Announcement

Collapse
No announcement yet.

zf 4hp22 eh korjausmanuaali??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cba
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 3464
    • Ylivieska

    zf 4hp22 eh korjausmanuaali??

    Sattuisiko keltään löytymään kyseisen toosaan service manuaalia mielellään pdf-muodossa? Jonkin räjäytyskuvan löysin netistä mutta ihan kunnon manuaali ois tarpeen.
  • cba
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 3464
    • Ylivieska

    #2
    Manuaalia ei edelleenkään ole, mutta aloitin silti jo remontin

    Osaisiko joku sanoa, että kuinka monta kitkalevyä on ollut alunperin A-pakassa, kun autona on 525 m20 tekniikalla? Omassa niitä oli viisi, ja sain sinne mahtumaan 6, kun jätin toisen jousilevyn pakan toisesta päästä pois. Välys pakalla on nyt noin 0.5mm, onko liian tiukalla?

    Ja olisiko jollain heittää lootan öljypumpun pulttien kiristysmomenttia?

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      ATSG :ltä saanee tilattua manuaalin tuohonkin.

      Comment

      • Gearman
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 53
        • Uusikaupunki

        #4
        Ajattelin ensin kirjoittaa mita kaikkea sun pitais ottaa huomioon remppaa tehdessasi, mutta sitten tajusin etta ilta ei ole tarpeeksi pitka...

        Jos sun kokemus automaattiaskien korjauksesta on rajallista ja haluat valttamatta rempata itse, niin osta edes se manuaali ja noudata sita pilkulleen erityisesti valyksien ja kiristysmomenttien suhteen. Muutoin et paase hyvaan lopputulokseen kuin tuurilla. Kokemuksella voin tuon sanoa (eli korjaan askeja tyokseni). Hyvin rempattu aski on uudenveroinen, eika sita paljon sen huonommin mun mielesta kannata tehda.

        Viela sen verran, etta jos oljypohjasta loytyi myos metallia, niin sita on todennakoisesti myos turbiinissa, ja se on syyta saada sielta pois ennen kuin pistat askin uudelleen kasaan.

        Comment

        • cba
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 3464
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by Gearman View Post
          Ajattelin ensin kirjoittaa mita kaikkea sun pitais ottaa huomioon remppaa tehdessasi, mutta sitten tajusin etta ilta ei ole tarpeeksi pitka...

          Jos sun kokemus automaattiaskien korjauksesta on rajallista ja haluat valttamatta rempata itse, niin osta edes se manuaali ja noudata sita pilkulleen erityisesti valyksien ja kiristysmomenttien suhteen. Muutoin et paase hyvaan lopputulokseen kuin tuurilla. Kokemuksella voin tuon sanoa (eli korjaan askeja tyokseni). Hyvin rempattu aski on uudenveroinen, eika sita paljon sen huonommin mun mielesta kannata tehda.

          Viela sen verran, etta jos oljypohjasta loytyi myos metallia, niin sita on todennakoisesti myos turbiinissa, ja se on syyta saada sielta pois ennen kuin pistat askin uudelleen kasaan.

          Totta joka sana. Manuaali/välys-momenttitiedot on kyllä tarkoitus touhuta tässä remontin aikana, noihin pariin juttuun vain kysäisin neuvoa etukäteen. Yhden jenkkiaskin th200r4:sen olen rempannut/modannut, ja ainakin se vaikutti ihan ihmisten tekemältä.


          EDIT: Olisitko tiennyt sanoa tuohon A-pakan kitkalevymäärään mitään? Jotkun tiedonlähteet puhuvat vain 4:stä levystä ja tuossa niitä oli purkaessa 5. Että jos survon sinne sen kuudennenkin levyn ja vielä ilman sitä "jousilevyä", niin tuleeko toosasta ns."kick your butt"-versio kuten jenkkilaatikon shift kit -ohjeissa peloteltiin??
          Last edited by cba; 01-08-2009, 20:39.

          Comment

          • cba
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 3464
            • Ylivieska

            #6
            No niin, nyt multa löytyy sitten pdf- manuaalit lootaan. Purku ja kasaus kuvien kera, sekä sitten venakoneistolle syventävä manuaali erikseen.

            Comment

            • cba
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 3464
              • Ylivieska

              #7
              Kerkesin jo luulla että mitään osaa ei tarvitse vaihtaa huoltosatsin lisäksi, mutta taisin olla väärässä..



              Eli f-pakan kitkalevy oli jyrsinyt e-rumpuun ikävät kolot, eli taitaa mennä uusiksi. Mistähän johtunee että kolo ei ollut kulunut tasaisesti kaikille hahloille, vaan pelkästään noin puoleen väliin rummun kehästä? Mitään oiretta tuo ei ole ajossa aiheuttanut, ja f-pakan väli- ja kitkalevyt olivat muutoin ok kuntoiset.

              Jos jollain on tällainen ehjä rumpu läheltä Ylivieskaa, niin saa tarjota
              Last edited by cba; 07-08-2009, 13:38.

              Comment

              • Jyyke
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 7
                • Warkaus

                #8
                Originally posted by cba View Post
                Kerkesin jo luulla että mitään osaa ei tarvitse vaihtaa huoltosatsin lisäksi, mutta taisin olla väärässä..



                Eli f-pakan kitkalevy oli jyrsinyt e-rumpuun ikävät kolot, eli taitaa mennä uusiksi. Mistähän johtunee että kolo ei ollut kulunut tasaisesti kaikille hahloille, vaan pelkästään noin puoleen väliin rummun kehästä? Mitään oiretta tuo ei ole ajossa aiheuttanut, ja f-pakan väli- ja kitkalevyt olivat muutoin ok kuntoiset.

                Jos jollain on tällainen ehjä rumpu läheltä Ylivieskaa, niin saa tarjota
                Minä voin vilkasta löytyykö minulta osia kyseiseen laatikkoon, kunhan pääsen orjahommista kotiin.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎