Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 yksi sylinteri poissa pelistä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Panu.K
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 824
    • Salo

    M20B25 yksi sylinteri poissa pelistä!

    Eli auto lähti kesken valoista kiihdytyksen käymään viidellä. Ihan normaali kevyt kiihdytys siis. rajasin vian 1 sylinteriin, koska siinä oli märkä tulppa, kuivasin tulpat ja vaihdoin sylintereitä. Vika pysyi silti 1 sylinterissä. Antaa kipinää kun testaa tulppa irti. Seuraavaksi mittasin puristus paineet ja 1 sylinterissä mittari näytti 9 bar, ja muissa 10.5-11. Ykkössylinterin tulppa vaikutti öljyiseltä. Lisäsin vielä testin vuoksi ruokalusikallisen öljyä sylinteriin ja puristukset nousivat hetkeksi 11. Kuulin että jos käyttäytyy näin olisi männänrengas vikaa. Viittaako männänrengas vikaan vai mihin ?

    Harvemmin nää mun vehkeet rikki on Jaksoihan se auto 1.5 viikkoa toimia kun sen vihdoin sain katsastettua Kansi remontin + päästöjen kanssa tappelun jälkeen. Enää ei jaksa ees vituttaa. Onneksi alakerrat on halpoja käytettynä jos vika jää sinne.
    Kulkuvälineet:
    Etsintä käynnissä
    ex BMW:t
    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
    ex muun merkkiset:
    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
  • Nipsu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 202
    • Tampere

    #2
    Jos nyt oikein ymmärsin niin tulppa oli märkä bensasta? Kokeileppa vielä vaihtaa ykköspytyn suutin toiseen sylinteriin. Jos vaikka olis suutin jumissa. Se puristuspaineen lasku saattaa johtua siitä jos suutin on jumittunut auki ja liika bensa pääsee huuhtelemaan tiivistävän öljykalvon pois selinteristä. Tämä siis pelkkää spekulaatiota ja äärimmäisiä epätodennäköisyyksiä, mutta silti helpompi tarkistettava kuin moottorin avaaminen.

    Comment

    • leijo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 54

      #3
      onko keinuvivut ehjät?

      Comment

      • Panu.K
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 824
        • Salo

        #4
        Originally posted by Nipsu View Post
        Jos nyt oikein ymmärsin niin tulppa oli märkä bensasta? Kokeileppa vielä vaihtaa ykköspytyn suutin toiseen sylinteriin. Jos vaikka olis suutin jumissa. Se puristuspaineen lasku saattaa johtua siitä jos suutin on jumittunut auki ja liika bensa pääsee huuhtelemaan tiivistävän öljykalvon pois selinteristä. Tämä siis pelkkää spekulaatiota ja äärimmäisiä epätodennäköisyyksiä, mutta silti helpompi tarkistettava kuin moottorin avaaminen.
        Pitääpä kokeilla tänään. Nurkissa lujuukin yksi extra suutin niin pitää sen avulla kokeilla.
        Kulkuvälineet:
        Etsintä käynnissä
        ex BMW:t
        e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
        ex muun merkkiset:
        Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

        Comment

        • Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

          #5
          Originally posted by leijo View Post
          onko keinuvivut ehjät?
          Ja meillä on voittaja. 1. sylinterin imupuolen keinuvipu oli katkennut. No eipä tässä sitten kai mitään muuta kuin kansi jumppaa harrastamaan taas vaihteeksi. Mietityttää vaan että mikä sen keinuvivun on katkaissut ?
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

          Comment

          • ViperHawk
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 312
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Panu.K View Post
            Ja meillä on voittaja. 1. sylinterin imupuolen keinuvipu oli katkennut. No eipä tässä sitten kai mitään muuta kuin kansi jumppaa harrastamaan taas vaihteeksi. Mietityttää vaan että mikä sen keinuvivun on katkaissut ?
            Kulunut nokka/nostajat ja tai liian korkeat kierrokset....liian vähäinen öljynkierto tukkiintuneen öljyputken takia...väärin säädetty välys :think...

            Kyllähän noita löytyy
            E30 -90 320i

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #7
              Originally posted by Panu.K View Post
              Ja meillä on voittaja. 1. sylinterin imupuolen keinuvipu oli katkennut. No eipä tässä sitten kai mitään muuta kuin kansi jumppaa harrastamaan taas vaihteeksi. Mietityttää vaan että mikä sen keinuvivun on katkaissut ?
              Sinänsä helppo projekti kun sattui ykköspytty, ei tarvi kantta irroittaa vaan työntää keinuvipuakselia kabiinin päin ja vaihtaa keinun.

              Talvella vaihdoin yhteen 320i:hin 3. pytyn keinun, jäähdytin piti ottaa edestä pois niin mahtui akseli tulemaan eteenpäin.
              Kaikki osat on siis vaihdettavissa ilman kannen irroitusta.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • Panu.K
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 824
                • Salo

                #8
                Originally posted by vexu524tdic View Post
                Sinänsä helppo projekti kun sattui ykköspytty, ei tarvi kantta irroittaa vaan työntää keinuvipuakselia kabiinin päin ja vaihtaa keinun.

                Talvella vaihdoin yhteen 320i:hin 3. pytyn keinun, jäähdytin piti ottaa edestä pois niin mahtui akseli tulemaan eteenpäin.
                Kaikki osat on siis vaihdettavissa ilman kannen irroitusta.
                Joo purin tuosta jo eilen jäähdyttimen, jakopään ja muut hilut edestä pois. Ajettelin vetää koko keinuvipuakselin pois etukautta. Näyttäisi ainakin että mahtu tulemaan.
                Kulkuvälineet:
                Etsintä käynnissä
                ex BMW:t
                e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                ex muun merkkiset:
                Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                Comment

                • Panu.K
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 824
                  • Salo

                  #9
                  Nyt on keinuvivut ja nokka vaihdettu. Löytyi tallista hyväkuntoinen käytetty nokka tuohon niin vaihdoin sen sitten varmuuden vuoksi, vaikkei vanhakaan vielä mikään huono ollut. Samalla vaihdoin kaikki keinuvivut joissa oli kulumaa. Kaikkien osien vaihto onnistuu ilman kannen irroitusta. Syyläri ja munuaiset pitää purkaa pois.
                  Kulkuvälineet:
                  Etsintä käynnissä
                  ex BMW:t
                  e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                  ex muun merkkiset:
                  Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                  Comment

                  • Mumtsi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 282
                    • Kotka

                    #10
                    M20B25 käy viidellä kylmänä?

                    Yritin etsiä tietoa vanhoista aiheista mutta en löytänyt oikein.

                    E30 M20B25 -87 vanhemman mallin motronic käy viidellä pytyllä noin minuutin-pari kun kylmänä starttaa. Lämpöisenä tuntuu käyvän paremmin, mutta ei täysin kunnolla silloinkaan. Tulpat on juuri vaihdettu sekä sytytysjohdot mitattu ja todettu ehjiksi. Puristukset on mitattu ja ne olivat väliltä 11,2-12,4. Huomion arvoinen asia oli että 6 pytyn tulppa oli karstaantunut selvästi elektrodin ympäriltä, keskeltä oli kuitenkin kahvin värinen. Sama juttu oli vanhalla tulpalla. Virranjakajan kansi kuitenkin on melko tuore ja hyvässä kunnossa.

                    Mistähän päin kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
                    - Isi mikä toi on?
                    - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                    Comment

                    • gubbe89
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 315
                      • Mouhijärvi

                      #11
                      Kuuntelepa suuttimia vaikka puisella listanpätkällä. Kuuluuko samanlainen napsutus kaikista? Onko kansipahvi varmasti ehjä, jos kerran kutosessa on palaminen ollut huonompaa. Itselläni on samaa vaivaa, kylmänä pörpöttää ihan huolella, mutta lämmitessään käy kunnolla. Tulpan värejä en ole seuraillut. Kuitenkin pörpöttely alkoi lämpimälläkin koneella, kun kutosen tulpan ympäristöä jäähdytti. Alkaa mietityttää moottorin maadoitus tässä.
                      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                      ex. E34 525 TDS Touring -93
                      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                      ex. Yamaha YZF 1000R -02
                      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                      ex. E34 535i -88
                      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                      Comment

                      • suikka
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 102
                        • Finland

                        #12
                        niin

                        vaiha vaan ne tulpanjohdot,yleensä niissä se vika.tai mittaa sen 6:en johto kylmänä ja lämpimänä niin voi tulla eri vastusarvoja,,,,,,,
                        Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
                        Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

                        Comment

                        • kimi78
                          Newbiemmer
                          • Jul 2005
                          • 23

                          #13
                          M20B25 yksi sylinteri poissa pelistä!

                          Kenelläkään kokemuksia. M20B25 kolmos sylinteri ei pelaa tyhjäkäynnillä...
                          Uusittu on jo tällä hetkellä uusi kansi, venttiilit, keinut, nokka jyrkempi (272), virranjakajan kansi, tulpanjohdot ja hatut, tulpat, suuttimet. Kone siis tuntuu pelaavan kyllä kierroksilla ihan hyvin mutta tyhjäkäynnillä ei ole vaikutusta kun ottaa kolmos sylinterin tulpanhatun pois. Puristus paineet muissa sylintereissä noin 11,3 bar ja kolmos sylinterissä noin 9,8. Alhaisempihan tuo puristus paine kyllä on mutta ei luulisi noin paljon merkitsevän. Kolmos sylinterin Tulppa on aivan musta ja märkä, muissa sylintereissä ok. Auttakeehan jos osaatte. Rupeaa jo hermot menemään kun ei tule kuntoon....

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Musta ja märkä :think

                            ...öljystä, vedestä, mistä?
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • kimi78
                              Newbiemmer
                              • Jul 2005
                              • 23

                              #15
                              Bensiinistä märkä ja karstainen...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎