Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    #31
    Itse tankkasin vanhaan e46 316 ennen 95 ja lastutuksen jälkeen aina 98.
    Sitä suosittelivat Itsfunilla lämpimästi tankattavan, hintaero on niin pieni noiden kahden välillä, että melkein aika sama.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • lyfi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 110

      #32
      Omistin aikoinaan 2000-luvun alkupuolella volvo T4:n jossa kokeiltiin juuri kyseistä
      asiaa. Eli 95€tä tankkiin, fillarit rullille ja tulos 190hv,(vääntöä en muista, lappu jossain). Sama testi kk kuluttua SAMOILLA "asetuksilla" paitsi
      98E tankkiin, tulos 201hv(lappu edelleen jossain.)
      Autolla tosin suositus:98E. Itse yllätyin....penkittäjä ei.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16503
        • Asikkala

        #33
        Originally posted by lyfi View Post
        Omistin aikoinaan 2000-luvun alkupuolella volvo T4:n jossa kokeiltiin juuri kyseistä
        asiaa. Eli 95€tä tankkiin, fillarit rullille ja tulos 190hv,(vääntöä en muista, lappu jossain). Sama testi kk kuluttua SAMOILLA "asetuksilla" paitsi
        98E tankkiin, tulos 201hv(lappu edelleen jossain.)
        Autolla tosin suositus:98E. Itse yllätyin....penkittäjä ei.
        Jos suositus on 98 niin 95:llä nakutuksentunnistin (varmaankin ko. koneessa se on ?) puuttuu peliin ja tehot putoaa ?

        Comment

        • spyke
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 125
          • Helsinki

          #34


          Kuten tuollakin sanotaan, niin oktaaniluvun kasvu ei "paranna" bensaa vapari koneissa.
          Ahdetut koneet jotka mittailevat nakutuskestävyyttä ovat erilukunsa, mutta vapareissa saa korkeammasta oktaaniluvusta parhaimmillaankin vain mielikuvitus lisää. "kyl tää vissii nyt menee vähä paremmin" tai "vähä pienemmällä tää kyl nyt taitaa mennä..." Höpö höpö, mutta jos siitä hyvän mielen saa, niin ...
          Jos luukussa/kirjassa lukee 95 tai pienempi, ei siitä 98:ta ole hyötyä!
          E38 728 -99

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by lyfi View Post
            Omistin aikoinaan 2000-luvun alkupuolella volvo T4:n jossa kokeiltiin juuri kyseistä
            asiaa. Eli 95€tä tankkiin, fillarit rullille ja tulos 190hv,(vääntöä en muista, lappu jossain). Sama testi kk kuluttua SAMOILLA "asetuksilla" paitsi
            98E tankkiin, tulos 201hv(lappu edelleen jossain.)
            Autolla tosin suositus:98E. Itse yllätyin....penkittäjä ei.
            Siis tottakai 98-oktaaniselle speksattu turbokone jossa on adaptiivinen nakutuksen tunnistin hyötyy siitä että siinä käytetään speksi oktaaniluvun polttoainetta....eikä 3-oktaania pienemmän puristuskestävyyden polttoainetta.
            Tällä vain ikävä kyllä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että esim.m50 peruskone ei 98-oktaanisesta hyödy mitään.

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              #36
              Nyt tuli tutkittua m54-koneisen e39:n ohjekirjaa tarkemmin.
              Suositus on 98e, jolla saadaan parhaat suoritusarvot ja taloudellisuus, 95e:kin käy, ja 91 on minimi, jolla suorituskyky saattaa heiketä huomattavasti.
              Eli taitaa olla adaptiivinen sytytyksen säätö ainakin tässä koneessa jo.

              Comment

              • Warra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 483

                #37
                Originally posted by Risto113 View Post
                Nyt tuli tutkittua m54-koneisen e39:n ohjekirjaa tarkemmin.
                Suositus on 98e, jolla saadaan parhaat suoritusarvot ja taloudellisuus, 95e:kin käy, ja 91 on minimi.
                1.8 valvetronic -03 lukee ohjekirjassa lukee tasan samat suositukset :think
                E46 320i Facelift Touring M54b22
                exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16503
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by Warra View Post
                  1.8 valvetronic -03 lukee ohjekirjassa lukee tasan samat suositukset :think
                  Niin ?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎