Announcement

Collapse
No announcement yet.

kampikammion huohotusventtiili m60b40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti.h83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 77
    • kerava

    kampikammion huohotusventtiili m60b40

    tuli tänään vaihdettua otsikon mukainen osa kyseiseen koneeseen ja ajattelin vaan kertoa oman kokemukseni kyseisen osan vaihdosta kun mielestäni se oli helppo ja nopea operaatio(reilusti alle tunti). Täällä taas on väitetty että on vaikea ja aikaa vievä homma. Kannattaa siis vain rohkeasti vaihtaa itse niin ei tule niitä ylimääräisiä kuluja kun osa itsessään ei maksa kuin n.40e.
    e34 535i ac schnitzer
    ex:e34 525i, e36 325ci, e34 540ia e36 328i, e36 316i
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    Originally posted by antti.h83 View Post
    tuli tänään vaihdettua otsikon mukainen osa kyseiseen koneeseen ja ajattelin vaan kertoa oman kokemukseni kyseisen osan vaihdosta kun mielestäni se oli helppo ja nopea operaatio(reilusti alle tunti). Täällä taas on väitetty että on vaikea ja aikaa vievä homma. Kannattaa siis vain rohkeasti vaihtaa itse niin ei tule niitä ylimääräisiä kuluja kun osa itsessään ei maksa kuin n.40e.
    Tuosta kun olisit ottanut kuvia ja tehnyt ohjeet FAQ:n

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by antti.h83 View Post
      tuli tänään vaihdettua otsikon mukainen osa kyseiseen koneeseen ja ajattelin vaan kertoa oman kokemukseni kyseisen osan vaihdosta kun mielestäni se oli helppo ja nopea operaatio(reilusti alle tunti). Täällä taas on väitetty että on vaikea ja aikaa vievä homma. Kannattaa siis vain rohkeasti vaihtaa itse niin ei tule niitä ylimääräisiä kuluja kun osa itsessään ei maksa kuin n.40e.
      Mahtuuko sen vaihtamaan pelkästään kuskinpuolen ylemmän jakokopan pois ottamalla (venakoppa toki myös irti)?
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

        #4
        Taidatte puhua eri asioista ?

        #1 siis on separaattori:


        Crankcase-Ventilation/oil separator - BMW parts catalog

        ja #3 huohotinventtiili, johon antti.h viittasi, eikö ?


        Intake manifold system - BMW parts catalog

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by pheno View Post
          Taidatte puhua eri asioista ?
          Noniin, menipäs puurot ja vellit sekaisin
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Oikeilla työkaluilla helppo homma. Torx-avain, joka ei luista ja pysyy hyvin suorassa (T30 ellen väärin muista). Paras on kun saa kiinteellä sovittimella pikkuräikkään. E34/E32 poistaa edestä moottorin suojamuovin ja kahella 10mm muovikantamutterilla olevan jäähdyttimen paisarin. Sitten on tilaa rellestää vaikka kuinka, enemmän kuin E38:ssa. 7 torxia auki, huohotinputki meisselillä tyrkäten pois paikoiltaan ja alipaineletkut. Uudella tiivisteellä tai tiivistemassalla kasaten uusi paikoilleen. Kaiken aa ja oo on sopiva torx-avain, joka ei nyhjää kantoja pilalle. (osa 8 tarvitaan, kun uutta laitetaan paikoilleen tai tekee tulpan itse, tämä siis E32/E34-malleissa)

            Jos on kovastikin vuotanut imusarjaan öljyä, niin parasta ois ehdottomasti ottaa koko imusarja pois, saa samalla tarkistettua senkin tiivisteet.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • antti.h83
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 77
              • kerava

              #7
              Originally posted by Morkai View Post
              Oikeilla työkaluilla helppo homma. Torx-avain, joka ei luista ja pysyy hyvin suorassa (T30 ellen väärin muista). Paras on kun saa kiinteellä sovittimella pikkuräikkään. E34/E32 poistaa edestä moottorin suojamuovin ja kahella 10mm muovikantamutterilla olevan jäähdyttimen paisarin. Sitten on tilaa rellestää vaikka kuinka, enemmän kuin E38:ssa. 7 torxia auki, huohotinputki meisselillä tyrkäten pois paikoiltaan ja alipaineletkut. Uudella tiivisteellä tai tiivistemassalla kasaten uusi paikoilleen. Kaiken aa ja oo on sopiva torx-avain, joka ei nyhjää kantoja pilalle. (osa 8 tarvitaan, kun uutta laitetaan paikoilleen tai tekee tulpan itse, tämä siis E32/E34-malleissa)

              Jos on kovastikin vuotanut imusarjaan öljyä, niin parasta ois ehdottomasti ottaa koko imusarja pois, saa samalla tarkistettua senkin tiivisteet.
              juurikin näin ja todellakin helppo homma.
              e34 535i ac schnitzer
              ex:e34 525i, e36 325ci, e34 540ia e36 328i, e36 316i

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #8
                Pultit ovat matalakantaisia eli torx kolo on noin puolet normaalista, avain pyörähtää tyhjää helposti ja sitten työ vasta alkaakin... Huohottimen putki (osa 7) irtoaa helposti etupäästään ja on hankala saada takaisin paikalleen, joten kannattaa pidellä siitä kiinni jollain, kun irrottaa huohotinta.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎