Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 sekasikiö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.kotta
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 27
    • kuopio

    m20b25 sekasikiö

    Nyt tuli tuommoinen 325i hommattua mutta koneesta löytyi pienoinen yllätys lähemmin katsottuna eli lohko on m20b25 (25 6 e1) kansi on m20b20 b25 venttiileillä,on tehty l-jetronic muutos eli virranjakaja lohkon kyljessä,kiertokanget on 130mm. Eli nyt minä kysyn teiltä viisaimmilta että mikä vois olla tuon kokoonpanon puristussuhde ja vaikuttaako nuo lyhyemmät kanget siihen että alavääntö olematon ja nielee bensaa noin 15l/100km ja muutenkin röpöttääpi alta 3500. Auttaisiko yhtään jos heittäisin paikalleen motronicin vermeet.
  • Lep1
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 396
    • Keminmaa

    #2
    jaa sehän kampe turboa kylkeen ja letkuronikki lähimpään jokeen ...
    e46 330xia 00
    e3 3.0Sa 77
    e30 325i 89 cabrio
    e30 320i 88
    e32 735iL 88
    e30 318is 90
    e28 520i 86
    e30 320i 89

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      löytyykös sulta jakopäänpuolelta nokka-akselin päästä sellanen "kolmio" mihin näyttäisi tulevan ruuveilla kiinni "jotain" (se jotain on motronicin v.jakaja) jos tätä ei ole niin kansi on myös l-jetistä, joten motronic muutos ei onnistu
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • r.kotta
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 27
        • kuopio

        #4
        Originally posted by Eepo View Post
        löytyykös sulta jakopäänpuolelta nokka-akselin päästä sellanen "kolmio" mihin näyttäisi tulevan ruuveilla kiinni "jotain" (se jotain on motronicin v.jakaja) jos tätä ei ole niin kansi on myös l-jetistä, joten motronic muutos ei onnistu
        eipä taida olla mutta tarkoitus olis laittaa nokka missä on tuo kolmio, muutenhan kannet ovat identtiset.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by r.kotta View Post
          eipä taida olla mutta tarkoitus olis laittaa nokka missä on tuo kolmio, muutenhan kannet ovat identtiset.
          Väärin, l-jet kannesta puuttuu kierre motronic jakajankannen kiinn. ruuville.

          Comment

          • r.kotta
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 27
            • kuopio

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Väärin, l-jet kannesta puuttuu kierre motronic jakajankannen kiinn. ruuville.
            no pitää varmaan laittaa motronicin kansi tai sitten tyrkkään megaruutan kiinni, mutta ei ole vielä kukaan nuista puristuksista kertonu että mitenkä alhaalla vois olla noilla 130mm kangilla ja vielä yksi kysymys, mitenkä säädetään l-jetistä seoksia laihemmalle kun näkyy tulpat olevan pikimustat.

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              #7
              Avasitko lohkon kun kerran tiedät veivin pituuden?
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • r.kotta
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 27
                • kuopio

                #8
                Originally posted by Jasu View Post
                Avasitko lohkon kun kerran tiedät veivin pituuden?
                en ole itse avannut, entinen omistaja avasi kun rakenti turbo käyttöön.Muuten pyörii nätisti ja vetojakin löytyy yläkierroksilta mutta ala ja keski vääntö puuttuu kokonaan ja saa aivan pirusti liikaa soppaa

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #9
                  Ok. Mitkähän männät siellä on sisällä ja onko niille tehty jotain? Onko kannen palotilaa muokattu?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • r.kotta
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 27
                    • kuopio

                    #10
                    Originally posted by Jasu View Post
                    Ok. Mitkähän männät siellä on sisällä ja onko niille tehty jotain? Onko kannen palotilaa muokattu?
                    jotkut wisecon männät siellä on kuitit löytyy, kannesta on ainakin kanavat portattu muuta en tiedä.Mutta ensisijaisesti minua kiinnostaapi tuo bensan syönti eli onko l-jetissä missään mitään säätöä mistä saisi seoksia laihemmalle?

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by r.kotta View Post
                      jotkut wisecon männät siellä on kuitit löytyy, kannesta on ainakin kanavat portattu muuta en tiedä.Mutta ensisijaisesti minua kiinnostaapi tuo bensan syönti eli onko l-jetissä missään mitään säätöä mistä saisi seoksia laihemmalle?
                      etpä oikein kotikonstein sitä saa kuntoon!
                      ootko sytkän kattonut et se on oikein? liekkö jakokaan kohdallaan kun konekkin tuollainen palapeli?
                      Viet auton johonki korjaamoon missä säätäävät seoksia
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by r.kotta View Post
                        jotkut wisecon männät siellä on kuitit löytyy, kannesta on ainakin kanavat portattu muuta en tiedä.Mutta ensisijaisesti minua kiinnostaapi tuo bensan syönti eli onko l-jetissä missään mitään säätöä mistä saisi seoksia laihemmalle?
                        L-jetissähän säädetään ilmamäärämittarin jousen tiukkuutta ja onhan niissä useimmissa seosruuvikin ilmamäärämittarin kyljessä.
                        Söötsillä löytyy sen ilmamäärämittarin virityksestä juttuja
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • r.kotta
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 27
                          • kuopio

                          #13
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          L-jetissähän säädetään ilmamäärämittarin jousen tiukkuutta ja onhan niissä useimmissa seosruuvikin ilmamäärämittarin kyljessä.
                          Söötsillä löytyy sen ilmamäärämittarin virityksestä juttuja
                          nyt on ilmamäärämittarin jousta kiritty tyhjäkäynti tippu n 700-850 mutta tuntuu kun kävisi kolmella ja se ns säätöruuvi on pohjassa jos vähänkin aukaisee niin auto sammuu. Mitähän temppua pitäisi seuraavaksi kokeilla?

                          Comment

                          • Tuiske
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1441
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by r.kotta View Post
                            nyt on ilmamäärämittarin jousta kiritty tyhjäkäynti tippu n 700-850 mutta tuntuu kun kävisi kolmella ja se ns säätöruuvi on pohjassa jos vähänkin aukaisee niin auto sammuu. Mitähän temppua pitäisi seuraavaksi kokeilla?
                            Se ilmamäärämittarin ruuvi on tyhjäkäyntiseoksen säätöön, eikä sen pitäisi pohjassa olla. Onko mahdolliset imuvuodot tarkastettu? Mitkähän suuttimet siinä on?
                            Corvette C4 LT4 TURBO
                            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by r.kotta View Post
                              Mitähän temppua pitäisi seuraavaksi kokeilla?
                              Mites olisi se korjaamo?
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎