Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 ei käynnisty -> Vika ratkaistu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spectre
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 78
    • Ylivieska

    m20 ei käynnisty -> Vika ratkaistu!

    Heti alkuun sanon että koitin moneen otteeseen searchsia mutta ei paljon auttanut.

    Autona 320 l-jetronic -87

    Aluksi oli mennyt keinuvipu poikki, vaihdoin keinuvivun, mutta en muistanut merkata ajoitus kohtia. Vaihdoin tässä vaiheessa myös uuden hihnan.
    Tätä ennen auto käynnisty vallan mainiosti ja samantien.

    No ajattelin että tottakai ne merkit pitäis täsmätä, miljoona kertaa uudestaan ja uudestaan katsottuna merkit on kohdallaan.

    kipinä katsottu ja valaisee niin maan prkl! Bensaa tulee, syliinkin asti. Tulpan johdot mitattu, johdot omissa paikoissaan (1->1 , 2->2 jne.)

    Auto yrittää käynnistyä mutta kun vaan ei ota kierroksia niin ei.

    nyt ois hyvät neuvot kalliit!
    Last edited by spectre; 13-06-2009, 14:31.
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #2
    Originally posted by spectre View Post
    Heti alkuun sanon että koitin moneen otteeseen searchsia mutta ei paljon auttanut.

    Autona 320 l-jetronic -87

    Aluksi oli mennyt keinuvipu poikki, vaihdoin keinuvivun, mutta en muistanut merkata ajoitus kohtia. Vaihdoin tässä vaiheessa myös uuden hihnan.
    Tätä ennen auto käynnisty vallan mainiosti ja samantien.

    No ajattelin että tottakai ne merkit pitäis täsmätä, miljoona kertaa uudestaan ja uudestaan katsottuna merkit on kohdallaan.

    kipinä katsottu ja valaisee niin maan prkl! Bensaa tulee, syliinkin asti. Tulpan johdot mitattu, johdot omissa paikoissaan (1->1 , 2->2 jne.)

    Auto yrittää käynnistyä mutta kun vaan ei ota kierroksia niin ei.

    nyt ois hyvät neuvot kalliit!
    Sulla on mennyt sytytys pieleen,kato toi linnki,mulla oli sama ongelma,lue tarkasti T3:n kirjoittama teksti sillä sain toimiin.
    Et todennäköisesti katsonut öljypumpun akselin ajoitusmerkkiä kasatessasi jakopäätä,joka myös pyörittää L-jetissä jakajaa.Älä pura jakopäätä vaan siirrä jakaja oikein ja taas käy.Eli laita jakopään ala ja ylä merkit kohdalleen,sitten irrotat virranjakajan ja laitat jakajan 1.pytyn kohdalleen,jne.http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=105209
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • spectre
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 78
      • Ylivieska

      #3
      kiitokset vastauksesta, nyt käynnisty!
      En saanut säädettyä ihan kohilleen, kun ei riittänyt säätövara, joten joudun varmaan purkamaan jakopään että saan säädettyä sen justiin eikä melkein...

      Comment

      • MasaTDS
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1606
        • Tampere

        #4
        Originally posted by spectre View Post
        kiitokset vastauksesta, nyt käynnisty!
        En saanut säädettyä ihan kohilleen, kun ei riittänyt säätövara, joten joudun varmaan purkamaan jakopään että saan säädettyä sen justiin eikä melkein...
        ei kannata purkaa jakopäätä,siirrä jakaja sellaiseen kohtaan missä riittää säätövara molemmin puolin hyvin sitten kun olet pyörittänyt ajoitusmerkit alhaalta ja ylhäältä kohdalleen,sitten laitat ykkös sylinterin tulpanjohdon siihen kohtaan jakajankantta kun on lähellä,eli sinänsä ei ole väliä mihin kohtaan sen ykkös piuhan lykkäät kunhan vaan saat jaon ja ennakot kohdalleen,eli haet ykkösen tulpanjohdon paikan säätövarojen mukaan ja siitä sytytys järjestys kohdalleen.Toivottavasti tajusit kun en osaa nyt asiaa paremmin selittää mutta näin toimin itseki ja sain säädeltyä lampulla hyvin,jakajahan menee moneen asentoon siihen reikäänsä eli sillä vaan älä turhaan avaa jakopäätä.Lue toi mun aloittama linkki/topikki uudestaan kokonaan läpi nii ehkä ymmärrät mitä tarkoitan,eli siis nostat koko virranjakajan pois ja siirrät haluamaasi asentoon jolloin säädöt riittää.
        Mulla oli ainakin aika lujassa se jakaja siinä,mutta kun avaat sen yhden ruuvin siitä jakajan kehältä niin se kyllä lähtee nostamalla.
        Last edited by MasaTDS; 13-06-2009, 20:30.
        E24 635csi
        M-B W140
        Citroen c4 coupe
        H-D sportster chopper

        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
        www.mpanet.fi

        Comment

        • spectre
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 78
          • Ylivieska

          #5
          Sain nyt ihan kohdilleen, ottaa herkästi kierroksia.
          Eli otin hihnan löysälle, siirsin öljypumpun pyörää sen verran että se oli suurin piirtein keskellä toi "kynsi" merkki ja ajotus merkit kohdalleen.
          Toi jakaja oli sen verran tiukassa että en viittiny sitä purkaa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎