Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tukkoinenko m52b25 ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pikku bimmeristi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 176
    • Suur-Jämsä

    Tukkoinenko m52b25 ??

    1995 E36 /190 xxx km

    Tarkoituksena olis putsata imu puolen röörit, jos sais tällätavalla piristystä autoon.

    Elikkä millanen homma on irrotella tuo imusarja, tiivisteet vois uusia samalla...
    Kannattaako ryhtyä..??
    Last edited by Pikku bimmeristi; 21-06-2009, 22:41. Reason: parempi Otsikko
    Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    #2
    Originally posted by Pikku bimmeristi View Post
    1995 E36
    Elikkä millanen homma on irrotella tuo imusarja, tiivisteet vois uusia samalla...

    Tarkoituksena olis putsata imu puolen röörit, jos sais tällätavalla piristystä autoon.

    Kannattaako ryhtyä..??
    Ei siellä imupuolella mitään paskaa ole

    Comment

    • Pikku bimmeristi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 176
      • Suur-Jämsä

      #3
      Originally posted by *makke* View Post
      Ei siellä imupuolella mitään paskaa ole
      Meinaatko..? 14v vanha auto luulis että jotain sinne on kertyny..
      Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Juu ei.
        Mutta jos aiot kuitenkin irroittaa niin:
        -Ilmanputsarikotelo ja massamittari haitariletkuineen sekä laturin jäähd. putki irti
        -ASC kaasuläpän vaijeri ja asennontunnistimen johdot irti ja läppä pois.
        -Itse irroitin myös kaasuläpän imusarjasta jo tässä vaiheessa
        -Bensakiskon päältä muovikoppa pois
        -Suutinten johdot ja vanoksen solenoidin johto irti
        -Lämppärin moottorin edessä oleva koppa pois niin saa lisätilaa.
        -Bensaletkut tukin takapäässä pois, muista katsoa miten päin letkut on.
        -Imusarjan alla 2 kannakerautaa pois (ei tarvitse irrottaa lohkon puolelta)
        -Huohotusputki pois
        -Imuiman lämpötunnistimelle menevä johto pois, lämpötunnistin sijaitsee kaasuläpän alapuolella.
        -Alipaineletku pois, löytyy lämpötunnistimen vierestä.
        -Separaattorista letku irti, tai koko separaattorin voi irrottaa imusarjasta, kiinni 3kpl m6 pultilla.
        -Imusarjan pultit auki, 11mm hylsy ja pari pitkää jatkoa sekä pikku räikkä.

        Nyt pitäisi lähteä nostamalla, eilen irrotin omasta m52 tuon mutta en oo varma muistinko kaikkee.

        Kannattaa putsata tyhjäkäyntiventtiili samalla. Ainakin mulla oli imusarjassa alapuolella 1 tyhjä alipaineletkun paikka, jossa oleva kumitulppa oli hajalla ja tästä veti ilmaa. Kaikki kumiletkut kannattaa tarkastaa huolellisesti ja vähintään imusarjan tiivisteet vaihtaa.
        Last edited by JJT; 19-06-2009, 15:34.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=m50b25 Laita tuommoinen sinne niin ehkä saat sitä tehoakin?
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Pikku bimmeristi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 176
            • Suur-Jämsä

            #6
            Juu kiitän ohjeistuksesta..mutta tietty täytyy sitten harkita tuota jos se ei kauhean kannattavaa ole, en aatellu ruveta vaihtamaa imusarjaa toiseen, tarkoitus olisi ollut vain elvyttää vähäisen.

            Kuitenkaan auto ei tunnu täysin nuhaiselta, tämä homma tuli mieleeni vain kun eräs tuttuni kertoi ottaneensa m50 koneesta imusarjan irti jostain syystä ja käyttänyt uunissa paskan poistossa, kuulemma piristi tukkoista konetta..mutta tiiä sitten.
            Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Ettei olis muualla se syy "tukkoisuuteen" kuitenki ollu. Ei ne imusarjat pitäs niin tukkoon mennä että olis jotain vaikutusta.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Pikku bimmeristi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 176
                • Suur-Jämsä

                #8
                Nii joo..mutta siis senhän tiedän että ei tää m52b25 mikään raketti olekkaan mutta tuossa kiihdytyksessä noin 3000rpm jälkeen tuntuu että rupeaa vasta tapahtumaan..
                Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Ite en kyllä mihinkään uuniin tuota imusarjaa työntäis, se kun taitaa olla muovivalua lähes kokonaan...
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by Pikku bimmeristi View Post
                    Nii joo..mutta siis senhän tiedän että ei tää m52b25 mikään raketti olekkaan mutta tuossa kiihdytyksessä noin 3000rpm jälkeen tuntuu että rupeaa vasta tapahtumaan..
                    Imuvuoto tai nokka-akselinasentotunnistin rikki.
                    Vikakoodit lukuun?
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Pikku bimmeristi
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 176
                      • Suur-Jämsä

                      #11
                      Juu koodien luku on ollu tässä työnalla jonkin aikaa samalla ku sais nollattua huoltovalo et bäggiä, mutta meinaat siis että tuo kumiletku olis jostain rikki jossa ilmamassamittarikin on..:think asia täytyykin tutkia.
                      Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Originally posted by Pikku bimmeristi View Post
                        Juu koodien luku on ollu tässä työnalla jonkin aikaa samalla ku sais nollattua huoltovalo et bäggiä, mutta meinaat siis että tuo kumiletku olis jostain rikki jossa ilmamassamittarikin on..:think asia täytyykin tutkia.
                        Voisi olla halki.
                        Myös tuo viallinen anturi aiheuttaa voimattomuutta alakierroksilla.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Pikku bimmeristi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 176
                          • Suur-Jämsä

                          #13
                          Kumiletku vaihtu uuteen olihan se vanha aika halkeillu, tilanne parani jonkin verran, mutta on vaikea sanoa millaset tehojen pitäis olla jos siis kaikki on kunnossa...??
                          Currently no BMW VIKAKOODIN LUKUA / NOLLAUSTA..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎