Eli,e30 316i -89 ja ongelma on seuraavanlainen. Kesken ajon, saattaa yhtäkkiä kierroslukumittari tipahtaa nollaan, ja auto alkaa moottorijarruttaa. Mikä nyt sinänsä on ihan järkeenkäypää, mikäli motronic sammuu tai ei saa kierroslukutietoa.
"Sammuminen" saattaa kestää puolesta sekunnista muutamiin sekunteihin, yleensä kuitenkin kierrokset pomppaavat takaisin sinne missä oikeastikkin ovat, ja auto jatkaa matkaa hyvin. Kerran se on sammunut kokonaan, niin että joutui jo kikkailemaan että sai käymään. Tienvarressa vain irrottelin liittimiä ja tulpanjohtoja varmistaakseni että ovat kiinni eivätkä ole hapettuneet. Sen jälkeen auton sai taas käyntiin. Konehuoneesta olen koittanut liittimiä putsailla ja voidella, mitä nyt sattuu löytämään. Kampiakselin asentotunnistimen johdon liitintä en ole saanut paikallistettua. Lisäksi konehuoneessa IMM menevästä johdosta haarautuu yksi pistoke, mille ei ole mitään paikkaa vaan se roikkuu konehuoneessa. Onko kenelläkään mitään hajua mistä moinen voisi johtua, ja että missä tarkalleen ovat motronicin maajohdot kiinni korissa. Ihan vain sillä että voisin katsoa ettei sieltä ole hapettunut.
Välillä menee kuukausikin ettei auto tee noin kertaakaan, mutta tänäänkin 4km matkalla 2 kertaa. Silloin tällöin auto myös vaatii muutaman startti yrityksen ennenkuin lähtee käyntiin.
"Sammuminen" saattaa kestää puolesta sekunnista muutamiin sekunteihin, yleensä kuitenkin kierrokset pomppaavat takaisin sinne missä oikeastikkin ovat, ja auto jatkaa matkaa hyvin. Kerran se on sammunut kokonaan, niin että joutui jo kikkailemaan että sai käymään. Tienvarressa vain irrottelin liittimiä ja tulpanjohtoja varmistaakseni että ovat kiinni eivätkä ole hapettuneet. Sen jälkeen auton sai taas käyntiin. Konehuoneesta olen koittanut liittimiä putsailla ja voidella, mitä nyt sattuu löytämään. Kampiakselin asentotunnistimen johdon liitintä en ole saanut paikallistettua. Lisäksi konehuoneessa IMM menevästä johdosta haarautuu yksi pistoke, mille ei ole mitään paikkaa vaan se roikkuu konehuoneessa. Onko kenelläkään mitään hajua mistä moinen voisi johtua, ja että missä tarkalleen ovat motronicin maajohdot kiinni korissa. Ihan vain sillä että voisin katsoa ettei sieltä ole hapettunut.
Välillä menee kuukausikin ettei auto tee noin kertaakaan, mutta tänäänkin 4km matkalla 2 kertaa. Silloin tällöin auto myös vaatii muutaman startti yrityksen ennenkuin lähtee käyntiin.
Comment