Nyt kun kone on atomeina niin tuli mieleen voisiko suuttimille tehdä samalla jonkin näköistä huoltoa. Eli ideana olisi pestä ultraäänipesussa nuo suuttimet, onko tämä suotavaa vai voiko suuttimet vaurioitua kyseisessä operaatiossa jotenkin? Kenelläkään muulla kokemusta ko. operaatiosta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b20 suuttimien pesu
Collapse
X
-
Originally posted by ///5xx View PostNyt kun kone on atomeina niin tuli mieleen voisiko suuttimille tehdä samalla jonkin näköistä huoltoa. Eli ideana olisi pestä ultraäänipesussa nuo suuttimet, onko tämä suotavaa vai voiko suuttimet vaurioitua kyseisessä operaatiossa jotenkin? Kenelläkään muulla kokemusta ko. operaatiosta?E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
-
-
Tämä peseminen kiinostaa myös itseä. Ultraäänipesuri on juuri hankittu ja mietin miten pesun saisi tehokkaimmaksi. Pitäisikö suuttimet upottaa kokonaan pesuaineeseen? Pitäisikö ohjata jotain pulssia jotta paska irtoisi sisältä paremmin? Vai pitäisikö suuttimien päät pelkästään laittaa pesuriin ja ajaa läpi jotain puhdasta pesunestettä samaan aikaan suuttimia pulssittaen?
Muita ideoita?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Meillä on töissä sellanen pieni ultraäänipesuri (allas), itse olen siinä käsityksessä että suuttimet vain upotetaan sinne (ilmeisesti vettä) ja annetaan pesurin hoitaa loput (noin 10-15 min) aika on tottakai säädettävissä ihan miten itse haluaa. Sitten vois vaihtaa sen nesteen missä ne on pesty ja vetää uusiks. korjatkaa jos olen aivan väärässä.E46 320d Touring
------------------------
E34 520i
Comment
-
-
Originally posted by ///5xx View Post
Testailin tuossa meidän ultraäänipesuria, purin projektikannesta venttiilit pois ja heitin itse venttiilin, jousen ja lautasen pesuun niin tuli kyllä kuin uudet. Pitää ottaa kuvia kunhan kerkeää.
Noissa oli semmonen kova ruskea kerros mitä öljystä oli kertynyt ajansaatossa päällä ja kaikki lika hävisi.
Pesuaineena tuossa oli tuollainen emäksinen aine joka on tarkoitettu yleispuhdistukseen eikä poista pinnoituksia tai tee muuta vahinkoa.
Löytyy myös muita aineita millä saa syövytettyä ruostetta pois jne.
Itseä kiinostaa tuo suuttimen sisäpesu enemmänkin.
Aattelin tuossa kokeilla tehdä jonkinsortin testipenkin jossa voisi ensin mitata tuoton johonkin lasiputkeen kiinteellä pulssiohjauksella.
Samalla tutkia hieman suihkun muotoa jne.
Sen jälkeen pesuriin vaikkapa silleen että ohjaa jollain pulssilla suutinta samaan aikaan kun pesee niin luulisi irtoavan lika sisältäkin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Noi 2 kuvaa on siis ennen pesua otetut kuvat molemmilta puolilta.
Menee tod näk. ensi viikkoon toi pesu.
Tosta pesuaineesta oisin vielä kiinnostunut, mitä se tarkalleen ottaen oli. nyt kun kansi alkaa oleen purettuna niin vois heittää noi kaikki sisuskalut sinne pesuun. Tottakai suuttimet erikseen, mutta metalli osat samaan aikaan.E46 320d Touring
------------------------
E34 520i
Comment
-
-
joo kannattaa ne suuttimet käyttää siel pesus .. tulee paljos parenpi suihku niist suuttimist sitte .. sinne joku suoja aine suuttime sisää et ei tuu rostia tai mitää jos ei heti laita paikaalleee46 330xia 00
e3 3.0Sa 77
e30 325i 89 cabrio
e30 320i 88
e32 735iL 88
e30 318is 90
e28 520i 86
e30 320i 89
Comment
-
Comment