Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62b44 käyntiongelma// Post:#16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    #16
    NONIIIIN!!

    Pari viikko sitten vaihdoin tiivisteet ja sen jälkeen on käynyt kone ihan vitun huonosti Ja voimat on hävinneet. Laitettiin INPA ohjelma autoon kiinni, ni näytti, että puolet sylintereistä ei saa kipinää/ei käy.

    Tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=g_4uQRA-cHo

    Esim, ajoin illalla autolla, sen jälkeen jätin parkkiin, päivällä menin uudestaan autoon, käynnistin, kierrokset pomppi miten sattuu ja lopuks sit sammu, käynnistin uudestaan ni kaikki oli kunnossa, tai noh...kunnossa ja kunnossa, mutta kierrokset olivat vähän tasaisemmat.

    Eli kylmäkäynti on aivan kauhea, niinkun videossa näkyy, mutta jos ajaa jonkun aikaa, ni vähän paranee, mutta kierrokset pomppii silti 400-600.

    Tiivisteiden vaihdon jälkeen, kun kone kävi huonosti, laitoin auton seisomaan pariksi viikoksi. Sen jälkeen vaihdoin osan nro.3 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/f/77.png ja puhdistin tyhjäkäynti moottorin. Niin ainaki työmiehet sano.

    Ookoo, parani vähän, pystyy seisoo liikennevaloissa vähän parempi, ei tahdo enään sammua.

    Toisaalta mulla puuttuu yksi pultti ventiilikopasta:



    Öljyä roiskuu aika huolella konehuoneeseen.

    Ja tuttu joka vaihtoi tiivisteet, hän ei laittanut ventiilikoppaa oikealla tavalla kinni, eli ristiin rastiin. Vaan laittoin järjestyksessä. Yksi kerralaan.

    Se mitä minä osaan tehdä ja ajoin tehdä on se, että hommaan mutterin koppaan, laitan kannen oikealla tavalla kiinni. Vaihdan tulpat ja ehkä sytytyspuolat. '

    Jos ei auta, niin vien laakkoselle, mulla menee hermot tän kanssa.


    Ellei sitten joku muu osaa neuvoa.
    Joo, saattaa olla lambda, ilmamäärämittari jnejne, mutta en ole niin rikas että ostan osia a'la "Minä vaihdan nyt ilmamäärämittarin, maksaa 450e jospa se auttaisi ))" Ja turhaan...

    Olisin niin kiittollinen, jos joku auttaisi.
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Ilmamassamittarin voi kokeilla, ihan ilman apuvälineitä. Jos tyhjäkäynti ei muutu tai paranee kun ottaa mafin irti, se on sökö. Kulunut se silti voi olla, muttei aiheuta enää nimeksikään tyhjäkäyntiongelmaa. Tarkista myös se mafilta kaasuläpälle menevä putki ottamalla irti ja vääntelemällä, paikallaan ei onnistu.

      Venakopan kansia ei tarvitse kiristää ristiin, ne mutterit kiristetään pohjaan asti, jolloin puristusmomentti jää hyväksi. Hirveän tiukalle ei kannata laittaa siis, kansi ei kiristy yhtään piukempaan, kunhan on vain pohjassa asti eikä ole omia mutterivirityksiä vaan nimenomaan ne orkkismutterit, jotka ovat oikean pituiset.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4630
        • Tampere

        #18
        veikkaisin että "asentajalta" on mennyt hommat reisille ja nyt jostain tiiviste on huonosti paikoillaan ja imee sieltä ilmaa. Tai jos se huohotin oli vaihdettu niin sitten sieltä putkiirti/huonosti paikoillaan. Eikö nämä tyhjäkäynti huolet kuitenkin tulleet tämän "remontin" tuloksena?

        Kun se imee tarpeeksi ilmaa tiivisteiden välistä alkaa pyttyjä putoamaan pelistä pois..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Jos kerran moista osaamista on ollut venakopan tiivisteiden vaihdon kanssa, pistää vaan miettimään miten ne suuttimien lukisklipsut on irroitettu. Eli onko kaikki suuttimien liittimet pohjassa paikallaan. Vai onko kenties suutintukki irroitettu ja mahdollisesti jostain suuttimesta lähtenyt tiiviste tai joku muu kävelemään...
          Aika pahalta kuulostaa videon perusteella, en tiedä johtuuko nauhurin mikistä mutta aika kova sihinä ja suhina kuulostais olevan, reilua imuvuotoa. Kannattaa tunnustella onko venakopan tiivisteissä ne puolikuun muotoiset kohdat kopan takaosasta paikallaan urissaan.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • H4ck
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 659
            • Helsinki/Eesti

            #20
            Huohotin vaidettiin 2 viikkoa tiivisteiden jälkeen.
            Eli huohotin ei vaikuttanut huonoon käyntiin, ehkäpä päinvastoin.


            No tänään päivällä laitoin sen yhden pultin kiinni, niinku kuvassa näkyy, tai oikeastaan vain pinnapultin. Nyt illalla käynnistin auton, ni auto kävi normaalisti Nyt on kierrokset paikallaan jne, paitsi että jos revittelen autolla, ni roiskuu konehuoneeseen öljyä. Kai se pinnapulttikin kiristi sitä jonkun verran. Ja ei pauku enään.

            Mutta suhisee kumminkin jonkun verran, että se sais niinku vieläkin ilmaa jostain...

            Yritän nyt jostain/jotenki hommata sen pultin siihen kokonaan, saas sit nähä.
            Varaosat, huolto ja maalaus.

            -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #21
              Jos roiskuu öljyä, pääsee myös ilmaa koneeseen. Vuoto selvitettävä ja kone käy kunnolla.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • H4ck
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 659
                • Helsinki/Eesti

                #22
                Originally posted by Morkai View Post
                Jos roiskuu öljyä, pääsee myös ilmaa koneeseen. Vuoto selvitettävä ja kone käy kunnolla.
                No se roiskuu just siitä pultti kohdasta.
                En löydä mistään uutta pinnapulttia.
                Varaosat, huolto ja maalaus.

                -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎