Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 VS M50B25 tekniset erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ParDe
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 20

    M50B20 VS M50B25 tekniset erot

    Moro

    Turboprojektiin suunnittelen myllyä ja papereiden takia tarvitsen 2,0 lohkon

    Tarpeet: 2,5-3,0l 6 syl turbotekniikka, 24V

    24V kansi, esim m50b25
    6syl lohko m50b20
    kampura m50b28

    Veivit? 135mm m50b25?

    Onnistuuko risteytys, eli mitä eroa on 2,0 ja 2,5 lohkoissa, poraus, iskun pituus jne. Informaatiota kaivataan.
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • Vihti

    #2
    B20 on pienemmällä 80mm porauksella (B25 84mm). B25:sen kampuralla saa jotain 2,3 litraa tilavuutta..
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • FroZ
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 298
      • jkl

      #3
      Onko m50 lohkossakin stanssattu moottorin tunniste numero kuten m20:ssä? ja kannessa taas koho kirjaimilla?

      Comment

      • ParDe
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 20

        #4
        ok

        Mutta onko peruslohko sama? Eli sylinterien etäisyys, sylinterien korkeus jne.

        Ja onnistuuko B20 sarjan lohkon poraus esim 85mm wisecoille? Tarkoitan sitä että onko siis 2,0 putkien seinämä sama kuin 2,5?

        Vai onko 50-sarjan lohkoissa millainen tunniste? Saako stanssattua 2,5l lohkoon 2,0 merkit? Kansi kuitenkin tulee 2,5litrasesta.

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          #5
          Originally posted by FroZ View Post
          Onko m50 lohkossakin stanssattu moottorin tunniste numero kuten m20:ssä? ja kannessa taas koho kirjaimilla?
          Ettei pikkukoneen lohkossakin olisi (myös) kohokirjaimilla? Sellainen kutina olisi että moinen merkintä olisi jossain vastaan tullut. Sylinterien väli on sama, korkeudesta ei ole tietoa, todennäköisesti. Noita koneita saa niin halvalla, että parhaiten tietää porausvaran kun ostaa yhden ja pistää palasiksi... Etenkin pelkillä irtolohkoilla on lähinnä romumetallin arvo.

          B20Tu kansi näyttäs pakopuolelta olevan samalla kanavalla kuin B25Tu, venttiilit on pienemmät. Imupuolta ei ole tullut katsottua.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5517
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            B20 on pienemmällä 80mm porauksella (B25 84mm). B25:sen kampuralla saa jotain 2,3 litraa tilavuutta..
            Eli onnistuuko m50b20 vanos koneiseen vaihtaa suoraan M50b25 kampura. Mitäs muuta pitää huomioida jos tämä onnistuu?
            sigpic

            Comment

            • Jeba
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 128
              • Nurmes

              #7
              Nostellaas vanha aihe ylös. Kiinnostas tietää onko 2.0l ja 2.5l johtosarjoissa eroja? Lähinnä ecun liittimet? Kun ois tuossa hestecin x32 moottorin ohjaus ja sille bolt on adapteri b25:seen. Onko puolat samat b20 ja b25?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Noita eroja voi katsella esim. realoem:sta.
                B20 on siemens ja B25 boschin vehkeet joten eri johtosarjat.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎