Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50b30 röpötti *ratkaisu löytynyt*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1529
    • Iisalmi

    S50b30 röpötti *ratkaisu löytynyt*

    Elikkä S30b30 röpötti välistä ihmeellisesti.

    Tutkittu oli

    -Moottorinpyörimis anturi
    -Kaikki nokka-anturit
    -Puolat uusittu+tulpat
    -Nakutustunnistimet

    Vika löyty rikkinäisestä lambdasta. Anto ihan omia arvoja.
    Nyt uudet kummatkin lambdat ja hyvin toimii.
    Last edited by Harrison; 01-09-2009, 13:09.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Kannattanee ekana tsekata kampiakselin asentotunnistin/sinne menevä piuha.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • JaHu85
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 607
      • vaasa

      #3
      röpöttääkö sulla kaikilla vaihteilla tossa 2500rpm-3000rpm välissä?
      mulla tekee kans tuota samaa, mutta oikeastaan huomaa vaan 2 ja 3 vaihteella tota röpötystä.
      E30 318i M43 -88

      Comment

      • Harrison
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1529
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by O-Peksi View Post
        Kannattanee ekana tsekata kampiakselin asentotunnistin/sinne menevä piuha.
        Johdot tsekattu. Ei uutta tapahtumaa.


        Originally posted by JaHu85 View Post
        röpöttääkö sulla kaikilla vaihteilla tossa 2500rpm-3000rpm välissä?
        mulla tekee kans tuota samaa, mutta oikeastaan huomaa vaan 2 ja 3 vaihteella tota röpötystä.
        Itellä sama homma tuntuu vaan 1-3vaihteilla JA KYLMÄÄ USEASTI.
        Last edited by Harrison; 23-07-2009, 17:09.
        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

        Comment

        • Harrison
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1529
          • Iisalmi

          #5
          Olisko viisaita vesillä?
          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

          Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

          Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

          EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #6
            Toimiiko vanos? Mulla oli vastaavat oireet ja lopulta syy löytyi vanoksesta jonka edellinen omistaja oli kasannut väärin kun oli "kunnostanut" sen.
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • RedBullet
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 256
              • Anttola

              #7
              Originally posted by kake View Post
              Toimiiko vanos? Mulla oli vastaavat oireet ja lopulta syy löytyi vanoksesta jonka edellinen omistaja oli kasannut väärin kun oli "kunnostanut" sen.

              Mitäs sille vanokselle oli tehty, pelkät tiivisteet vaihdettu? Ja mitä oli kasattu väärin??
              No coffee breaks... No weekends... No sick days...

              "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

              Comment

              • Harrison
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1529
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by kake View Post
                Toimiiko vanos? Mulla oli vastaavat oireet ja lopulta syy löytyi vanoksesta jonka edellinen omistaja oli kasannut väärin kun oli "kunnostanut" sen.
                Kerros lisää mitä asialle on tehty? Eli imupuoleenhan tuo vaikuttaa, kun on tämä single vanos kyseessä.

                Hyvät ohjeetkin olis poikaa
                Last edited by Harrison; 06-08-2009, 10:15.
                Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                Comment

                • mtv67
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 364
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by Harrison View Post
                  -Elikkä tämmöistä oiretta pukkaa ämmä tekemään. Tyhjäkäynti suht tasaista, mutta ~3s välein kone paukauttaa putkeen.

                  -2500-3000rpm tuntuisi, että kone pätkis, niin nopeasti että rajoittimeksi luulis. Muuten vetoja kyllä ylhäältä löytyy.
                  Mutta "pätkiminen" on, niin pientä, että niskat ei retkahtele.


                  Testattu:

                  -Puolat olis omissa vastus arvoissaan 0,4-0,8ohm + ei poikittais halkeemia.
                  -Tulpat UUDET
                  -Jokaisen moottorinanturin liitin puhdistettu. Vastus arvot myös ok.
                  -Nokananturit ja moottorin nopeus anturin=joka muissa vehkeissä tunnetaan kampiakselin asentotunnistin. OK.
                  -Imusarja käytetty veks-> pudistettu tyhjäkäynti moottori ja tarkistettu imuvuodot.
                  -uudet imusarjan tiivisteet.
                  -uudet lambdat.


                  VIELÄKIN VIISAAT VOI AUTTAA!
                  Mul oli viime vuonna samoja oireita(s50b32),paitsi pätki korkeimmilla kierroksilla >5000rpm. vika oli rikkinäinen ilmamäärämittari.
                  e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                  e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                  Comment

                  • Harrison
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1529
                    • Iisalmi

                    #10
                    Vika on korjautunut. kampiakselin tunnistimen liittimes paskaa= huono kontakti.
                    Last edited by Harrison; 23-08-2009, 19:15.
                    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                    Comment

                    • kake
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 590
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by RedBullet View Post
                      Mitäs sille vanokselle oli tehty, pelkät tiivisteet vaihdettu? Ja mitä oli kasattu väärin??
                      Tiivisteet vaihdettu ja yksikkö oli työnnetty takaisin paikoilleen siten että oli ns. hampaan pielessä. Käytännössä ei siis pystynyt säätämään ajoitusta vaan oli väärässä asennossa alakierroksilla.

                      Lisäksi takaiskuventtiili (joka nostaa öljynpaineet vanoksella 100bar) oli jätetty kokonaan auki = ei nostanut paineita. Tuo on toki voitu avata myös sen jälkeen kun on todettu ettei remontti auttanut tms..
                      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎