Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 nokka-akselin asentotunnistimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanakt
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 147
    • Helsinki / Orimattila

    M52B28 nokka-akselin asentotunnistimen vaihto

    Muutama kysymys vaihtotoimenpidettä kohtaan.

    1. Vanoksen solenoidin irroitus. 32mm kiintoavaimella, täytyykö jotakin ottaa huomioon tämän kanssa?

    2. Vanokseen menevä öljyletku. 19mm kiintoavaimella? Tuleeko öljyä ulos?
    Jotakin muuta huomioitavaa?

    Tyhmät kyselee.
  • Tommygun
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 6
    • Häme

    #2
    1. Ei kummempaa, kunhan otat johdon irti ensin.
    2. Muutama tippa öljyä, ei haittaa.

    3. Nopea projekti 10min.

    Comment

    • Lanakt
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 147
      • Helsinki / Orimattila

      #3
      Kiitos neuvosta, muutama tippa tosiaan tuli. Öljynsuodattimen kannen irroitus helpotti operaatiota. Anturi oli 5mm kuusiokulmalla kiinni. Liitin oli vain hieman ahtaassa paikassa omalle kädelle.

      Vaihdon aiheuttamat muutokset:
      - Lähtee käyntiin kun vilauttaa avainta (ennen sahas n1sec).
      - Imusarjan jäätävä naputus/säksätys loppui (hävetti aivan saatanasti )
      - Kierrokset nousevat käynnistäessä n1000rpm kohdalle (ennen n1500rpm)
      - Alavääntöä tuli h*lvetisti lisää.

      Kyllä oli satasen arvoista, kannatti hakea alkuperäisosa marmoritiskiltä.

      - Lanakt
      Last edited by Lanakt; 05-05-2009, 21:48.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        no perskeles. itellä saa sahata sikana, harvoin lähtee ekalla käyntiin ja tyhjäkäynti on välillä mitä on. miettiny mitä ihmeellisempiä syitä tohon mutta tuo anturi vuotaa solkenaan öljyä eikä onnistunut kiritys 5sekunnissa niin jätin myöhemmäksi.

        pitääkin pika pikaa hoitaa kuntoon. ottaa vaikka varmuudeksi toisesta kannesta toi anturi
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Jampuli
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 171
          • Iisalmi

          #5
          öö..tyhmäy kyselee..missää kohin konetta tää sijaistee... realomesta yritin katella

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by duracel99 View Post
            öö..tyhmäy kyselee..missää kohin konetta tää sijaistee... realomesta yritin katella
            kannen etupäässä vasemmalla puolella. (imunokan etu osassa)
            se peukalonkokoinen musta mötikkä vanos yksikön "takana"
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Lanakt
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 147
              • Helsinki / Orimattila

              #7
              Originally posted by duracel99 View Post
              öö..tyhmäy kyselee..missää kohin konetta tää sijaistee... realomesta yritin katella


              Real oem:stä

              Osa nro 17, Pulse generator, camshaft, part number 12141703221
              Last edited by Lanakt; 05-05-2009, 21:53.

              Comment

              • Jampuli
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 171
                • Iisalmi

                #8
                no hyvä..aika ahtaassa paikassa näyttää olevan

                Comment

                • Ketzi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 217
                  • Pohojammaa

                  #9
                  Originally posted by Lanakt View Post


                  Real oem:stä

                  Osa nro 17, Pulse generator, camshaft, part number 12141703221

                  Jos tuossa on nokka-akselin asentotunnistin, niin mistäs löydän sen kampiakselin asentotunnistimen. Eikös joskus vastaavat oireet voi johtua myös siitä.

                  Itsellä on nyt pari kertaa tehnyt niin että ei ole ekalla startilla meinannut lähteä. Ja väännöt on välillä hukassa varsinkin alapäästä 1500-2500rpm. Tyhjäkäyntikierrokset lämpimänä 500rpm.
                  Last edited by Ketzi; 06-05-2009, 21:09.
                  Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                  Comment

                  • jushi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 176
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by Ketzi View Post
                    Jos tuossa on nokka-akselin asentotunnistin, niin mistäs löydän sen kampiakselin asentotunnistimen. Eikös joskus vastaavat oireet voi johtua myös siitä.

                    Itsellä on nyt pari kertaa tehnyt niin että ei ole ekalla startilla meinannut lähteä. Ja väännöt on välillä hukassa varsinkin alapäästä 1500-2500rpm. Tyhjäkäyntikierrokset lämpimänä 500rpm.
                    Löytyy koneen etuopäästä alhaalta ja muistaakseni kampiakselin etupään apukuskin puolella. Täysin samanlainen anturi kuin tuo nokka-akselinkin, vain johto on pidempi. Marmoritiskillä kannattaa tinkiä, omaani maksoi molemmat anturit yhteensä 167€

                    Kannattaa toki vikakoodit lukasta ennen kun tekee mitään, niin saa varmuuden kummassa vikaa, vai jopa molemmissa.



                    .Jussi
                    e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                    Subaru Impreza WRX Sti
                    Skoda Octavia 1U -käyttis

                    ex. e46 330d touring

                    ex. e39 528i shadowline M5-Look

                    Comment

                    • mtv67
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 364
                      • Kokkola

                      #11
                      Mä kans suosittelen tinkimistä ja kysele myös eri merkkiliikkeiden hintoja,ne vaihtelee paikkakunnittain.M3:seen makso 3 anturia(kampiakselin,imu ja pakonokan tunnistimet) 55€ kpl.
                      e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                      e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                      Comment

                      • jomppaa
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 22
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        kyseessä e36 320i vm91

                        [QUOTE=jushi;1622802]Löytyy koneen etuopäästä alhaalta ja muistaakseni kampiakselin etupään apukuskin puolella. Täysin samanlainen anturi kuin tuo nokka-akselinkin, vain johto on pidempi. Marmoritiskillä kannattaa tinkiä, omaani maksoi molemmat anturit yhteensä 167€

                        Kannattaa toki vikakoodit lukasta ennen kun tekee mitään, niin saa varmuuden kummassa vikaa, vai jopa molemmissa.



                        .Jussi[


                        osaatko sanoa mikä on ku ei lähde käyntiin, ajoin ihan normaalisti parkkiin sitte kun olin uudelleen lähdössä liikenteeseen niin siihen se jäiki sitte. starttasin sitte se vaa hörähti eikä sen koommin sanonut enää mitää, yhtäkkiä sitte starttikaan ei sanonu enää mitää iha ku jumiin oisi menny. otin vikakoodin ja näytti kampiakselin asentonostinta niin pitääkö paikkansa ? Ja mistä löytäs kyseisen osan ?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11122
                          • Oulu

                          #13
                          No siinähän se on heti kuvassa osa nro. 9. Marmorilta vaan uusi hakemaan ja vaihat sen.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Pmak
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 178
                            • Lahti

                            #14
                            Pakko kysäsistä tyhmiä.

                            Miulla tuollanen 523i m52b25 koneella ja ilman tuplavanoksia. Voiko nuo asentotunnistimet aiheittaa "väännöttömyyttä" alakierroksille. Moottori toimii siis muuten todella hienosti, käy puhtaasti jne, mutta välillä tulee alakierroksille sellainen "notkahdus". Mitään vikakoodeja ei niitten osalta INPA:ssa näy.

                            Eli onko nuo tunnistimet ns. hitaasti kuolevia osia? Onko niitten vaihtamisesta, vaikka ovat "ehjiä" mitään apua?

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16361
                              • Leppävirta

                              #15
                              Originally posted by Pmak View Post
                              Pakko kysäsistä tyhmiä.

                              Miulla tuollanen 523i m52b25 koneella ja ilman tuplavanoksia. Voiko nuo asentotunnistimet aiheittaa "väännöttömyyttä" alakierroksille. Moottori toimii siis muuten todella hienosti, käy puhtaasti jne, mutta välillä tulee alakierroksille sellainen "notkahdus". Mitään vikakoodeja ei niitten osalta INPA:ssa näy.

                              Eli onko nuo tunnistimet ns. hitaasti kuolevia osia? Onko niitten vaihtamisesta, vaikka ovat "ehjiä" mitään apua?
                              juurikin alavääntö katoaa ainakin jos anturi hajalla. Omakohtainen kokemus E39 M52B28. Uusi anturi ja johan piristyi.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎