Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 moottorin sähköistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw18m40
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 85
    • Äänekoski

    m20b25 moottorin sähköistä

    Käykö moottorin sähköt päikseen 3-rivisellä boksin liittimellä olevasta, nyt tällä hetkellä 2-rivisellä boksin liittimellä olevaan moottoriin. Siis, jos vaihtaa moottorin sähköt ja boksin?
    Ja, onko sähköissä eroja, kuten jotain antureita tai niiden eroissa, vaativatko molemmat lamdan jne...?
    Last edited by Bmw18m40; 30-03-2009, 14:36. Reason: More info for problem
  • Bmw18m40
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 85
    • Äänekoski

    #2
    m20b25 moottorin sähköistä

    Mitkä "piikit/pinnit" pitää kytkeä m20b25 moottorinsähkösarjan liitimestä/töpselistä, jotta saa moottorin käymään?
    Siis, moottorissa on sähkösarja paikoillaan pitäisi vaan tietää moottorinsähköjen liitäntä töpselistä, että mitkä tulisi kytkeä ja mihin.... kun ei ole olemassa sitä töpselin vastakappaletta...

    Comment

    • -mtl-
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 99
      • Kuopio/Joensuu/stockholm

      #3
      m20b25 moottorin sähköistä

      tuli ostettua m20b25 moottori josta puuttuu moottorin johtosarja,boksi on numerolla 0 261 200 173.3 rivinen liitin.onko tämä boksi katillisen vai katittoman?onko johtosarjoja miten montaa erilaista,että tietäisi etsiä oikean johtosarjan?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16486
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by -mtl- View Post
        tuli ostettua m20b25 moottori josta puuttuu moottorin johtosarja,boksi on numerolla 0 261 200 173.3 rivinen liitin.onko tämä boksi katillisen vai katittoman?onko johtosarjoja miten montaa erilaista,että tietäisi etsiä oikean johtosarjan?
        Katso moottorin sarjanumero, löytyy lohkon alareunasta laturin takaa/alta. Tämä numero on sama kuin alkup. auton valm. numero jonka per. löytyy oikeat osat: http://bmwfans.info/parts/catalog/

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Tämä numero on sama kuin alkup. auton valm. numero
          Tämä tieto ei pidä enää näin uusissa bemareissa paikkaansa. Vanhemmissa toki oli noin.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • -mtl-
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 99
            • Kuopio/Joensuu/stockholm

            #6
            löysin moottorista numerosarjan 20933908,mutta ei löydy tietoja.jos jollain on sopiva johtosarja niin tarjota saa.
            Last edited by -mtl-; 17-12-2009, 13:33.

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #7
              Omassa m20b25:ssa myös tuo 173-loppunen boksi (3-rivinen liitin) ja tekniikka on vm. -89. Olen ollut siinä käsityksessä että ois moottori se matalapuristeinen (8,8) ja ollut katilla ja ilman. Itsellä ei ole kattia tuossa -88 korissa. Lambda tuossa ainakin on.

              Kato realoem:sta noita johtosarjojen sopivuuksia, luulisin että riittää kunhan johtosarja on tuolla 3-rivisellä liittimellä, eli motronic 6-cyl M20 (2L tai 2,5L) sama johtosarja. Ainakin M50 6-cyl moottoreissa on sama johtosarja kun puhutaan samasta korimallista (realoemin mukaan), boxi vaan eri tietysti. Noissa e34 ja e36 johtosarjoissakin luulisin olevan erona vaan pituus, koska boxin paikka eri.
              Last edited by Make H.; 17-12-2009, 14:04.

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #8
                Originally posted by -mtl- View Post
                tuli ostettua m20b25 moottori josta puuttuu moottorin johtosarja,boksi on numerolla 0 261 200 173.3 rivinen liitin.onko tämä boksi katillisen vai katittoman?onko johtosarjoja miten montaa erilaista,että tietäisi etsiä oikean johtosarjan?

                Kaikki m20 johtosarjat käyvät tohon, oli sitten katillinen tai ei. M50 johtosarja ei käy, eikä myöskään e36 mallista käy mikään versio.
                Jonkun e30/e34:sta kotoisin olevan johtosarjan pulttaat kiinni ja menoks.

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by -Jarno- View Post
                  Kaikki m20 johtosarjat käyvät tohon, oli sitten katillinen tai ei. M50 johtosarja ei käy, eikä myöskään e36 mallista käy mikään versio.
                  Jonkun e30/e34:sta kotoisin olevan johtosarjan pulttaat kiinni ja menoks.
                  Kuhan se johtosarja on 3-rivisellä liittimellä eikä 2-rivisellä niin kaikki OK Ja kuhan johtosarja on m20b20 tai m20b25 moottorista.

                  Comment

                  • -mtl-
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 99
                    • Kuopio/Joensuu/stockholm

                    #10
                    jeps,kiitoksia tiedoista!nyt löyty e30 katillisen m20b25 johtosarja, laitanko sit lambdan vaikka ei ole tietoa boksista onko se katillisen ?

                    oisko kellään kytkäreitä/ohjeita miten kyseinen moottorin johtosarja kytketään e30 316 m40 neloskoneisen tilalle auton johtosarjaan?

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by -mtl- View Post
                      jeps,kiitoksia tiedoista!nyt löyty e30 katillisen m20b25 johtosarja, laitanko sit lambdan vaikka ei ole tietoa boksista onko se katillisen ?

                      oisko kellään kytkäreitä/ohjeita miten kyseinen moottorin johtosarja kytketään e30 316 m40 neloskoneisen tilalle auton johtosarjaan?
                      Ei kai lambdalla ja katilla ole vaikutusta toisiinsa, kumpikin toimii toisistaan riippumattomana? Ei tarvitse kattia laittaa mikäli auto ei ole vähäpäästöinen. Lambda kannattaa tietysti laittaa kun tuohon moottorinohjaukseen semmonen kuuluu, toimii kyllä ilmankin, mutta paremmin luulis toimivan lambdalla. Eikä se boksikaan sitä tiedä että onko sielä putkessa kissaa vai ei?

                      Eikös nois pitäis olla samanlaiset töpselit auton- ja moottorinjohtosarjan välillä, eli plug 'n' play

                      Comment

                      • -mtl-
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 99
                        • Kuopio/Joensuu/stockholm

                        #12
                        juu kirjoitin vähän väärin,meni katit ja lambdat sekaisin eli lambda siis kuuluu siihen moottorin ohjaukseen joten laitan sen.kone on jäärata autoon niin kattia ei tuu.
                        Last edited by -mtl-; 17-12-2009, 18:11.

                        Comment

                        • -mtl-
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 99
                          • Kuopio/Joensuu/stockholm

                          #13
                          nyt on moottori ja sähköt kytketty autoon mutta kipinää ei tule eikä bensapumppu pyöri.onko tuossa korin ja koneen johtosarjan pistokkeissa johdot tosiaankin oikein?
                          kulkeeko muuten bensapumpun johdot tuon liittimen kautta?
                          käykö tuo 316:n bensapumppu?
                          mistä kannataisi vikaa alkaa etsimään?boksin liittimen luona on 2 liitintä,tuleeko näihin mitään?
                          kori on siis 316 -89 m40
                          Last edited by -mtl-; 03-01-2010, 18:05.

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #14
                            Originally posted by -mtl- View Post
                            nyt on moottori ja sähköt kytketty autoon mutta kipinää ei tule eikä bensapumppu pyöri.onko tuossa korin ja koneen johtosarjan pistokkeissa johdot tosiaankin oikein?
                            kulkeeko muuten bensapumpun johdot tuon liittimen kautta?
                            käykö tuo 316:n bensapumppu?
                            mistä kannataisi vikaa alkaa etsimään?boksin liittimen luona on 2 liitintä,tuleeko näihin mitään?
                            kori on siis 316 -89 m40
                            Starttaako avaimesta? Bensapumpun rele on ainakin osana moottorinjohtosarjaa ja se kulkee sen ison liittimen kautta. Kyllä kai tuolla 316:n bensapumpulla nyt pitäis ees kone tulille saada. Tuskin tarttee noita kahta liitintä käyttää että auton saa käyntiin. Itselläkin muistaakseni ne boxin vieressä olevat liittimet tyhjät.

                            Comment

                            • -mtl-
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 99
                              • Kuopio/Joensuu/stockholm

                              #15
                              starttaa avaimesta ja kävin kaverilta kattoo et kampiakselin asentotunnistin on oikeessa liittimessä.ja kone on purettu käyntikuntoisesta autosta.mutta koneen sähköt puuttuivat,boksi kuitenkin oli

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎