Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perä tärisee, paukkuu ja luistoneston kytkentä ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AH83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 37
    • Espoo

    Perä tärisee, paukkuu ja luistoneston kytkentä ongelmia

    Hei Taas (perkl)

    Autossa BMW 328 coupe -97 ilmeni suurempi ongelma voimansiirrossa. Elikkä, Perästä tai sen läheisyydestä kiihdytyksissä alkoi muutama viikko sitten aluksi tuntua voimakasta tärinää, joka vaihtui lopulta tänään paukkeeseen. Pauke kuuluu eteenpäin ajettaessa, mutta kun autolla peruuttaa niin pauketta ei kuulu. Perästä ei normaalissa ajossa kuulu mitään, ainoastaan kiihdytyksissä. Peränä on 25 % lukko.

    Toinen omituinen ongelma on luistoneston kytkemisessä päälle/pois. Kun auto on käynnissä, luistoneston valo ei sammu nappia painamalla, mutta kun auto on sammuksissa ja virrat päällä (bensapumppu on päällä), niin luistoneston valo syttyy ja sammuu napista, mutta syttyy taas kun auton käynnistää.

    -Ari
    sigpic
    EX: BMW 328 Coupe M-Sport -97 Estorilblau individual
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Pauke voisi tulla kardaanin rättinivelestä, se on tosin laatikon päässä.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9988
      • KVLA

      #3
      Originally posted by AHONKA83 View Post
      Hei Taas (perkl)

      Autossa BMW 328 coupe -97 ilmeni suurempi ongelma voimansiirrossa. Elikkä, Perästä tai sen läheisyydestä kiihdytyksissä alkoi muutama viikko sitten aluksi tuntua voimakasta tärinää, joka vaihtui lopulta tänään paukkeeseen. Pauke kuuluu eteenpäin ajettaessa, mutta kun autolla peruuttaa niin pauketta ei kuulu. Perästä ei normaalissa ajossa kuulu mitään, ainoastaan kiihdytyksissä. Peränä on 25 % lukko.

      -Ari
      Kannattaisikohan jo pikkuhiljaa katsoa auton alle.Tarkasta ainakin takapään apurungon kiinnityksien puslat,sekä ettei perän kiinnikkeet ole revenneet irti korista.

      Comment

      • AH83
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 37
        • Espoo

        #4
        Tänään ajattelin nostaa auton ylös ja tarkistaa ainakin noi vaihteiston jälkeiset osat.

        - Ari
        sigpic
        EX: BMW 328 Coupe M-Sport -97 Estorilblau individual

        Comment

        • AH83
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 37
          • Espoo

          #5
          Ongelma löyty tutkimusten jälkeen. Perän etuosassa oleva kannatinpultti on mennyt poikki. Perä piti kardaanin kanssa pystysuuntaista elämää aiheuttaen sen kolinan. Ei kai siinä muuta kun muttereita liottamaan CRC:llä, ja sopivat avaimet kaupasta.

          Onko kellään neuvoja, että miten saisin parhaiten sen poikkimenneen pultin pois sieltä perästä? vai kannattaako suosiolla viedä se perä koneistamolle?

          - Ari
          Last edited by AH83; 22-06-2009, 11:41.
          sigpic
          EX: BMW 328 Coupe M-Sport -97 Estorilblau individual

          Comment

          • AH83
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 37
            • Espoo

            #6
            Hei,

            Päätin viedä auton lähimmälle korjaamolle, Hongisto Oy:hyn Pitäjänmäen teollisuusalueella, jossa kaverit puuhailivat auton kimpussa 4 tuntia, saaden asian kuntoon. Hinta 272 euroa työt+ kaikki pultit ja prikat/levyt perän kiinnitykseen(~40 euroa), jotta ei ihan heti kolise samasta paikasta.

            siis...

            Bimmer on the road again

            - Ari
            sigpic
            EX: BMW 328 Coupe M-Sport -97 Estorilblau individual

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎