Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 nokan ajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Veneen alla

    #16
    Itse en ole katsastanut, mutta on katsastettu pari kuukautta ennenkuin ostin niin ei tietoa mitä tehty, mutta en usko että olisi tuossa välissä nokkaa vaihdettu. Ei kyllä ennen kannen irroitusta räklättänyt mitenkään erityisesti, että olisi välykset isot.

    Kaasuläpän asentoanturin käytin auki ja puhdistin, oli öljyssä, mutta oletettavasti toimii kun käynti hieman muuttuu kun nyppää johdon irti.

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      #17
      Itse tein aiemmin näin hiotun nokan kanssa.
      - nokka-akselin hihnapyörä std-kohtaan, eli siihen missä alkuperäinenkin on
      - ennakkoa tyhjäkäynnillä reilusti isommalle jotta seos ehtii palaa -> korkea hc hävisi ja muut päästöt kohdalleen
      - kierrosten noustessa pienensin ennakkoa -> toimii kuten hiotulla nokalla pitääkin

      Ruiskuna l-jet ja virranjakajaa modattu vanhoilla konsteilla. Idean ja ohjeet tuohon löytyi ihan kirjaston kirjasta... Ilman dynoa säädettävän nokkapyörän säätö on varsin turhauttavaa, laajakaistalambda auttaa kotioloissa huimasti.

      Jos se on vakionokka, hihnapyörä vaan oikeelle kohdallee ja kaiken pitäisi toimia.

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #18
        Ei siellä mitään imuvuotoa ole? Kyllähän sekin nostaa HC:n jos on liikaa ilmaa, niin ei se pala kunnolla...

        Ja mulla on nyt toi 284° nokka, ja samat arvoit muutenkin kuin JJT:llä, paitsi että pako on 272°, ja meni kyllä motronicillakin läpi leimasta, rajaa hipoen, mutta meni. Nyt Tatechilla menee helposti..
        Last edited by ZoMbiE; 19-05-2009, 18:33.

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Veneen alla

          #19
          Originally posted by ZoMbiE View Post
          Ei siellä mitään imuvuotoa ole? Kyllähän sekin nostaa HC:n jos on liikaa ilmaa, niin ei se pala kunnolla...

          Ja mulla on nyt toi 284° nokka, ja samat arvoit muutenkin kuin JJT:llä, paitsi että pako on 272°, ja meni kyllä motronicillakin läpi leimasta, rajaa hipoen, mutta meni. Nyt Tatechilla menee helposti..
          Hmm.. pitääpä tätä tutkia tarkemmin. Äkkiseltään kun suihkuttelin jarrukliineriä putkiin. yms. niin kierrokset ei noussut. Otin tyhjäkäyntimoottorin putken irti ja tulppasin sen ja ruuvasin ilmaruuvin kiinni, niin kävi ihan samalla tavalla, eli viittaisi kyllä siihen ilmavuotoon.

          Onko m20 koneessa mitään tyypillistä ilmavuoto kohtaa tuon haitariputken lisäksi?

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #20
            Originally posted by Noppe View Post
            Onko m20 koneessa mitään tyypillistä ilmavuoto kohtaa tuon haitariputken lisäksi?
            b25:ssa tuuppaa imusarjan tiivisteet pullahtelemaan pois paikoiltaan...

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Huohotinputki, joka menee kaasuläppäkotelosta imusarjan ali venttiilikoppaan kannattaa tarkistaa.
              e: eihän siinä montaa paikkaa ole, motronic konehan sulla oli?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #22
                Heitetäänpä ilmaan kysymys. Onko ilmamäärämittaria rukattu?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Noppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 535
                  • Veneen alla

                  #23
                  Originally posted by Racink View Post
                  b25:ssa tuuppaa imusarjan tiivisteet pullahtelemaan pois paikoiltaan...
                  Kansirempan yhteydessä kyllä tuli uusi tiiviste, mutta liekkö sitten uusi tiiviste paska. Oli kyllä ihan reinzin tiivistesatsi eli ei pitäs olla mitään halpis kamaa, mutta mistä näistä ikinä tietää... Ja joka pytyllä on sama ongelma eli en uskoisi, että olisi siinä vika.

                  Huohotiputki on "ohitettu" tulppaamalla sen tulo kaasuläpälle, eikä vaikutusta. Ilmamäärämittaria en ole tarkemmin tutkinut, mutta kansi on töslätty liimalla, eli joskus on käytetty auki.

                  "Vika" tosiaan tuli kannen vaihdon jälkeen, eli ilmavuoto on mahdollinen, mutta joka paikka on suihkittu eikä mistään nosta kierroksia. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ottaa imusarja irti ja lähteä siitä etiä päin...

                  Ja motronic on...
                  Last edited by Noppe; 21-05-2009, 00:11.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎