Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B38 ei käy, Motronic velhoa/ sähkäriä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E28 M5
    • Nov 2024

    S38B38 ei käy, Motronic velhoa/ sähkäriä??

    -92 M5 ei lähde käymään koko talven seisonnan jälkeen. Vikaa on haettu paljon ja monenlaisia mittauksia suoritettu...

    Ongelmat:
    - PA-pumpun rele ei saa ohjaus maata DME:ltä. Mikä antaa DME:lle tiedon kytkeä maa tuohon napaan (1)?
    - Kipinää hukassa

    Mittaamalla todettu seuraavaa:
    - jatkuva virta tulee napaan 26 OK
    - Virtalukolta virrat tulee napoihin 56 ja 82 niin kuin pitääkin
    - DME:n maadoitukset ovat OK (navat 6, 15, 28, 34, 55 ja 71)
    - DME:n 5-napainen rele saa ohjaus maansa DME:ltä ja toimii.

    Ohjainlaitetta testattu vastaavassa autossa ja siinä toimii moitteetta.

    Aivan kuin olisi ajonesto päällä joka katkaisee bensan ja kipinän, jälkiasennus hälytintä/ ajonestoa EI ole. Mitä OBC:n code-toiminto katkaisee? Ei sekään voi olla päällä ellei ole jotenkin akun tyhjennyttyä seonnut.

    Kaikki ideat ovat tervetulleita ja jos joku haluaa iltojensa ratoksi pikku projektin niin eiköhän hinnasta päästä sopuun.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    e34:stä en osaa sanoa mutta ainakin e30 tuo OBC:n code-toiminto katkaisee sytytysvirran.:think
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Jukka81
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 1176

      #3
      Eikös B-pumppu ja kipinä tarvi toimiakseen pyörintätiedon kampiakselinasentoanturilta, joten voisko vika olla siellä?
      -E30 325i M-TechII Turbo
      -E39 528iA M-Sport
      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Luultavasti pyörintänopeustieto hukassa, jos kerta sekä pa-paine että kipinä puuttuvat.

        Toinen vaihtoehto on tuo coden päälle meno, mutta senhän näkee OBC:n ruudulta.
        Olli.

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #5
          Kampiakselin asentotunnistin jos on poissa pelistä niin juurikin nuo oireet, eli dme ei saa nopeustietoa jolloin ei anna bensapumpulle ohjausta eikä puolille pulsseja.. Kohtuu edukas (tiedä sitten M-lisästä) noin niinkuin ennaltaehkäisevänäkin toimenpiteenä koska tuo jättää sitten tienpäälle jos sattuu ajossa hajoamaan..

          Edit. Puoli vuotta sitten oli itellä sama ajatusketju käynnissä..
          Last edited by Janssoni; 03-05-2009, 15:37.
          .



          sigpic

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by Jukka81 View Post
            Eikös B-pumppu ja kipinä tarvi toimiakseen pyörintätiedon kampiakselinasentoanturilta, joten voisko vika olla siellä?
            Oikein!! Uusi anturi laitettu ja heti laukkaa...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎