Announcement

Collapse
No announcement yet.

tekniikan vaihto m20b20 -> m50b20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhis785
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 111
    • kauhajoki

    tekniikan vaihto m20b20 -> m50b20

    juu elikkä kuinka hankala homma olis kyseinen kone swappi? sopiiko vaihdeloota, entä tarviiko olla abs:it ja sit kuinka menee motin kiinnitys kohdat? :think


    saa tarjota ehjää/lievää projekti m50b20 konetta. mieluiten e34 korista peräisin oleva.
    Last edited by juhis785; 27-01-2010, 23:29.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Käytä hakua, runsain mitoin juttua tälläkin foorumilla
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Aika iso työ saavutettuun hyötyyn nähden.
      Retard Member

      Comment

      • ViperHawk
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 312
        • Joensuu

        #4
        Järkevämpää vaihtaa suoraan m50b25.

        Mikä korimalli? Riippuu aika paljon siitä mitä joutuu tekemään. E34:een osat löytyy valmiina. E30:ssä vähän enemmän työtä.

        E30:ssä ABS:ien tarve riippuu kopan iästä. Tarkista katsastuskonttorilta tarvitseeko korisi ABS-jarruja. Raja menee jossain -85-vuosimallien autoissa.

        Käytä sitä hakua...oikeesti. Kannattaa lukea myös ulkomaisia foorumeja.
        E30 -90 320i

        Comment

        • juhis785
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 111
          • kauhajoki

          #5
          korimalli on e34 vm.1989 jos laittaisin sen m50b25, niin tarviisko abs:it laittaa?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16497
            • Asikkala

            #6
            En näe tässä hommassa mitään järkeä kun e34 saa valmiiksi ko. koneella ja tekniikalla... :think

            Comment

            • juhis785
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 111
              • kauhajoki

              #7
              no onhan se kyllä vähän niinkin

              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 450
                • Seinäjoki

                #8
                Aiheen vierestä jatkoa, löytyy e34 m20b25 jossa todennäkösesti kansi halki, mutta autossa on kaikki kivat herkut valmiina, mukaanlukien kaatuvat takapenkit joita ei varmaan ihan helpolla sovelleta toiseen autoon. Joko tässä vaiheessa alkaa olla järkevää etsiä m50b25 ja heittää se tupaan? Eikös se ollut niin että loota sopii, mut jää vähän vinoon? Ja mitä muuta menee tälläses tapaukses vaihtoon? Sopiiko sähköt mistä asti?

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #9
                  No ei ole. Mikä järki vaihtaa saman kokoinen moottori tilalle kun tehoero on todella pieni ja työtä joutuu tekemään vitusti, lisäksi tolla M50B25 koneella tota saa jo valmiinakin. Jos sä todella tykkäät siitä korista ja varusteista niin vaihdat sinne vaan ehjän samanlaisen koneen tilalle.
                  Retard Member

                  Comment

                  • Incarnated
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 450
                    • Seinäjoki

                    #10
                    No ei se pelkkä teholisä, mut pääsis samalla remmin vaihdoista :P

                    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #11
                      Vaihda pois vaan jos mieles tekee. Eihän sitä nyt muilta voi kysyä, onko järkee. Ite sä sen päätät onko järkee. Eihän siinä yleensäkään oo järkee 20 vuotta vanhaan autoon laittaa tuhansia euroja rahaa niinkuin esim. allekirjoittanut tekee. Se on vaan se harrastus ja kun ei mieti järjellä vaan sillä mitä haluaa
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • juhis785
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 111
                        • kauhajoki

                        #12
                        eli toisin sanoen että miks ostaa kaupasta jäätelö tuutin vohvelin ja sit hakea kioskilta pallo siihen, ku vois ostaa valmiin jäätelö tuutinki kaupasta

                        eli taidan unohtaa koko homman suosiolla

                        Comment

                        • Erska
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 439
                          • Tuusula

                          #13
                          Itte meinasin hajonneen M20B25 tilalle viskata M50B25:n absit ja muut löytyy kyllä jo vakiona, sähköhommeleita olen tässä yrittänyt selvittää...ei käy liittimet suoraan moottorin johtosarjan ja korin välille...
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                          Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                          EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Originally posted by Erska View Post
                            Itte meinasin hajonneen M20B25 tilalle viskata M50B25:n absit ja muut löytyy kyllä jo vakiona, sähköhommeleita olen tässä yrittänyt selvittää...ei käy liittimet suoraan moottorin johtosarjan ja korin välille...
                            Otat tietenkin ne sähköt siitä samasta autosta kun sen koneenkin
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • juhis785
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 111
                              • kauhajoki

                              #15
                              nostetaas tätä vähän..

                              juu eli siis sopiiko se m50b20 kone, m20b20 koneen tilalle kivutta? sopiiko moottorin kiinnitys kohdat ja jne.?

                              ABS jarruja ei ilmeisesti tarvita, kun ei ole tuossa m50b20 koneisessa e34 korissa vakiona? :think




                              ps. en kaipaa sit mitään mielipiteitä että onko kyseisessä operaatiossa järkee vai ei, vaan tietoa.
                              Last edited by juhis785; 26-01-2010, 07:57.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎