30 öljyjä, vaihdetaan niitä min. 15tkm:n välein ja suodatin pysyy paikallaan vuodesta toiseen.
Comment