Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 hurjat päästöt???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juicilos
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 263
    • Turenki

    m20b25 hurjat päästöt???

    kertokaas viisaammaat ja kokeneemmat mitä pitäis tehdä?
    kone on m20b25 aivan vakio mylly.viime keväänä oli helkutin hyvät päästöt mutta tällä viikolla ei niinkään:
    HC 2600
    CO 0,12
    02 11,17
    CO2 7,11
    kierrokset noin 700rpm.
    viime talvena tehty kansiremontti,eli oli ruiskukin palasina. Samalla säädin kaasuläpän asennontunnistimen ohjearvoonsa, jouduin kääntämään aivan tappiinsa, voineeko vaikuttaa?
    Ilmavuotoja etsitty ja spräytä suihkittu, vuotoja ei löytynyt, silti kävin kaikki liitokset läpi.
    Pakoputkessa pari pientä reikää ne selittää tuon hapen. Mutta miksi noin kauheasti palamatonta??
    ps:kuinka lambdan voi koeponnistaa?tai imm?
    Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
    menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
    -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    HC aika korkea... CO hyvä, liian pieni jo ? Onko sytyskatkoja t. venttiilivikaa ?
    Last edited by jr66; 31-05-2009, 21:53.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Kun O2 on noin iso, ei mittaustulokset muissakaan ole enää luotettavia.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #4
        Ryypyn lämpöanturi rikki? L-jetissä saatiin HC >3000 kun kaverilla oli kansirempan jälkeen mennyt ryypyn lämpöanturin ja lämpömittarin piuhat väärin.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • kiqero325
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2007
          • 1303
          • Mansesteri

          #5
          mulla sama homma e30 325/2,7 niin hc 2600. eli olis kiva saada apuja
          E39 528 M-Sport -97
          ex:
          E34 525 m50b25 -90
          E30 316i Bavaria -91
          E36 325 sedan -91
          E30 325 2,7 eagleracing -86
          E36 325 coupe -92
          E34 535 -89
          E34 525Tds -89
          volvo 240 race -86




          Comment

          • peksi900
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 230
            • Kitee/joensuu

            #6
            Originally posted by Juicilos View Post
            kertokaas viisaammaat ja kokeneemmat mitä pitäis tehdä?
            kone on m20b25 aivan vakio mylly.viime keväänä oli helkutin hyvät päästöt mutta tällä viikolla ei niinkään:
            HC 2600
            CO 0,12
            02 11,17
            CO2 7,11
            kierrokset noin 700rpm.
            viime talvena tehty kansiremontti,eli oli ruiskukin palasina. Samalla säädin kaasuläpän asennontunnistimen ohjearvoonsa, jouduin kääntämään aivan tappiinsa, voineeko vaikuttaa?
            Ilmavuotoja etsitty ja spräytä suihkittu, vuotoja ei löytynyt, silti kävin kaikki liitokset läpi.
            Pakoputkessa pari pientä reikää ne selittää tuon hapen. Mutta miksi noin kauheasti palamatonta??
            ps:kuinka lambdan voi koeponnistaa?tai imm?


            Lambdan kunnon pystyy katsomaan pms(tai joku vastaava oli ) mittarilla, se piirtää käyrijä sinne mittarille.. imm pystyy itse mittaamaan yleismittarilla ohjeet löytyy ainakin autodata ohjelmalla mutta eiköhän ne tältäkin sivulta löydy. Kannattas melkein käydä vikakoodit luetuttamassa..
            ex:3x e30,4x e34,1x e28, 2x39

            nyt w211, e39, e30 325 cab

            Comment

            • Juicilos
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 263
              • Turenki

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              HC aika korkea... CO hyvä, liian pieni jo ? Onko sytyskatkoja t. venttiilivikaa ?
              joo vähän katkonaisesti se kävi, otin eilen ruiskun palasiksi/putsailin/kasailin/liimailin.
              tyhjäkäynti nousi hieman, ei käy enää katkonaisesti mutta kyllä sitä raakaa tuntuu läpi vielä tulevan.

              Onkos se kuusiokoloruuvi siinä imm päällä tyhjäkäynnin korkeus vaiko sen seos säätö, se täytyy nimittäin olla täysin kiinni että auto käy nätimpää tyhjää.
              Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
              menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
              -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by Juicilos View Post
                joo vähän katkonaisesti se kävi, otin eilen ruiskun palasiksi/putsailin/kasailin/liimailin.
                tyhjäkäynti nousi hieman, ei käy enää katkonaisesti mutta kyllä sitä raakaa tuntuu läpi vielä tulevan.

                Onkos se kuusiokoloruuvi siinä imm päällä tyhjäkäynnin korkeus vaiko sen seos säätö, se täytyy nimittäin olla täysin kiinni että auto käy nätimpää tyhjää.
                Seosruuvi se on. Eihän ne venttiilit kanna?
                Ja nokan ajoitus kohdallaan?
                Last edited by JJT; 01-06-2009, 18:26.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • stranger
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 158

                  #9
                  Originally posted by Juicilos View Post
                  joo vähän katkonaisesti se kävi, otin eilen ruiskun palasiksi/putsailin/kasailin/liimailin.
                  tyhjäkäynti nousi hieman, ei käy enää katkonaisesti mutta kyllä sitä raakaa tuntuu läpi vielä tulevan.

                  Onkos se kuusiokoloruuvi siinä imm päällä tyhjäkäynnin korkeus vaiko sen seos säätö, se täytyy nimittäin olla täysin kiinni että auto käy nätimpää tyhjää.
                  seosruuvi se on mutta ei sillä kauheen paljon pysty seokseen vaikuttamaan ainakaan mun kokemuksien mukaan... epäilisin että ruiskussa on rikastin päällä tai sitten sytytyksessä vikaa? huonot tulpat, virranjakajan kansi halki, tulpan johdot?... se ruiskun anturi termostaatin kopassa kannattaa tsekata onko kunnossa... jollain myös jos vois mitata bensanpaineen onko normaali... tuossa nyt joitain mietteitä mitä tuli ekana mieleen... =)

                  Comment

                  • larzu85
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 821
                    • Mustasaari

                    #10
                    Omassa autossa HC oli 1700,mutta meni päästöistä läpi nostamalla tyhjäkäynti 980rpm. Tosin omassa syy korkeaan HC arvoon on jyrkkä nokka :think
                    BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

                    BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

                    EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

                    EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

                    EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

                    EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

                    EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

                    Comment

                    • Erska
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 439
                      • Tuusula

                      #11
                      Mulla oli venttiilin säädöt päin prinkkalaa ja juurikin tuollaisia ongelmia oli sitten katsastuksessa...venttiilit kohilleen niin tuli ihanne-arvot...
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                      Comment

                      • Jookuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 938
                        • Kemi

                        #12
                        Mulla Hc päästöt 1140 ja kävin maanantaina yhellä pajalla kyseleen että missä vika niin sano että voipi olla että 1 pytty pois pelistä.. eli remonttia jokatapauksessa pukkaa.. mutta vien auton ens viikon keskiviikkona samaiselle pajalle ja ne tarkistaa ettei imusarja vuoda ja mittaa puristukset. Sitte ollaan vähän viisaampia. Auto on siis e36 320i coupe vanos -93 oikee murheen kryyni..
                        ___________________
                        BMW G30 520d -17
                        ----------------------------------------------------------------------
                        MB c350 -11
                        BMW F11 M550D -14
                        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                        MB w211 -07
                        BMW e39 525i -01
                        BMW e36 325i -93
                        BMW e36 320i -92

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Originally posted by JK320Ci View Post
                          Mulla Hc päästöt 1140 ja kävin maanantaina yhellä pajalla kyseleen että missä vika niin sano että voipi olla että 1 pytty pois pelistä.. eli remonttia jokatapauksessa pukkaa.. mutta vien auton ens viikon keskiviikkona samaiselle pajalle ja ne tarkistaa ettei imusarja vuoda ja mittaa puristukset. Sitte ollaan vähän viisaampia. Auto on siis e36 320i coupe vanos -93 oikee murheen kryyni..
                          Koska tässä on kyseessä m50 niin ne puolathan sieltä ekana kannattaa katsoa
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Jookuj
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 938
                            • Kemi

                            #14
                            Jaa niinkö meinaat? :think pitääpä heittää ilmoille kysymys puolista siellä pajalla.. josko ne neki tarkistais.
                            ___________________
                            BMW G30 520d -17
                            ----------------------------------------------------------------------
                            MB c350 -11
                            BMW F11 M550D -14
                            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                            MB w211 -07
                            BMW e39 525i -01
                            BMW e36 325i -93
                            BMW e36 320i -92

                            Comment

                            • kiqero325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2007
                              • 1303
                              • Mansesteri

                              #15
                              mieki ny tuon imm haitari putken vaihdoin ja tyhjäkäynti humppaa edelleen, ja sit se vanha putki oli täynnä bensaa? normaalia`? ja on mullaki siis jyrkempi nokka joka vaikuttaa noihi .. eli mulki hc 2600
                              E39 528 M-Sport -97
                              ex:
                              E34 525 m50b25 -90
                              E30 316i Bavaria -91
                              E36 325 sedan -91
                              E30 325 2,7 eagleracing -86
                              E36 325 coupe -92
                              E34 535 -89
                              E34 525Tds -89
                              volvo 240 race -86




                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎