Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43 mäntä hakkaa kanteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    M43 mäntä hakkaa kanteen?

    E46 316i -99, M43 ja mäntä hakkaa kanteen.. 202000 ajettu
    taitaa olla järkevintä vaihtaa koko kone?
    Last edited by Tomppa123; 06-07-2009, 22:31.
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Miten olet todennut, että mäntä hakkaa kanteen?

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Tomppa123
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1980
      • Salo

      #3
      No mitään ei ole purettu vielä, mutta merkkihuollon kaveri sanoi satavarmaksi pelkän kolinan perusteella kun kuunteli. Käy kuitenkin neljällä!

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16520
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Tomppa123 View Post
        merkkihuollon kaveri sanoi satavarmaksi pelkän kolinan perusteella kun kuunteli.
        :think

        Comment

        • ChilileipÄ
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 2013
          • jyväskylä

          #5
          melko tarkka korvanen huoltomies
          F11 530D M-Sport ’11
          E39 525iA touring M-Sport '02
          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Kuulostaa kyllä melko uskomattomalta vikadiagnoosilta

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8094
              • Willähde

              #7
              Ei muuta ku tuumasta toimee ja uus pannu konehuoneesee

              Joo ei...
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 996

                #8
                En minäkään oikein äkkiseltään tuota uskoisi....

                Comment

                • FbonE
                  BTCF Member
                  • Jun 2006
                  • 873
                  • Pori

                  #9
                  Ettei ny kummiskin olis veivejä solmussa. Pitää aika härskiä kolinaa kun veivi hakkaa lohkoon.
                  Kulkineet:E61 525döö
                  ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                  -Pori Connection-
                  bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                  Comment

                  • Jonem
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 341
                    • Salo

                    #10
                    Kuuluuko meteli heti vai alkaako resonoimaan tietyillä kierroksilla? Vanhassa ix:ssä meni runkolaakerit ja kilkutus oli melkoinen siinä 2500rpm tienoilla..

                    Comment

                    • illu^^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1703
                      • Kajaani

                      #11
                      Tuota tuota, olenko nyt ihan väärässä, vai kohtaako mäntä kummiskin venttiilit ennen kantta...:think

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Kyllä sen kuulee jos hakkaa kanteen. Kangen laakerin kun ajaa totaalisen paskaksi, niin tuollainen episodi on edessä. Kansi ja mäntä luultavasti selviää, mutta laakerit on aika "siistit". Tallilla on yks tuollaisen kokenut m20
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Hammu
                          Moderator
                          • Nov 2006
                          • 3971
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Pitäisköhän sen merkkihuollon ukkelin viedä kuulolaite ja persdyno kalibrointiin?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Niin tai näin en paljon arpailisi vaan avaisin ja kattosin mikä siellä koputtaa
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #15
                              Mutta ei tuolla kyllä kukaan tervejärkinen pysty enään ajamaan, jos kangen laakeri on entinen. Kyllä kolkotus on sitä luokkaa, ettei sitä paljon huvikseen käyttele Tai en mä ainakaan raaskinut käyttää.

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎