Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 outo letku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1855
    • Lappeenranta, Finland

    M50B25 outo letku?

    Kytkinremppa meneillään ja pakkohan se oli imusarja ottaa edestä pois, että pääsi startin pultteihin käsiksi. Kummastelin imusarjan alta lähtevää letkua, jonka toinen pää ei ole missään kiinni. Semmoinen aika ohut, noin 35 sentin mittainen letku, joka lähtee imuilman lämpöanturin vierestä alaspäin, siis imusarjan ihan takapäässä. Pää oli sen näköinen, ettei se ole pitkään aikaan ollutkaan missään kiinni. Se ei liene lämppärin anturien imuilman otto, se näytti lähtevän jarrutehostimen letkusysteemistä. Mikä lie moisen tarkoitus? Varmaan ainakin kannattaa tukkia jos ei paikkaa toiselle päälle löydy, imuvuoto se on pienikin imuvuoto.

    ETK:sta ja realoemista en löytänyt letkusta kuvaa.

    On muuten ton iX:n laatikon irroitus aika hauska homma yksikseen, joku kun vielä nostais sen takaisin paikalleen...:think

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    bpsäätimen alipaine?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1855
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Originally posted by Tonton View Post
      bpsäätimen alipaine?
      No sehän se taisi olla Ainakin paikka oli sopiva ja pituus passeli. Ei se kyllä minun aikana (5 vuotta) ole kiinni ollut, sen verran oli letkun pää pölyssä ja hapertunut. Eikä äkkiä tule mieleen, että itte olisin jotain remppaa sillä alueella tehnyt ja olisi siinä irronnut. Lienee Gyntterin tekosia kuten toinen imusarjan tukikannake, josta puuttui pultti ja pyöreäksi käännetyt pakoputken mutterit pakosarjan päässä...

      No, kunhan vehkeet on nipussa niin selviää oliko tuolla vaikutusta. Mikä muuten voi olla oire jos kyseinen letku on irti?

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • -MVI-
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 42
        • Tampere

        #4
        Lähteekö tuosta osan 13 vierestä?


        Silloin se vois vaikka olla tuossa letku numerolla 8, tämä siis arvaus...

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1855
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Originally posted by -MVI- View Post
          Lähteekö tuosta osan 13 vierestä?


          Silloin se vois vaikka olla tuossa letku numerolla 8, tämä siis arvaus...
          http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/
          Hetken olin tuossa luulossa itsekin tuon kuvan perusteella. Letku 8 on tyhjäkäyntimoottorille menevä letku ja on siis paljon paksumpi. Se on omalla paikallaan kyllä. Koon puolesta se irtopää sopi bp-säätimelle oikein hyvin.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎