Sattuisiko keltään löytymään kyseisen toosaan service manuaalia mielellään pdf-muodossa? Jonkin räjäytyskuvan löysin netistä mutta ihan kunnon manuaali ois tarpeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
zf 4hp22 eh korjausmanuaali??
Collapse
X
-
Manuaalia ei edelleenkään ole, mutta aloitin silti jo remontin
Osaisiko joku sanoa, että kuinka monta kitkalevyä on ollut alunperin A-pakassa, kun autona on 525 m20 tekniikalla? Omassa niitä oli viisi, ja sain sinne mahtumaan 6, kun jätin toisen jousilevyn pakan toisesta päästä pois. Välys pakalla on nyt noin 0.5mm, onko liian tiukalla?
Ja olisiko jollain heittää lootan öljypumpun pulttien kiristysmomenttia?
-
-
Ajattelin ensin kirjoittaa mita kaikkea sun pitais ottaa huomioon remppaa tehdessasi, mutta sitten tajusin etta ilta ei ole tarpeeksi pitka...
Jos sun kokemus automaattiaskien korjauksesta on rajallista ja haluat valttamatta rempata itse, niin osta edes se manuaali ja noudata sita pilkulleen erityisesti valyksien ja kiristysmomenttien suhteen. Muutoin et paase hyvaan lopputulokseen kuin tuurilla. Kokemuksella voin tuon sanoa (eli korjaan askeja tyokseni). Hyvin rempattu aski on uudenveroinen, eika sita paljon sen huonommin mun mielesta kannata tehda.
Viela sen verran, etta jos oljypohjasta loytyi myos metallia, niin sita on todennakoisesti myos turbiinissa, ja se on syyta saada sielta pois ennen kuin pistat askin uudelleen kasaan.
Comment
-
-
Originally posted by Gearman View PostAjattelin ensin kirjoittaa mita kaikkea sun pitais ottaa huomioon remppaa tehdessasi, mutta sitten tajusin etta ilta ei ole tarpeeksi pitka...
Jos sun kokemus automaattiaskien korjauksesta on rajallista ja haluat valttamatta rempata itse, niin osta edes se manuaali ja noudata sita pilkulleen erityisesti valyksien ja kiristysmomenttien suhteen. Muutoin et paase hyvaan lopputulokseen kuin tuurilla. Kokemuksella voin tuon sanoa (eli korjaan askeja tyokseni). Hyvin rempattu aski on uudenveroinen, eika sita paljon sen huonommin mun mielesta kannata tehda.
Viela sen verran, etta jos oljypohjasta loytyi myos metallia, niin sita on todennakoisesti myos turbiinissa, ja se on syyta saada sielta pois ennen kuin pistat askin uudelleen kasaan.
Totta joka sana. Manuaali/välys-momenttitiedot on kyllä tarkoitus touhuta tässä remontin aikana, noihin pariin juttuun vain kysäisin neuvoa etukäteen. Yhden jenkkiaskin th200r4:sen olen rempannut/modannut, ja ainakin se vaikutti ihan ihmisten tekemältä.
EDIT: Olisitko tiennyt sanoa tuohon A-pakan kitkalevymäärään mitään? Jotkun tiedonlähteet puhuvat vain 4:stä levystä ja tuossa niitä oli purkaessa 5. Että jos survon sinne sen kuudennenkin levyn ja vielä ilman sitä "jousilevyä", niin tuleeko toosasta ns."kick your butt"-versio kuten jenkkilaatikon shift kit -ohjeissa peloteltiin??Last edited by cba; 01-08-2009, 20:39.
Comment
-
-
Kerkesin jo luulla että mitään osaa ei tarvitse vaihtaa huoltosatsin lisäksi, mutta taisin olla väärässä..
Eli f-pakan kitkalevy oli jyrsinyt e-rumpuun ikävät kolot, eli taitaa mennä uusiksi. Mistähän johtunee että kolo ei ollut kulunut tasaisesti kaikille hahloille, vaan pelkästään noin puoleen väliin rummun kehästä? Mitään oiretta tuo ei ole ajossa aiheuttanut, ja f-pakan väli- ja kitkalevyt olivat muutoin ok kuntoiset.
Jos jollain on tällainen ehjä rumpu läheltä Ylivieskaa, niin saa tarjotaLast edited by cba; 07-08-2009, 13:38.
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostKerkesin jo luulla että mitään osaa ei tarvitse vaihtaa huoltosatsin lisäksi, mutta taisin olla väärässä..
Eli f-pakan kitkalevy oli jyrsinyt e-rumpuun ikävät kolot, eli taitaa mennä uusiksi. Mistähän johtunee että kolo ei ollut kulunut tasaisesti kaikille hahloille, vaan pelkästään noin puoleen väliin rummun kehästä? Mitään oiretta tuo ei ole ajossa aiheuttanut, ja f-pakan väli- ja kitkalevyt olivat muutoin ok kuntoiset.
Jos jollain on tällainen ehjä rumpu läheltä Ylivieskaa, niin saa tarjota
Comment
-
Comment