Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b25 ja-b27 erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DoZ
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 206
    • Suomussalmi

    M20b25 ja-b27 erot?

    Mitä eroa on m20b25 ja -b27 kampiakseleilla vai ovatko ne samanlaisia?
    b27 koneen kiertokangethan ovat kai 130mm pitkiä ja b25 kanget 135mm, mutta onko kampiakselien iskunpituuksissa eroja?
  • bmwcruiser
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 410
    • Lappeenranta

    #2
    No kai siinä täytyy tuo 5 milliä olla eroa siinä kampiakselin iskunpituudessa. Eihän se mäntä muuten nousis samalle korkeudelle. :roll: Tai tällai mä sen ainaki äkkiseltää päättelisin..
    E30

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Ero on tosiaan veiveissä ja iskussa. b25 isku 75mm ja b27 isku on 81mm
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • DoZ
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 206
        • Suomussalmi

        #4
        Jaa. No jos jollakin sattuisi olemaan b25 kampiakselia, niin voisin olla halukas ostamaan.

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by DoZ
          Jaa. No jos jollakin sattuisi olemaan b25 kampiakselia, niin voisin olla halukas ostamaan.
          b23 kampi on. Siinä isku 76mm eli millin enemmän mitä b25 kangessa

          Osta koko alakerta niin saat kammen
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by Wittu_joo
            Originally posted by DoZ
            Jaa. No jos jollakin sattuisi olemaan b25 kampiakselia, niin voisin olla halukas ostamaan.
            b23 kampi on. Siinä isku 76mm eli millin enemmän mitä b25 kangessa

            Osta koko alakerta niin saat kammen
            2,3:ssa on 1,68mm pidempi isku kuin tuossa typerässä 2,5:ssa. Mun oli ihan pakko saada nu..ia pilkkua :lol:
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #7
              2,3:ssa on 1,68mm pidempi isku kuin tuossa typerässä 2,5:ssa. Mun oli ihan pakko saada nu..ia pilkkua
              Nussitaan nyt vielä vähän: 1.8mm pidempi isku :lol: :lol: :lol:

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Maza
                2,3:ssa on 1,68mm pidempi isku kuin tuossa typerässä 2,5:ssa. Mun oli ihan pakko saada nu..ia pilkkua
                Nussitaan nyt vielä vähän: 1.8mm pidempi isku :lol: :lol: :lol:
                Totta, 2,3:n iskuhan on 76,8mm ja siitä jotenkin tyhmässä päässäni väänsin 1,68mm.

                Mutta nuo ratkaisevat 1,8mm tekevätkin 2,3:sta MOOTTORIN verrattuna tuohon 2,5:een.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by T3

                  Mutta nuo ratkaisevat 1,8mm tekevätkin 2,3:sta MOOTTORIN verrattuna tuohon 2,5:een.
                  :roll: perusteet? naurettava väittämä!! :lol: itte ainakin valitsisin mielummin 2,5 kun 2,5 vaikkakin iskua olisi tuo mahtavat 1,8mm vähemmän..
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Originally posted by jvakeva
                    Originally posted by T3

                    Mutta nuo ratkaisevat 1,8mm tekevätkin 2,3:sta MOOTTORIN verrattuna tuohon 2,5:een.
                    :roll: perusteet? naurettava väittämä!! :lol: itte ainakin valitsisin mielummin 2,5 kun 2,5 vaikkakin iskua olisi tuo mahtavat 1,8mm vähemmän..
                    tarkoittanet sanoa jälkimmäiseksi 2,3...

                    Enivei tuolla jossakin aiemmassa topikissa oli että 2,3 kangella on huomattavasti parempi alavääntö...

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Henski
                      Originally posted by jvakeva
                      Originally posted by T3

                      Mutta nuo ratkaisevat 1,8mm tekevätkin 2,3:sta MOOTTORIN verrattuna tuohon 2,5:een.
                      :roll: perusteet? naurettava väittämä!! :lol: itte ainakin valitsisin mielummin 2,5 kun 2,5 vaikkakin iskua olisi tuo mahtavat 1,8mm vähemmän..
                      tarkoittanet sanoa jälkimmäiseksi 2,3...

                      Enivei tuolla jossakin aiemmassa topikissa oli että 2,3 kangella on huomattavasti parempi alavääntö...
                      Juuri tätä samaa väitän. 2,5:ssä EI TAPAHDU YHTÄÄN MITÄÄN alle 4000rpm. Ylhäällä 5500rpm jälkeen toki enemmän kuin 2,3:ssa. Mutta ihan normaaliajossa perus KÄYTTÖKIERROKSILLA eli 1000-4000rpm on 2,3-moottori voimakkaampi kuin 2,5. Sitä se pidempi isku teettää. Jos et usko, niin tuu testaamaan. Laitetaan vakio e30-325i ja vakio E21-323i pieneen vertailuun niin huomaat eron. Tämä homma on nimittäin testattu ja ennenkin on 325i-miesten ilmeet saatu hölmistyneiksi.


                      Isäntä neuvoi kerran renkiä pellonlaidalla, kun kivi piti saada irti maasta: Turhaan sää sillä lapiolla sitä kiveä yrität kaivaa. Haeppas poika tuolta tallista rautakanki. Katos, mitä pidempi varsi, sen enemmän jaksaa VÄÄNTÄÄ!
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Tykki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 197
                        • Ii

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Originally posted by Henski
                        Originally posted by jvakeva
                        Originally posted by T3

                        Mutta nuo ratkaisevat 1,8mm tekevätkin 2,3:sta MOOTTORIN verrattuna tuohon 2,5:een.
                        :roll: perusteet? naurettava väittämä!! :lol: itte ainakin valitsisin mielummin 2,5 kun 2,5 vaikkakin iskua olisi tuo mahtavat 1,8mm vähemmän..
                        tarkoittanet sanoa jälkimmäiseksi 2,3...

                        Enivei tuolla jossakin aiemmassa topikissa oli että 2,3 kangella on huomattavasti parempi alavääntö...
                        Juuri tätä samaa väitän. 2,5:ssä EI TAPAHDU YHTÄÄN MITÄÄN alle 4000rpm. Ylhäällä 5500rpm jälkeen toki enemmän kuin 2,3:ssa. Mutta ihan normaaliajossa perus KÄYTTÖKIERROKSILLA eli 1000-4000rpm on 2,3-moottori voimakkaampi kuin 2,5. Sitä se pidempi isku teettää. Jos et usko, niin tuu testaamaan. Laitetaan vakio e30-325i ja vakio E21-323i pieneen vertailuun niin huomaat eron. Tämä homma on nimittäin testattu ja ennenkin on 325i-miesten ilmeet saatu hölmistyneiksi.


                        Isäntä neuvoi kerran renkiä pellonlaidalla, kun kivi piti saada irti maasta: Turhaan sää sillä lapiolla sitä kiveä yrität kaivaa. Haeppas poika tuolta tallista rautakanki. Katos, mitä pidempi varsi, sen enemmän jaksaa VÄÄNTÄÄ!
                        sen erityisemmin kommentoimatta tätä keskustelua, tuossa iskunpituus/poraus keskustelussa piilee totuuden siemen.
                        pitkällä iskulla yleensä saa ihan konkreettisesti jerkkua alakierroksille, mutta yläpäässä sen häviää. ja pitkällä iskulla onkin alakerran rasitukset heti omaa luokkaansa. veivikulmat on sitten asia erikseen.
                        "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                        -Andy McCoy

                        Comment

                        • Jacek
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 552
                          • Helsinki

                          #13
                          328i / 528i M52 kampiakselilla pääsee parhaaseen tulokseen M20B25 moottorin kohdalla (isku 84mm). Taisin selostaa sen muutostyön jonkun toisen osakkeen alle mutten enään muista missä.

                          Hieman moddaamista siinä on mutta ei mitään kovin hankalaa ja vääntöä riittää. Kierroskonetta siitä ei toki tule mutta voimaa kylläkin.
                          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                          Osia myytävänä

                          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎