Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 "sammuu" kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #16
    Kampuran anturille antaisin yhden äänen.

    Comment

    • teemumm
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 41

      #17
      Originally posted by [Riku] View Post
      Eli,e30 316i -89 ja ongelma on seuraavanlainen. Kesken ajon, saattaa yhtäkkiä kierroslukumittari tipahtaa nollaan, ja auto alkaa moottorijarruttaa. Mikä nyt sinänsä on ihan järkeenkäypää, mikäli motronic sammuu tai ei saa kierroslukutietoa.
      Omassa vastaavassa autossa oli joskus samantapaisia ongelmia. Ongelmat ilmenivät vain hellepäivinä kun auto oli seissyt auringossa. Kylmempinä päivinä auto toimi hyvin. Kun nuo viat tulivat niin auto aloi pätkiä ja yleensä sammuikin. Sen jälkeen usein joutui odottamaan muutamia minuutteja ennenkuin sen sai taas käyntiin.

      Vika löytyi lopulta rikkoutuneesta ECUsta. Vika selvisi siten, että aloin jäähdytellä kylmäsprayllä eri sähköosia kun vika oli päällä ja kun ECUn jäähdytti tuolla kylmäksi niin vika poistui.

      Comment

      • Phaedrus
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1888
        • Helsinki

        #18
        Itselläni oli sellainen mielikuva että kampiakselin asentotunnistimen vika voisi ainoastaan estää käynnistyksen mutta ei sammuttaa moottoria lennosta. Tämän vikamahdollisuuden voi poissulkea irrottamalla em. liittimen koneen käydessä ja havainnoimalla sammuuko kone vai ei. Onnea (ja systemaattisuutta ) vianetsintään, kerro kun vika löytyy.

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8267
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by Phaedrus View Post
          Itselläni oli sellainen mielikuva että kampiakselin asentotunnistimen vika voisi ainoastaan estää käynnistyksen mutta ei sammuttaa moottoria lennosta. Tämän vikamahdollisuuden voi poissulkea irrottamalla em. liittimen koneen käydessä ja havainnoimalla sammuuko kone vai ei. Onnea (ja systemaattisuutta ) vianetsintään, kerro kun vika löytyy.
          no kyllä se sammuu kun ko anturin toiminta ohjaa bensapumppua, kipinää ja suuttimia
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • anza(kla)
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 969
            • kokkola

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            no kyllä se sammuu kun ko anturin toiminta ohjaa bensapumppua, kipinää ja suuttimia

            juurikin näin.

            ja itse topic:in aloittajalle. olen miltei 100% varma että vikasi löytyy juuri tuosta kampi-akselin asento tunnistimesta.
            itselläni oli e30 cäbi (tosin m50 koneella) jossa jenkamittari teki juuri samaa ja välillä autoa ei saanut käyntiin sitten millään. no vaihdoin nokka-akselin asento tunnistimen.
            käynti parani,mutta itse vika ei poistunut.
            vikokooditkin luettiin ja ei tuo kampi-aksela antanu ees vikakoodia,mutta sieltä se vika viimein löytyi.

            itselläni tuo vika oli semmoinen että ajoin tasakaasulla (koskaan ei kiihdyttäessä tehnyt sitä) ja yhtäkkiä auto alkoi nypyttämään ja jenkamittarilta katosi ohjain tieto. monesti auttoi kun hieman antoi kaasua ja se pari kertaa pätkäisi vaimeasti ja sitten meno taas jatkui. tilanteesta riippuen jopa viikon verran. mutta välillä siihen ei auttanut mikään muu kuin vain odottaa se pari sekkaa että kone alkoi itsekseen pelaamaan.

            otin tuon kampi-akselin asento tunnistimen irti ja se oli todellakin ottanut itseensä. (luultavasti kivi mennyt triggeri pyörän ja asento tunnistimen väliin).
            mittaukset antoivat kylmänä ja kuumana "oikeat vastus-arvot" (jota en nyt muista) ja ei antanut vikakoodeja,mutta otin riskin ja tilasin marmori-tiskiltä uuden ja johan alkoi auto pelaamaan.

            ja on muuten todella tarkka tuo anturi,että siinä ei saisi olla oikein mitään jälkiä edes.
            On kuulemma todella herkkä toi anturi.

            Comment

            • teemumm
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 41

              #21
              Originally posted by anza(kla) View Post
              mittaukset antoivat kylmänä ja kuumana "oikeat vastus-arvot" (jota en nyt muista) ja ei antanut vikakoodeja,mutta otin riskin ja tilasin marmori-tiskiltä uuden ja johan alkoi auto pelaamaan.
              Jos oskilloskooppiin pääsee käsiksi, niin sillä voi sitten paremmin mitata onko nuo anturit kunnossa.

              Oheisessa linkissä on juttua millaisia käyriä noista pitäisi tulla.

              http://www.picoauto.com/tutorials/trigger-signals.html

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎