Ja jos ei vielä mistään tullut ilmi niin kiristäessä tosiaan varovainen !
Nokat ovat ontot ja katkeavat yllättävänkin helposti.
Eräs koneistaja sanoi notta nokat pitäisi alkaa kiristämään keskeltä sivuille etteivät katkea, tiedä sitten häntä. Itse olen jättänyt aina ko. homman sellaisille joilla on venatyökalut.
Nokkien takapäässä, josta pystyy jakarilla kääntelemään löytyy myös oikeat ajoitusmerkit, ovat joko pisteet tai sitten ihan kirjaimet.
Ja mitä itse jaon paikalleen laittamiseen tulee, niin vaikka jako menisi sekaisin, voi koko koneen pyöräyttää täyden rundin muljaamalla nokkia satuttamatta mäntiä venoihin, vaatii vain hiukan ajattelua että saa pyörähtämään..
Se pelican partsin ohje kannattaa lukaista ajatuksen kanssa..Siinä on paljon infoa joskin vähän hassusti ilmaistu..Siitä kyllä selviää taatusti kaikki tarpeellinen.
Ei muutako tsemppiä kasaukseen !
Nokat ovat ontot ja katkeavat yllättävänkin helposti.
Eräs koneistaja sanoi notta nokat pitäisi alkaa kiristämään keskeltä sivuille etteivät katkea, tiedä sitten häntä. Itse olen jättänyt aina ko. homman sellaisille joilla on venatyökalut.
Nokkien takapäässä, josta pystyy jakarilla kääntelemään löytyy myös oikeat ajoitusmerkit, ovat joko pisteet tai sitten ihan kirjaimet.
Ja mitä itse jaon paikalleen laittamiseen tulee, niin vaikka jako menisi sekaisin, voi koko koneen pyöräyttää täyden rundin muljaamalla nokkia satuttamatta mäntiä venoihin, vaatii vain hiukan ajattelua että saa pyörähtämään..
Se pelican partsin ohje kannattaa lukaista ajatuksen kanssa..Siinä on paljon infoa joskin vähän hassusti ilmaistu..Siitä kyllä selviää taatusti kaikki tarpeellinen.
Ei muutako tsemppiä kasaukseen !
Comment