Kampuran anturille antaisin yhden äänen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40 "sammuu" kesken ajon
Collapse
X
-
Originally posted by [Riku] View PostEli,e30 316i -89 ja ongelma on seuraavanlainen. Kesken ajon, saattaa yhtäkkiä kierroslukumittari tipahtaa nollaan, ja auto alkaa moottorijarruttaa. Mikä nyt sinänsä on ihan järkeenkäypää, mikäli motronic sammuu tai ei saa kierroslukutietoa.
Vika löytyi lopulta rikkoutuneesta ECUsta. Vika selvisi siten, että aloin jäähdytellä kylmäsprayllä eri sähköosia kun vika oli päällä ja kun ECUn jäähdytti tuolla kylmäksi niin vika poistui.
Comment
-
-
Itselläni oli sellainen mielikuva että kampiakselin asentotunnistimen vika voisi ainoastaan estää käynnistyksen mutta ei sammuttaa moottoria lennosta. Tämän vikamahdollisuuden voi poissulkea irrottamalla em. liittimen koneen käydessä ja havainnoimalla sammuuko kone vai ei. Onnea (ja systemaattisuutta) vianetsintään, kerro kun vika löytyy.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostItselläni oli sellainen mielikuva että kampiakselin asentotunnistimen vika voisi ainoastaan estää käynnistyksen mutta ei sammuttaa moottoria lennosta. Tämän vikamahdollisuuden voi poissulkea irrottamalla em. liittimen koneen käydessä ja havainnoimalla sammuuko kone vai ei. Onnea (ja systemaattisuutta) vianetsintään, kerro kun vika löytyy.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postno kyllä se sammuu kun ko anturin toiminta ohjaa bensapumppua, kipinää ja suuttimia
juurikin näin.
ja itse topic:in aloittajalle. olen miltei 100% varma että vikasi löytyy juuri tuosta kampi-akselin asento tunnistimesta.
itselläni oli e30 cäbi (tosin m50 koneella) jossa jenkamittari teki juuri samaa ja välillä autoa ei saanut käyntiin sitten millään. no vaihdoin nokka-akselin asento tunnistimen.
käynti parani,mutta itse vika ei poistunut.
vikokooditkin luettiin ja ei tuo kampi-aksela antanu ees vikakoodia,mutta sieltä se vika viimein löytyi.
itselläni tuo vika oli semmoinen että ajoin tasakaasulla (koskaan ei kiihdyttäessä tehnyt sitä) ja yhtäkkiä auto alkoi nypyttämään ja jenkamittarilta katosi ohjain tieto. monesti auttoi kun hieman antoi kaasua ja se pari kertaa pätkäisi vaimeasti ja sitten meno taas jatkui. tilanteesta riippuen jopa viikon verran. mutta välillä siihen ei auttanut mikään muu kuin vain odottaa se pari sekkaa että kone alkoi itsekseen pelaamaan.
otin tuon kampi-akselin asento tunnistimen irti ja se oli todellakin ottanut itseensä. (luultavasti kivi mennyt triggeri pyörän ja asento tunnistimen väliin).
mittaukset antoivat kylmänä ja kuumana "oikeat vastus-arvot" (jota en nyt muista) ja ei antanut vikakoodeja,mutta otin riskin ja tilasin marmori-tiskiltä uuden ja johan alkoi auto pelaamaan.
ja on muuten todella tarkka tuo anturi,että siinä ei saisi olla oikein mitään jälkiä edes.
On kuulemma todella herkkä toi anturi.
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View Postmittaukset antoivat kylmänä ja kuumana "oikeat vastus-arvot" (jota en nyt muista) ja ei antanut vikakoodeja,mutta otin riskin ja tilasin marmori-tiskiltä uuden ja johan alkoi auto pelaamaan.
Oheisessa linkissä on juttua millaisia käyriä noista pitäisi tulla.
http://www.picoauto.com/tutorials/trigger-signals.html
Comment
-
Comment