tekniikan vaihto m20b20 -> m50b20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #16
    Originally posted by juhis785 View Post
    nostetaas tätä vähän..

    juu eli siis sopiiko se m50b20 kone, m20b20 koneen tilalle kivutta? sopiiko moottorin kiinnitys kohdat ja jne.?

    ABS jarruja ei ilmeisesti tarvita, kun ei ole tuossa m50b20 koneisessa e34 korissa vakiona? :think




    ps. en kaipaa sit mitään mielipiteitä että onko kyseisessä operaatiossa järkee vai ei, vaan tietoa.
    Pitäs sopia ihan kivutta, moottorin kiinnityskohdat sopii jne. Onhan tuota m50b20 konetta saanut myös e34 korissa tehtaalta joten miksipäs ei sopisi .

    Comment

    • Samee
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 888
      • Valkeakoski

      #17
      Originally posted by juhis785 View Post
      nostetaas tätä vähän..

      juu eli siis sopiiko se m50b20 kone, m20b20 koneen tilalle kivutta? sopiiko moottorin kiinnitys kohdat ja jne.?

      ABS jarruja ei ilmeisesti tarvita, kun ei ole tuossa m50b20 koneisessa e34 korissa vakiona? :think




      ps. en kaipaa sit mitään mielipiteitä että onko kyseisessä operaatiossa järkee vai ei, vaan tietoa.
      Ehkä ihan pienellä maalaisjärjen käytöllä saattaisi selvitä tästä. Myös m50b20 moottorilla on e34:sta valmistettu, eli eiköhän tuon moottorin just ja just ilman avaruusinsinöörinkin koulutusta saa asennettua.

      Moottorin korvat, pakoputki, kardaani ja vaihdelaatikko ovat melkovarmasti vaihdettavien listalla kuten paljon muutakin pikkunippeliä. Jos uusi moottorisi on e34:stä peräisin niin sitten säästyt öljypohjan ja pumpun vaihtamiselta

      Abs kysymykseen saat varmasti faktatietoa katsastusasemalta.

      Täältä on helppo vertailla osien eroavaisuuksia.
      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
      E30 316 4d '89
      E36 M3 Coupe '93
      F30 318d '13

      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

      Comment

      • JusZsE
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 134
        • Järvenpää

        #18
        Kyllähän tuon m50 perään pitäisi e34:ssa sopia m20 koneesta peräsin oleva laatiiko, kuten e30 projekteissa. Kytkin, vauhtipyörä ja startti vaan m20 koneisesta. Sähköjä jos osaa tehdä niin eiköhän moottorin johtosarjan saa kytkettyä auton johtosarjaan, kuten myös e30. Tarviit vain moottorin apulaitteineen ja m50 moottorin johtosarjan ja boxin. Ja m50b20 koneista saanut ilman abs jarruja, joten niitä ei tarvitse.
        Sähkö on sinistä ja sattuu!

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #19
          Jos oisin tätä leimaava katsastusmies niin vaihdattaisin taka-akselinkin.
          Olli.

          Comment

          • juhis785
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 111
            • kauhajoki

            #20
            ainaski realOEM:in mukaan m50 koneisessa ja m20 koneisessa on kaikki samat taka akseliston osat :think

            Comment

            • Korlof
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 25
              • Harjavalta

              #21
              Mutta onko noilla osien vastaavuuksilla mitään väliä (absit, jarrut, akselistot..)? Aikaisempi kone on rek.otteen mukaan 2l bensiini ja uusi samaten.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16565
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by Korlof View Post
                Mutta onko noilla osien vastaavuuksilla mitään väliä (absit, jarrut, akselistot..)? Aikaisempi kone on rek.otteen mukaan 2l bensiini ja uusi samaten.
                En sano tähän mitään mutta kun kansi vaihtuu ns. monivenaiseen niin aiheuttaako se jotakin toimenpiteitä/paperityötä ?

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2509
                  • Länsirannikko

                  #23
                  Originally posted by juhis785 View Post
                  ainaski realOEM:in mukaan m50 koneisessa ja m20 koneisessa on kaikki samat taka akseliston osat :think
                  Noissa laiskoissa joo. B25-swapissa taka-akseli muuttuukin jo kehtomalliseksi.

                  Originally posted by Korlof View Post
                  Mutta onko noilla osien vastaavuuksilla mitään väliä (absit, jarrut, akselistot..)? Aikaisempi kone on rek.otteen mukaan 2l bensiini ja uusi samaten.
                  Jos uus kone on erilainen, se vaatii muutoskatsastuksen. Iskutilavuus on tässä kohtaa irrelevantti seikka. M50B20 mm. tehokkaampi moottori, jolloin auto pitää muuttaa vastaamaan vertailumallia (M50B20-koneinen 520i). En jaksa kaivaa onko noiden jarruissa eroja, ei taida olla, jolloin valmiiksi ABSilliseen autoon ei tuurilla tarvitse kuin nakata uusi pata keulille ja ajaa konttorille, taisivat olla M50-koneisissa jo vakiovarusteena? Jos siirtyykin 2.5-litraiseen, tulee muutoksia jo enemmän, vaikka voihan sen pienempänä koittaa leimata, omalla vastuulla.
                  Last edited by r.w.; 27-01-2010, 23:04.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • JGI112
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 194
                    • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                    #24
                    Itteäki kiinnostais tuo swappi. Onko täälä kuinka paljon ketkä on tehnyt noita m20 -> m50 vaihtoja?:think Mulle sais privaan kertoa että miten tuo käytännössä onnistuu. Enkä myöskään kaipaa neuvoja että onko tuo kannattavaa vai ei. Omasta halusta haluaisin tuollaisen vaihdon tehdä ja suht kokematon oon tälläsis tekniikanvaihdois, ja pitäs leimakin saada vielä Ja kesällä tämä olis tarkoitus toteuttaa, eli ei oo vielä mitään osaa valmiina, paitsi ite auto tietty Mutta olis hyvä olla edes listaa mitä kaikkea pitää vaihtaa/hankkia.
                    -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                    -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                    -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                    -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                    -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                    -BMW E21 315 Safaribeige -84
                    -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                    Ex:
                    -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                    -BMW E34 525ix -92
                    -BMW E34 525i M-Tech -91
                    -BMW E34 520i -90

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Onhan noita vaihtaneita useampiakin, mutta veikkaan että kukaan ei jaksa alkaa kädestäpitäen neuvomaan ko. asiassa. Hakua apuna käyttäen löydät kaiken tarpeellisen täältä foorumilta.
                      M550d

                      Comment

                      • juhis785
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 111
                        • kauhajoki

                        #26
                        luin jostain tämän foorumin threadista, että toi m20 koneen vaihdelaatikko sopii m50 mottiin, mutta jää ilmeisesti jotenki vinoon asentoon?


                        ja entäs sitten jos laittais m50 koneen vaihdelaatikkoineen, niin kuinkas on sitten kardaanin laita? sopiiko siihen m20 motista peräisin oleva kardaani vai ei :think

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #27
                          Originally posted by juhis785 View Post
                          luin jostain tämän foorumin threadista, että toi m20 koneen vaihdelaatikko sopii m50 mottiin, mutta jää ilmeisesti jotenki vinoon asentoon?


                          ja entäs sitten jos laittais m50 koneen vaihdelaatikkoineen, niin kuinkas on sitten kardaanin laita? sopiiko siihen m20 motista peräisin oleva kardaani vai ei :think
                          kaiken tämän tiedon löydät esim tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=138778 ja tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=120489 topikista ei oikeasti jokaista yksityis kohtaa tarvi kysyä erikseen ellet ole keksimässä jotain uutta ja ihmeellistä

                          tässä muutama projekti joista kannattaa lukea eri totetus vaihtoehtoja









                          Last edited by Tonton; 12-02-2010, 20:07.
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • juhis785
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2008
                            • 111
                            • kauhajoki

                            #28
                            hyviä ja paljon neuvoa antavia noi linkit, mutta kaikki on e30 joihin vaihdettu m50 sarjan kone.. siihen on aivan erilainen homma laittaa m50 sarjan kone, koska kyseistä konetta ei ole tossa mallissa ollut tehtaalta lähteissä..

                            mutta kun taas e34:ssa on ollut jo vakiona m50 sarja koneita.

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by juhis785 View Post
                              hyviä ja paljon neuvoa antavia noi linkit, mutta kaikki on e30 joihin vaihdettu m50 sarjan kone.. siihen on aivan erilainen homma laittaa m50 sarjan kone, koska kyseistä konetta ei ole tossa mallissa ollut tehtaalta lähteissä..

                              mutta kun taas e34:ssa on ollut jo vakiona m50 sarja koneita.
                              Mikä nyt sitten on ongelma? e34:seenhan se on paljon helpompi laittaa mitä e30:iin?

                              Comment

                              • juhis785
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2008
                                • 111
                                • kauhajoki

                                #30
                                no siis lähinnä kiinnostais tiedot m50 koneen vaihdosta m20 tilalle e34 koriseen..

                                oon tietoinen että jos laittaa ton m50 koneeseen m20 vaihdelaatikon, niin jää vinoon, mutta kuinka sitten käy e34:ssa? e30:iin ainaki pitää laittaa kaiken maailman spacereita ja vastaavia että ei jää vinoon.

                                Comment

                                Working...
                                X