Hukkaporttihan avautuu hieman jo ennen kuin paine nousee esim 1 bariin. Olenhan käsittänyt oikein?
Nettiä tutkiessa on tullut vastaan jotain elektronisia ohjauksia millä saadaan portti aukeamaan juuri tuossa 1 barissa. Mutta ei niistä sitten sen enempää ole kerrottu.
Tässä on sitten itse pohdittua, onko tämä sitten edes sinne päin kuin nuo kyseiset systeemit.: Eli imusarjaan vaikka siihen 1 bar:in paineeseen säädetty painekytkin joka sitten ohjaa hukkaportille menevää paineletkussa olevaa on/off-venttiiliä. Kun paine nousee tietylle rajalle, painekytkin kytkee venttiilin auki, päästää paineen menenään hukkaportin kalvolle ja portti aukeaa tiputtaen turbolle menevää pakokaasuvirtausta.
Onko järjestelmät sitten vielä eksoottisempia? Kertokaa ihmeessä kuka on tällaisia rakennellut.
Nettiä tutkiessa on tullut vastaan jotain elektronisia ohjauksia millä saadaan portti aukeamaan juuri tuossa 1 barissa. Mutta ei niistä sitten sen enempää ole kerrottu.
Tässä on sitten itse pohdittua, onko tämä sitten edes sinne päin kuin nuo kyseiset systeemit.: Eli imusarjaan vaikka siihen 1 bar:in paineeseen säädetty painekytkin joka sitten ohjaa hukkaportille menevää paineletkussa olevaa on/off-venttiiliä. Kun paine nousee tietylle rajalle, painekytkin kytkee venttiilin auki, päästää paineen menenään hukkaportin kalvolle ja portti aukeaa tiputtaen turbolle menevää pakokaasuvirtausta.
Onko järjestelmät sitten vielä eksoottisempia? Kertokaa ihmeessä kuka on tällaisia rakennellut.
Comment