Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 Nykimis- ja putkeenpaukutusvika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simppa86
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 4
    • Lahti

    M50B20 Nykimis- ja putkeenpaukutusvika

    Olis tämmönen pikkuvika, että kun lähtee kiihdyttämään ihan sama millaisella kaasulla niin alakierroksilla nykii ja lyöputkeen, mutta sitten kun saavutetaan yli 2500rpm niin lähtee vetämään ettei olisi mitään. 2 vaihteella kun vedättää niin nykiminen ja paukutus loppuu siihen 2500 kierrokseen ja sitten kun saavutetaan 5000 kierrosta niin yhtäkkiä hyytyy eikä enää vedä samallalailla. Kylmällä koneella ei juurikaan tätä tapahdu, mutta heti kun lämpeää kone niin sitten. Vikaa on mietitty pitkään joku sanoo, että jakopään ketju olisi venynyt eikä kiristäjä kiristä enää tarpeeksi niin tämän takia pääsee jako hitusen pieleen ja jotkut sanoo, että vika on jossain elektroniikka puolella. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
  • jaydeearm
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 2
    • Rauma

    #2
    Vastaavia oireita löytyy aika monesta threadista. Tyypillisin vika olisi varmaankin lambda, itellä oli E36 325i:ssä aika samanlaiset ongelmat ja lambdan vaihto korjasi asian. Jos se ei tunnu auttavan niin sitten ehkä imupuolen vuotoa, onhan näitä eri kohteita.

    Comment

    • jarzap
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 319
      • Sodankylä/Pyhäsalmi

      #3
      Voisko noin tehä jos on kussu tulppien koloihin öljyä...:think
      "Paska analyysi!"

      Comment

      • @Biimer
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 504
        • Oulu

        #4
        Originally posted by jarzap View Post
        Voisko noin tehä jos on kussu tulppien koloihin öljyä...:think

        Voi.

        Tai sitten on joku puolista tullut tiensä päähän.

        Comment

        • Simppa86
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 4
          • Lahti

          #5
          Originally posted by @Biimer View Post
          Voi.

          Tai sitten on joku puolista tullut tiensä päähän.


          Juu puolat on katsottu ja yksi rikkinäinen vaihdettu, eikä vuoda öljyä myöskään tulppien koloihin kun vaihdoin venttiilinkopan tiivisteet kaksi viikkoa sitten. Mutta vian etsintä jatkukoon

          Comment

          • Ac Naisseri
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 109
            • Raisio

            #6
            Originally posted by Simppa86 View Post
            Juu puolat on katsottu ja yksi rikkinäinen vaihdettu, eikä vuoda öljyä myöskään tulppien koloihin kun vaihdoin venttiilinkopan tiivisteet kaksi viikkoa sitten. Mutta vian etsintä jatkukoon

            Jokos tämä on ratkastu? Itellä on saman tyylistä vikaa.alkas lambdan vaihdon jälkeen seuraavana päivänä siten, että 1400rpm:n kohilla lakkas veto kiihdytykses täysin vajaaksi sekunniksi ja sit kelas normaalisti. Nyt on sellanen, että alakierroksilla tasasesti ajettaes ei ongelmia, mutta ku kiihdyttää nopeammin niin pian pätkäsee vetoa kerran ja sit mennään normaalisti. Auto e36 325i -91. Mahtaisko olla imunokantunnistin tullu tiensä päähän. Normaalisti käynnistyy.

            Comment

            • Fistefoe
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 58

              #7
              Samanmoista

              M50B20 BMW 320i vm-92

              Nykimistä ja vähän paukuttaa putkeen. Lambda vaihdettu 6kk sit kun valitti sitä koodienluennassa. Sain luotettavasta lähteestä tiedon että 1. puola olisi paskana. -> Ostin uuden ja vaihdoin, ei mitään vaikutusta käyntiin. Mitäs sitten, lähenkö kokeilemaan jokaista sytytyspuolaa kerrallaan? Mitään tapaa selvittää kerralla mikä niistä on hajalla?

              Nykii kiihdyttäessä paljon, tasaisella käynnillä vähän. Yleensä siinä 2700RPM ottaa jonku boostin päälle, että käynti muuttuu "puhtaammaksi" mutta ei sitä iloa kauaa kestä. Nykiminen on sitä että on vähän tehoton ja sitten välistä antaa semmosta puhtaan kuulosta käyntiä ja sit menee takaisin röpöttämiseen. Kokeilin perusmaukkaniksiä ja kastelin pakosarjan kun kone oli kylmänä ja annoin lämmetä, kaikki kyllä haihduttivat veden nopeasti, tosin se ensimmäinen oli hitusen hitaampi.

              Comment

              • nirsg0un
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 55
                • Tampere

                #8
                ilmamassamäärämittarissa oli itel jotain vikaa niin paukutteli kans ja nyki alakierroksella mut korkeemmalla sit lähti sen mitä auto liikkuu

                Comment

                • Fistefoe
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 58

                  #9
                  Tarkennusta

                  Olen kyl ottanut virran pois siitä mittarista ja käyttäny autoa, ei tullu mitään eroa menoon. Mutta tässä tapauksessa jos puola on paskana niin ei siihen silloinkaan varmaan tule eroa siihen käyntiin.

                  Elikkä siis mikäli imm:in irrotuksen jälkeen kone käy samalla tavalla, on imm rikki. ja toisinpäin sama homma.

                  Mutta jos puola on paskana, niin oireet viittaavat siihen, oli imm kiinni tai irti, ehjänä tai rikkinäisenä. Imm:in huomaa ehkä parhaiten vähän kohonneena tyhjäkäyntikierroksena.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Se että antaa vikakoodia lambdasta on seuraus ei syy. Ihan turha vaihdella tämmösissä tapauksissa kun vika on selkeästi sytytyspuolella. Tottakai kun jättää jossain pytyssä sytyttämättä ja raakaa ainetta menee putkistoon, lambdan arvot heittelevät eikä moottorinohjaus osaa tulkita niitä vaan heittää siitä vikakoodin. Täyskaasukiihdytyksessä lambdaohjaus on kokonaan pois pelistä joten ainoastaan jos vikaa esiintyy pintakaasulla ajettaessa voi ajatella lambdaa mahdolliseksi vikakohteeksi.

                    Tuossa nyt kannattaa kuitenkin hommata ehjiä puolia useampi tai mielellään vaihtaa toisesta autosta kaikki testiksi. Todennäköisesti enemmän kuin yksi puola paskana.
                    Tietysti myös tulpat kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa. Ja kannattaa tarkistaa myös että tyyppi on oikea, varaosaliikkeet kun yleensä myyvät näihin ihan vääränmallisia tulppia jollei itse sano mitä haluaa.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Harrison
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1529
                      • Iisalmi

                      #11
                      Onko tähän tullu selvyyttä?
                      Itsellä S50b30 ja samat oireet. Lambdasta (autossa 2kpl) tulee v.koodia.
                      Tätä ennen anto nakutustunnistin vikaa. nyt lambdaa... nakutustunnistin vika ei uusiudu.


                      Itse vaihtanu:
                      -tulpat+reikien puhdistus
                      -tulpan hatut
                      -puolat 6kpl (oli todella halvat)
                      -ilmamassamittari puhdistettu kliinerillä+kokeiltu uutta imm.

                      Nyt uudet lambdat tilaukseen.. On taas halpoo.
                      Last edited by Harrison; 04-08-2009, 22:38.
                      Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                      Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                      Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                      Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                      Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                      EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                      Comment

                      • dippaaja
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 107
                        • -

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        ..Täyskaasukiihdytyksessä lambdaohjaus on kokonaan pois pelistä joten ainoastaan jos vikaa esiintyy pintakaasulla ajettaessa voi ajatella lambdaa mahdolliseksi vikakohteeksi..
                        tämä olikin ihan uutta tietoa minulle, eli siis vois arvailla että mulla on lambda rikki. eli siis kun ajaa pintakaasulla (ja kierrokset jtn 1600rmp) niin tuntuu pieni nykäisy ja rupeaa vauhti hiljenemään ja kierrokset alkaa laskea, jolloin siis on pakko hiukan polkaista kaasua. tätä ei tee kun kiihdyttää, tai "vedättää", bensaa syö myös reilummin kuin ennen, harvoin on alle 10 ajossa.

                        Comment

                        • Tahka-
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 76
                          • Loimaa

                          #13
                          [quote=Fistefoe;1711866]M50B20 BMW 320i vm-92

                          Nykimistä ja vähän paukuttaa putkeen. Lambda vaihdettu 6kk sit kun valitti sitä koodienluennassa. Sain luotettavasta lähteestä tiedon että 1. puola olisi paskana. -> Ostin uuden ja vaihdoin, ei mitään vaikutusta käyntiin. Mitäs sitten, lähenkö kokeilemaan jokaista sytytyspuolaa kerrallaan? Mitään tapaa selvittää kerralla mikä niistä on hajalla?

                          Auto käyntiin ja mittaamaan pintalämpömittarilla mikä pakosarjan lähtö on kylmin.Luutavimmin se puola paskana.

                          Comment

                          • Mokoma
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 767
                            • 013 - Koskenkorva

                            #14
                            liitytäänpä itsekitn tähän threadiin. itsellä samankaltaisia ongelmia eilen ajopätkällä eli nykii siinä vajaalla 2000 kierroksella joka vaihteella pintakaasulla ajettaessa. ongelma saattaa olla jatkoa tälle http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172529 ... mutta kaiken muun hyvän lisäksi bimmer oli yön aikana päästänyt vajaa puoli litraa polttoainetta tallin kaivoon (vuoto oli kuitenkin loppunut siihen ja bensa lattialta kuivunut pois, ei tiedä mistä vuotaa) ja nähtävästi pyttyihinki hiiren verran kun yritin startata nii jonku kierroksen pyörähti ja sitte total stop, kone ei pyöriny enää yhtään. no tulpat irti ja 2 ja 4 pytyn tulpat läpimärät. mistä jatkaa ongelman metsästystä?...
                            BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                            Originally posted by kaol
                            Ongelma: Kolmekutonen.

                            Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                            Comment

                            • Mokoma
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 767
                              • 013 - Koskenkorva

                              #15
                              haloohei mihin keskustelu uupu?
                              BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                              Originally posted by kaol
                              Ongelma: Kolmekutonen.

                              Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎