Olis tämmönen pikkuvika, että kun lähtee kiihdyttämään ihan sama millaisella kaasulla niin alakierroksilla nykii ja lyöputkeen, mutta sitten kun saavutetaan yli 2500rpm niin lähtee vetämään ettei olisi mitään. 2 vaihteella kun vedättää niin nykiminen ja paukutus loppuu siihen 2500 kierrokseen ja sitten kun saavutetaan 5000 kierrosta niin yhtäkkiä hyytyy eikä enää vedä samallalailla. Kylmällä koneella ei juurikaan tätä tapahdu, mutta heti kun lämpeää kone niin sitten. Vikaa on mietitty pitkään joku sanoo, että jakopään ketju olisi venynyt eikä kiristäjä kiristä enää tarpeeksi niin tämän takia pääsee jako hitusen pieleen ja jotkut sanoo, että vika on jossain elektroniikka puolella. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50B20 Nykimis- ja putkeenpaukutusvika
Collapse
X
-
Originally posted by Simppa86 View PostJuu puolat on katsottu ja yksi rikkinäinen vaihdettu, eikä vuoda öljyä myöskään tulppien koloihin kun vaihdoin venttiilinkopan tiivisteet kaksi viikkoa sitten. Mutta vian etsintä jatkukoon
Jokos tämä on ratkastu? Itellä on saman tyylistä vikaa.alkas lambdan vaihdon jälkeen seuraavana päivänä siten, että 1400rpm:n kohilla lakkas veto kiihdytykses täysin vajaaksi sekunniksi ja sit kelas normaalisti. Nyt on sellanen, että alakierroksilla tasasesti ajettaes ei ongelmia, mutta ku kiihdyttää nopeammin niin pian pätkäsee vetoa kerran ja sit mennään normaalisti. Auto e36 325i -91. Mahtaisko olla imunokantunnistin tullu tiensä päähän. Normaalisti käynnistyy.
Comment
-
-
Samanmoista
M50B20 BMW 320i vm-92
Nykimistä ja vähän paukuttaa putkeen. Lambda vaihdettu 6kk sit kun valitti sitä koodienluennassa. Sain luotettavasta lähteestä tiedon että 1. puola olisi paskana. -> Ostin uuden ja vaihdoin, ei mitään vaikutusta käyntiin. Mitäs sitten, lähenkö kokeilemaan jokaista sytytyspuolaa kerrallaan? Mitään tapaa selvittää kerralla mikä niistä on hajalla?
Nykii kiihdyttäessä paljon, tasaisella käynnillä vähän. Yleensä siinä 2700RPM ottaa jonku boostin päälle, että käynti muuttuu "puhtaammaksi" mutta ei sitä iloa kauaa kestä. Nykiminen on sitä että on vähän tehoton ja sitten välistä antaa semmosta puhtaan kuulosta käyntiä ja sit menee takaisin röpöttämiseen. Kokeilin perusmaukkaniksiä ja kastelin pakosarjan kun kone oli kylmänä ja annoin lämmetä, kaikki kyllä haihduttivat veden nopeasti, tosin se ensimmäinen oli hitusen hitaampi.
Comment
-
-
Tarkennusta
Olen kyl ottanut virran pois siitä mittarista ja käyttäny autoa, ei tullu mitään eroa menoon. Mutta tässä tapauksessa jos puola on paskana niin ei siihen silloinkaan varmaan tule eroa siihen käyntiin.
Elikkä siis mikäli imm:in irrotuksen jälkeen kone käy samalla tavalla, on imm rikki. ja toisinpäin sama homma.
Mutta jos puola on paskana, niin oireet viittaavat siihen, oli imm kiinni tai irti, ehjänä tai rikkinäisenä. Imm:in huomaa ehkä parhaiten vähän kohonneena tyhjäkäyntikierroksena.
Comment
-
-
Se että antaa vikakoodia lambdasta on seuraus ei syy. Ihan turha vaihdella tämmösissä tapauksissa kun vika on selkeästi sytytyspuolella. Tottakai kun jättää jossain pytyssä sytyttämättä ja raakaa ainetta menee putkistoon, lambdan arvot heittelevät eikä moottorinohjaus osaa tulkita niitä vaan heittää siitä vikakoodin. Täyskaasukiihdytyksessä lambdaohjaus on kokonaan pois pelistä joten ainoastaan jos vikaa esiintyy pintakaasulla ajettaessa voi ajatella lambdaa mahdolliseksi vikakohteeksi.
Tuossa nyt kannattaa kuitenkin hommata ehjiä puolia useampi tai mielellään vaihtaa toisesta autosta kaikki testiksi. Todennäköisesti enemmän kuin yksi puola paskana.
Tietysti myös tulpat kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa. Ja kannattaa tarkistaa myös että tyyppi on oikea, varaosaliikkeet kun yleensä myyvät näihin ihan vääränmallisia tulppia jollei itse sano mitä haluaa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Onko tähän tullu selvyyttä?
Itsellä S50b30 ja samat oireet. Lambdasta (autossa 2kpl) tulee v.koodia.
Tätä ennen anto nakutustunnistin vikaa. nyt lambdaa... nakutustunnistin vika ei uusiudu.
Itse vaihtanu:
-tulpat+reikien puhdistus
-tulpan hatut
-puolat 6kpl (oli todella halvat)
-ilmamassamittari puhdistettu kliinerillä+kokeiltu uutta imm.
Nyt uudet lambdat tilaukseen.. On taas halpoo.Last edited by Harrison; 04-08-2009, 22:38.Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post..Täyskaasukiihdytyksessä lambdaohjaus on kokonaan pois pelistä joten ainoastaan jos vikaa esiintyy pintakaasulla ajettaessa voi ajatella lambdaa mahdolliseksi vikakohteeksi..
Comment
-
-
[quote=Fistefoe;1711866]M50B20 BMW 320i vm-92
Nykimistä ja vähän paukuttaa putkeen. Lambda vaihdettu 6kk sit kun valitti sitä koodienluennassa. Sain luotettavasta lähteestä tiedon että 1. puola olisi paskana. -> Ostin uuden ja vaihdoin, ei mitään vaikutusta käyntiin. Mitäs sitten, lähenkö kokeilemaan jokaista sytytyspuolaa kerrallaan? Mitään tapaa selvittää kerralla mikä niistä on hajalla?
Auto käyntiin ja mittaamaan pintalämpömittarilla mikä pakosarjan lähtö on kylmin.Luutavimmin se puola paskana.
Comment
-
-
liitytäänpä itsekitn tähän threadiin. itsellä samankaltaisia ongelmia eilen ajopätkällä eli nykii siinä vajaalla 2000 kierroksella joka vaihteella pintakaasulla ajettaessa. ongelma saattaa olla jatkoa tälle http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172529 ... mutta kaiken muun hyvän lisäksi bimmer oli yön aikana päästänyt vajaa puoli litraa polttoainetta tallin kaivoon (vuoto oli kuitenkin loppunut siihen ja bensa lattialta kuivunut pois, ei tiedä mistä vuotaa) ja nähtävästi pyttyihinki hiiren verran kun yritin startata nii jonku kierroksen pyörähti ja sitte total stop, kone ei pyöriny enää yhtään. no tulpat irti ja 2 ja 4 pytyn tulpat läpimärät. mistä jatkaa ongelman metsästystä?...BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
Comment