Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansivikako vaiko ei ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero2
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 83
    • Espoo

    Kansivikako vaiko ei ??

    Elikäs ole haullakin hakenut ja lukenut ja monta hieman samantapaista ongelmaa ollut mut en omaan ongelmaan ihan saanut vielä varmuutta joten kysästäämpäs sitten. Eli e36 ja 325 vm.93 on auto ja kaikki alkoi kun eräs kerta ruuhkassa jonotin lämpösellä kelillä. Autosta rivahti syyläri ja hirveä pölläys tietenkin kun nesteet tulivat pihalle jostakin paisuntasäiliön ja syylärin välistä ja ilmeisesti keitti siis. Autossa sohlaa mittaristo ja lämmöt näyttäneet aina mitä sattuu ja sikäli en osannut varautua sitten tuohon. No sammutin tietenkin heti moottorin ja hinurilla vietiin korjaamolle jossa vaihdettiin uusi syyläri tilalle. No ensimmäinen vähän pidempi ajo noin 100km ja alkoi taas tiputtamaan nestettä jostakin paisarin liitosten välistä vaikka uusi paketti kiinni. Onko siis nyt kansipahvi mennyt vaiko mikä sinne tuollaista painetta tekee että uusi syylärikin päästää alapään liitoksista läpi ??? Moottoriöljyn seassa ei ole vettä eikä paisuntasäiliössäkään haise mitään muuta kun jäähdytin neste. Aika porina kuuluu kun lämpösenä sammuttaa koneen. Ei savuta enempää kuin ennenkään mutta nesteitä heittää siis liitoksista pihalle. Korjaamo joka tuon syylärin vaihtoi ei välttämättä ole ihan parhaasta päästä joten onko esim ilmaus jäänyt tekemättä? Vanha syyläri vuosi vähän myös jo aiemmin mutta tuskimpa tuolla merkitystä on koska ei se noin paljoa sitä nestettä silloin vuotanut.
    Miten siis voin todeta onko mennyt kansipahvi vaiko ei ??
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    #2
    En jaksa uskoa kansipahvin pettämiseen luulen että ilmaus mennyt perinteiseen tapaan v.tuiks.
    Käy tekemässä ohivuotomittaus pitäisi onnistua joka korjaamossa eikä ota kauaa aikaakaan.

    Comment

    • jumbo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 6603
      • Lappeenranta

      #3
      Paisarinkorkki.
      M550d

      Comment

      • tero2
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 83
        • Espoo

        #4
        No itsekkin epäilen ilmausta tai jotain vastaavaa. Miten tuo ilmaus muuten kuuluu tehdä?? Paisarin korkki on uusi kuten koko syyläri ja ei luulis olevan heti viallinen..

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Eikös noissa joissain paisareissa ollu jotain väärän kokosia tiivisteitä ihan "vakiona" :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • tero2
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 83
            • Espoo

            #6
            No jokin tarvikesyyläri tuo on tuo uusikin ja en ihmettelis vaik ois jotain feelua heti uutena,mutta ei se heti kyl vuotanut kun sen ekan pidemmän lenkin jälkeen vasta ja kun tosiaan aika porina kuuluu parinkymmenen kilsan ajon jälkeen, niin on siel jotain muutakin oltava hämminkinä ??

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Joku foorumilainen taannoin taisteli uuden(tarvike)jäähdyttimen vuotamisen kanssa ja muistelen että se vuosi juuri niiden paisarin tiivisteistä, oli väärän mittaiset.
              Porinan aiheuttajaksi epäilen (niiku moni muukin) että ilmaus on puutteellisesti tehty :think
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • tero2
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 83
                • Espoo

                #8
                Onko kellään tietoa miten tuo ilmaus siis tehdään vai onko syytä viedä korjaamolle tehtäväksi ??

                Comment

                • TeeDee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 497
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Hakua...


                  Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                  Comment

                  • Keke71
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 340
                    • Kiiminki

                    #10
                    Kyllä tossa vaiheessa lähtisin uusimaan vesipumpun(varsinkin jos ei oo tietto milloin vaihdettu) ja termostaatin. Niiden vajaa toiminta "voi" aiheuttaa kyseisiä ongelmia, toki ilmaus on tärkeä. Mutta noitten vaihto ei ole iso kuluerä, ja ne on sitäpaitsi kulutus tavaraa. Toki paisarin korkin pitäisi toimia/avautua tietyssä paineessa, mutta ei se korkki tiedä onko siellä jossain muualla vikaa, se vain päästää ylipaineet pois. Se että mistä ne ylipaineet voi tulla, huono ilmaus, termostaatti ja vesipumppu. Nää on mun omia mielipiteitä jne,,,
                    E39 540iA Touring

                    Comment

                    • tero2
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 83
                      • Espoo

                      #11
                      Kiitokset TeeDee linkistä ja tosiaan tuo olisi löytynyt haullakin !! Joo samaa mietin et kandee suosiolla pistää vesipumppu ja termari uusiksi kun ei tosiaan ole tietoa milloin vaihdettu viimeksi ja pitää nyt pistää jokin mittari noita lämpöjä näyttämään kun oma mittari ei mistään tiedä mitään. Kiitokset asiallisista vastauksista kaikille !!

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by tero2 View Post
                        Kiitokset TeeDee linkistä ja tosiaan tuo olisi löytynyt haullakin !! Joo samaa mietin et kandee suosiolla pistää vesipumppu ja termari uusiksi kun ei tosiaan ole tietoa milloin vaihdettu viimeksi ja pitää nyt pistää jokin mittari noita lämpöjä näyttämään kun oma mittari ei mistään tiedä mitään. Kiitokset asiallisista vastauksista kaikille !!
                        Eikö olisi fiksumpaa laittaa / laitattaa se oma mittari vain kuntoon?

                        Comment

                        • tero2
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 83
                          • Espoo

                          #13
                          Ehdottomasti kyllä ja on etsinnässä kyllä uusi mittaristo jo ollukkin.. Pistetään nyt kuitenkin lämpöjä varten vielä erillinen mittari kun kuitenkin tärkeimmästä päästä noita arvoja päästä seuraamaan.

                          Comment

                          • tero2
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 83
                            • Espoo

                            #14
                            Tein tuon ilmauksen nyt tuon Hemin ohjeiden mukaisesti ja nestettä meni aika tavalla enemmän sisään kun en siis tyhjää järjestelmää lähtenyt täyttämään vaan ihan lisäämällä mitä oli vuotanut pihalle. Vaikutti et ilmat ois tullut pois mutta tuo paisarin alapää kun vuosi ilmauksen aikana kun seula nestettä pihalle niin onko nyt vaarana et sitä kautta ilmaa hörppinyt lisää sitten taas ?? Sain sen vuodonki siitä nyt tukittua ja nesteet pysyivät sisällä tollasen pienen ajon jälkeen, mut aika sihinä kuuluu syyläristä kun auton sammuttaa. Jotenki tuntuis et painetta olis ihan liikaa ja kun paisarin korkin avaa niin sitten nestepinta laskee muutaman sentin eli onkos tuo normaalia noinki kova paine??

                            Comment

                            • scheisse
                              BTCF Honorary Member
                              • Apr 2007
                              • 2798
                              • Kauhajoki

                              #15
                              Mikäs tässä oli lopulta vikana?
                              Vastaavanlaista vikaa omassa ex-cabriossa ja en halua viallista autoa myydä toiselle harastajalle joten pistetään kuntoon..

                              Syyläri oli halki samoin kuin paisarikin ne tulee nyt uudet, vesipumpun olen vaihtanut vuosi sitten, tulpat siistit ei valkoista, pakokaasu ei haise jäähdytinnesteelle, päästöt todella hyvät(just leimattu), öljyt ja nesteet ei sekaisin..

                              Mietityttää vain miksi sylkäisi nesteet ulos ja miksi paisari ja jäähdytin olivat halki? Mistä sinne tuli niin kova paine? Niin ja hain myös paisariin uuden korkin marmorilta..
                              Last edited by scheisse; 21-10-2012, 11:47.
                              - f30 330e M-Sport , -16
                              - e36 3.2 M3 cabrio individual

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎