Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ja M30 vauhtipyörät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mynttinen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 83
    • suonenjoki

    M20 ja M30 vauhtipyörät

    Onko tietoa onko missään M20 mallissa 240mm kytkin? Ja mistä M30 mallista löytys moinen kytkytin? Tarkotan ''kovia'' pyöriä. Ja onko tietoa käykö M30 vauhtis M20:iin?
    E30 320i cabrio -91

    Ex:
    E30 325i -87 2.7 TIC
    Fiat 133 -76
    E34 ///M5 3.8 -92
    E30 325i -87
    E34 520TIC -89 2.7 325 hv/591nm
    E30 316 -84
    E30 316/320 -87
    + Muutamia jokkis fiatteja
  • zJark
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 740
    • Ylöjärvi

    #2
    Originally posted by Mynttinen View Post
    Onko tietoa onko missään M20 mallissa 240mm kytkin? Ja mistä M30 mallista löytys moinen kytkytin? Tarkotan ''kovia'' pyöriä. Ja onko tietoa käykö M30 vauhtis M20:iin?
    Ei ole m20:ssä.
    Esim. E24/E28 m30 perästä (esim 535/635 tms.) löytyy kovapyörä samoin ihan ihan ensimmäisten valmistuskuukausien e34:stä. +99% e34 on kuitenkin kaksoismassalla.
    Kammenpää sama m20 vs m30 mutta starttikehää et saa m20:stä tuohon m30 pyörään ja niissä on eri hammastus.
    Startin modaukseksi menee tuon m30 pyörän asennus.
    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

    Comment

    • S.Kaulaote
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1579
      • Woikkaalla

      #3
      Ainaki E28/E12/E9 M30 koneiset on 240mm Kova pyörä...:think
      Eikös noissa kaikis Wanhoissa M30 koneisissa oo 240mm kova??
      Last edited by S.Kaulaote; 11-05-2009, 21:55.
      Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

      -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
      -Mitsubishi "runkkari"

      Comment

      • hednam
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 959

        #4
        Originally posted by zJark View Post
        Ei ole m20:ssä.
        Esim. E24/E28 m30 perästä (esim 535/635 tms.) löytyy kovapyörä samoin ihan ihan ensimmäisten valmistuskuukausien e34:stä. +99% e34 on kuitenkin kaksoismassalla.
        Kammenpää sama m20 vs m30 mutta starttikehää et saa m20:stä tuohon m30 pyörään ja niissä on eri hammastus.
        Startin modaukseksi menee tuon m30 pyörän asennus.
        Taikka kehän vaihto jos on taitoo ja vehkeet tai käyttää jollakin hiomolla, ja lähestulkoot kaikki vanhemmat m30 omistaa tuommosen jäykän pyörän koolta 240mm..

        2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

        Comment

        • Oksanen
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 703
          • Nokia

          #5
          Onko tuossa M30:n vauhtipyöräasiassa mitään vuosimallirajaa, Realoem:n mukaan mm. omassa 6/1985 535:ssä olisi kaksoismassa, samoin kuin kaikissa E28 535sissa tuon mukaan? Ihan vain sen takia että pitääkö tässä alkaa haalimaan kovaa pyörää jostain jos jossakin vaiheessa muutenkin alkaa päivittämään kytkintä.
          E28 535 1985 (S38B36+K31)

          E36 323 1996

          E46 Compact 2001

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16464
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Oksanen View Post
            Onko tuossa M30:n vauhtipyöräasiassa mitään vuosimallirajaa, Realoem:n mukaan mm. omassa 6/1985 535:ssä olisi kaksoismassa, samoin kuin kaikissa E28 535sissa tuon mukaan? Ihan vain sen takia että pitääkö tässä alkaa haalimaan kovaa pyörää jostain jos jossakin vaiheessa muutenkin alkaa päivittämään kytkintä.
            E23 528i -83 eli m30 koneella ON kova vauhtipyörä kuten varaosalistassa lukee http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...mass_flywheel/ vaikka otsikko on Twin Mass.
            Myös sinun linkissä otsikko on Twin Mass mutta listassa lukee vain Flywheel...

            Avattaren kuvasta päätellen: You was very, very drunk... ?
            Last edited by jr66; 12-05-2009, 10:30.

            Comment

            • Oksanen
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 703
              • Nokia

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              E23 528i -83 eli m30 koneella ON kova vauhtipyörä kuten varaosalistassa lukee http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...mass_flywheel/ vaikka otsikko on Twin Mass.
              Myös sinun linkissä otsikko on Twin Mass mutta listassa lukee vain Flywheel...

              Avattaren kuvasta päätellen: You was very, very drunk... ?
              No kieltämättä pidän aika erikoisena jos e28:n kaltaisessa sankavitunaikaisessa urheilusedaaanissa olisi kaksoismassa. Ja luulisin että jostakin olisi joskus edes lukenut että se olisi jollakin pärähtänyt.

              Onhan noita realoemin sivuja lukiessa ennenkin toki tullut huomattua että kuva ja otsikko ei välttämättä todellisuuden kanssa kauheasti ole tekemisissä. Ja kone ottaa jenkaa ja kierrokset myöskin laskee sellaisella tahdilla ettei siellä ny sentään taida ihan mikään 15kg kiekko pyöriä (Volvossa oli 13,6kg pottapyörä, se kierrosten päälle jääminen oli aika jäätävää...)


              "Three Breasts... *mumble mumble mumble*.... SNAKE, SNAKE, SNAKE!!!! "
              E28 535 1985 (S38B36+K31)

              E36 323 1996

              E46 Compact 2001

              Comment

              • Mynttinen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 83
                • suonenjoki

                #8
                Täytyy varmaan vaihattaa se kehä :think Tai tilata ojennukselta pyörä..
                Jos jollain lojuu nurkassa tollanen M30 kova pyörä ni laittakaahan privaa ni tehdään kaupat
                E30 320i cabrio -91

                Ex:
                E30 325i -87 2.7 TIC
                Fiat 133 -76
                E34 ///M5 3.8 -92
                E30 325i -87
                E34 520TIC -89 2.7 325 hv/591nm
                E30 316 -84
                E30 316/320 -87
                + Muutamia jokkis fiatteja

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by hednam View Post
                  Taikka kehän vaihto jos on taitoo ja vehkeet tai käyttää jollakin hiomolla, ja lähestulkoot kaikki vanhemmat m30 omistaa tuommosen jäykän pyörän koolta 240mm..
                  Paha vaihtaa kun m20 sovite on 1mm isompi kuin m30.
                  Jos saa jossain täytettyä niin sitten tilanne on luonnollisesti toinen.
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  • jii.veivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 564
                    • Haapavesi

                    #10
                    Originally posted by zJark View Post
                    Paha vaihtaa kun m20 sovite on 1mm isompi kuin m30.
                    Jos saa jossain täytettyä niin sitten tilanne on luonnollisesti toinen.
                    Hitsaa sen kehän siihen kiinni.
                    e38 750ial
                    Husaberg 650 fs -05
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                    Comment

                    • Mystinen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1206
                      • Kehä3

                      #11
                      Originally posted by jii.veivo View Post
                      Hitsaa sen kehän siihen kiinni.
                      Tai jättää laittamatta kokonaan. Mäkistartilla käyntiin

                      Vaparien virittäminen on säälittävää
                      350hp/480Nm@0,666bar
                      xxxhp/670Nm@1,6bar
                      - Mystinen.Fi -
                      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                      Comment

                      • zJark
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 740
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Originally posted by Mystinen View Post
                        Tai jättää laittamatta kokonaan. Mäkistartilla käyntiin
                        Maailma on täynnä vaihtoehtoja.

                        OT.
                        Joko mystisen pata pääsi paikalleen?
                        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎