juu eli siis sopiiko se m50b20 kone, m20b20 koneen tilalle kivutta? sopiiko moottorin kiinnitys kohdat ja jne.?
ABS jarruja ei ilmeisesti tarvita, kun ei ole tuossa m50b20 koneisessa e34 korissa vakiona? :think
ps. en kaipaa sit mitään mielipiteitä että onko kyseisessä operaatiossa järkee vai ei, vaan tietoa.
Ehkä ihan pienellä maalaisjärjen käytöllä saattaisi selvitä tästä. Myös m50b20 moottorilla on e34:sta valmistettu, eli eiköhän tuon moottorin just ja just ilman avaruusinsinöörinkin koulutusta saa asennettua.
Moottorin korvat, pakoputki, kardaani ja vaihdelaatikko ovat melkovarmasti vaihdettavien listalla kuten paljon muutakin pikkunippeliä. Jos uusi moottorisi on e34:stä peräisin niin sitten säästyt öljypohjan ja pumpun vaihtamiselta
Abs kysymykseen saat varmasti faktatietoa katsastusasemalta.
Kyllähän tuon m50 perään pitäisi e34:ssa sopia m20 koneesta peräsin oleva laatiiko, kuten e30 projekteissa. Kytkin, vauhtipyörä ja startti vaan m20 koneisesta. Sähköjä jos osaa tehdä niin eiköhän moottorin johtosarjan saa kytkettyä auton johtosarjaan, kuten myös e30. Tarviit vain moottorin apulaitteineen ja m50 moottorin johtosarjan ja boxin. Ja m50b20 koneista saanut ilman abs jarruja, joten niitä ei tarvitse.
Mutta onko noilla osien vastaavuuksilla mitään väliä (absit, jarrut, akselistot..)? Aikaisempi kone on rek.otteen mukaan 2l bensiini ja uusi samaten.
Jos uus kone on erilainen, se vaatii muutoskatsastuksen. Iskutilavuus on tässä kohtaa irrelevantti seikka. M50B20 mm. tehokkaampi moottori, jolloin auto pitää muuttaa vastaamaan vertailumallia (M50B20-koneinen 520i). En jaksa kaivaa onko noiden jarruissa eroja, ei taida olla, jolloin valmiiksi ABSilliseen autoon ei tuurilla tarvitse kuin nakata uusi pata keulille ja ajaa konttorille, taisivat olla M50-koneisissa jo vakiovarusteena? Jos siirtyykin 2.5-litraiseen, tulee muutoksia jo enemmän, vaikka voihan sen pienempänä koittaa leimata, omalla vastuulla.
Itteäki kiinnostais tuo swappi. Onko täälä kuinka paljon ketkä on tehnyt noita m20 -> m50 vaihtoja?:think Mulle sais privaan kertoa että miten tuo käytännössä onnistuu. Enkä myöskään kaipaa neuvoja että onko tuo kannattavaa vai ei. Omasta halusta haluaisin tuollaisen vaihdon tehdä ja suht kokematon oon tälläsis tekniikanvaihdois, ja pitäs leimakin saada vielä Ja kesällä tämä olis tarkoitus toteuttaa, eli ei oo vielä mitään osaa valmiina, paitsi ite auto tietty Mutta olis hyvä olla edes listaa mitä kaikkea pitää vaihtaa/hankkia.
Onhan noita vaihtaneita useampiakin, mutta veikkaan että kukaan ei jaksa alkaa kädestäpitäen neuvomaan ko. asiassa. Hakua apuna käyttäen löydät kaiken tarpeellisen täältä foorumilta.
luin jostain tämän foorumin threadista, että toi m20 koneen vaihdelaatikko sopii m50 mottiin, mutta jää ilmeisesti jotenki vinoon asentoon?
ja entäs sitten jos laittais m50 koneen vaihdelaatikkoineen, niin kuinkas on sitten kardaanin laita? sopiiko siihen m20 motista peräisin oleva kardaani vai ei :think
luin jostain tämän foorumin threadista, että toi m20 koneen vaihdelaatikko sopii m50 mottiin, mutta jää ilmeisesti jotenki vinoon asentoon?
ja entäs sitten jos laittais m50 koneen vaihdelaatikkoineen, niin kuinkas on sitten kardaanin laita? sopiiko siihen m20 motista peräisin oleva kardaani vai ei :think
hyviä ja paljon neuvoa antavia noi linkit, mutta kaikki on e30 joihin vaihdettu m50 sarjan kone.. siihen on aivan erilainen homma laittaa m50 sarjan kone, koska kyseistä konetta ei ole tossa mallissa ollut tehtaalta lähteissä..
mutta kun taas e34:ssa on ollut jo vakiona m50 sarja koneita.
hyviä ja paljon neuvoa antavia noi linkit, mutta kaikki on e30 joihin vaihdettu m50 sarjan kone.. siihen on aivan erilainen homma laittaa m50 sarjan kone, koska kyseistä konetta ei ole tossa mallissa ollut tehtaalta lähteissä..
mutta kun taas e34:ssa on ollut jo vakiona m50 sarja koneita.
Mikä nyt sitten on ongelma? e34:seenhan se on paljon helpompi laittaa mitä e30:iin?
no siis lähinnä kiinnostais tiedot m50 koneen vaihdosta m20 tilalle e34 koriseen..
oon tietoinen että jos laittaa ton m50 koneeseen m20 vaihdelaatikon, niin jää vinoon, mutta kuinka sitten käy e34:ssa? e30:iin ainaki pitää laittaa kaiken maailman spacereita ja vastaavia että ei jää vinoon.
Comment