Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF S5D320Z laatikon tunnistusta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    ZF S5D320Z laatikon tunnistusta.

    Tuli Ebaysta huudettua halvalla aski bemuun ja nyt pitäis saada tunnistettua, mikä versio tuo oikein on noista S5D320Z askeista.. Mulla oli koneella joku ZF:n pdf aikoinaan, jossa oli kaikki eri versiot ja osaluettelot, mutta on hävinnyt johonkin, enkä löydä googlaamallakaan.. Tais olla S531.pdf nimeltään... Jos joltain löytyy, niin ottaisin kiitollisena vastaan..

    Askista löytyy tällaiset numerosarjat:

    Oikealta puolelta kytkinkopasta: 1053 401 097

    Oikealta puolelta askista 1053 401 107


    vasemmasta kyljestä kytkinkopasta: 1221 936.9 2.1 225

    vasemmasta kyljestä laatikko-osasta: 2.1226 1221 899.9

    Notta onko tämä nyt THDU, HMU, THMU, THMW...???
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • Vihti

    #2
    Originally posted by Samppasika View Post
    Mulla oli koneella joku ZF:n pdf aikoinaan, jossa oli kaikki eri versiot ja osaluettelot, mutta on hävinnyt johonkin, enkä löydä googlaamallakaan.. Tais olla S531.pdf nimeltään... Jos joltain löytyy, niin ottaisin kiitollisena vastaan..
    Vaihdetaan googlettajaa:



    Mullakin oli tuo hakusessa, ei vaan muistanut millä se löytyi..
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #3
      Originally posted by Calypsocoupe View Post
      Jep.. Löysin itekki hetki sitten, mutta eipä tuosta ollutkaan apuja laatikon identifiontiin.. Pitäis olla 122tkm ajetusta E39 528i:stä.. mut tiiäppä näistä gynthereistä...

      "S5-31 transmissions do not have type plates. For identification please use the stamped three-letter code."

      Mitähän tuo nyt meinaa.. Ykskään noista askista löytyneistä numerosarjoista ei täsmää tuon pdf:n kanssa..
      Last edited by Samppasika; 29-07-2009, 00:06.
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Mistäs autoista tuo 320Z laatikko löytyy käytännössä? Itellä olisi e36:seen moinen hakusessa. Ilmeisesti myös esim. 525i m50 koneisesta e34:sta löytyy, vai?
        Onko noissa laatikon versioissa jotain eroja keston, välityksien taikka sopivuuden suhteen?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          #5
          Originally posted by Samppasika View Post
          Jep.. Löysin itekki hetki sitten, mutta eipä tuosta ollutkaan apuja laatikon identifiontiin.. Pitäis olla 122tkm ajetusta E39 528i:stä.. mut tiiäppä näistä gynthereistä...
          Jostain syystä gyntherien purkuautoilla on ajettu max 150tkm.. :-o

          Tommosen löysin:
          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


          Eli tuolla olisi samalla numerosarjalla oleva loota jonka pitäisi olla HMW, jota taas on myöskin käytetty 528i:ssä.

          Lyö kiinni vaan..
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Mistäs autoista tuo 320Z laatikko löytyy käytännössä? Itellä olisi e36:seen moinen hakusessa. Ilmeisesti myös esim. 525i m50 koneisesta e34:sta löytyy, vai?
            Onko noissa laatikon versioissa jotain eroja keston, välityksien taikka sopivuuden suhteen?
            Totahan on vaikka missä. M52B28, M52B25 farmareissa, M54B30 5-loviset, E34 525i, alkupään E36 325i, S50B30, Z3M...

            Ensimmäiset (E34/E36) on pienemmällä väännönkestolla (310 vs 320). Dieseleissä on lyhyemmät pikkuvaihteet. Tossa PDF:ässä mainitusta 280nm versiosta ei ole hajua..

            Edit: Tota 280nm versiota on näemmä nelosdieseleiden perässä.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #7
              Originally posted by Calypsocoupe View Post
              Jostain syystä gyntherien purkuautoilla on ajettu max 150tkm.. :-o

              Tommosen löysin:
              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


              Eli tuolla olisi samalla numerosarjalla oleva loota jonka pitäisi olla HMW, jota taas on myöskin käytetty 528i:ssä.

              Lyö kiinni vaan..
              Eiköhän tuon uskalla paikoilleen laittaa. Vaihtelen ensin stefat varalta, ettei heti vuoda öljyä jostain. Mikähän ois paras tapa kaivaa nuo vanhat stefat veke? Ja tietysti perinteinen öljy mietintä.. Laittaisko tuohonkin Redlinen MTL:t sisään, vaiko merkkiliikkeen ATF:t? Edellisessäkin oli oranssi ATF lappu kyljessä, mutta MTL:ää siinä tuli käytettyä synkronoinnin nopeuttamiseksi.. Mitä mieltä arvon raati olisi?

              Samppa
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • Vihti

                #8
                Getrageissa on tullut käytettyä Mobilin synteettistä ATF:ää, pelaa paljon paremmin kuin normaali. On sillä kyllä hintaakin, mutta eipä sitä paljoa mahdu.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #9
                  Versio selvisi

                  Laatikon versio selvisi eilen. Ebay myyjä myi tuota E39 528i laatikkona, mutta eilen selvisi E325 nimimerkin avustuksella, että laatikko on HDM, eli E34 M50 525i:n aski.. Piti vain oikeasta kohtaa laatikon alta rapsuttaa se koodi esiin. Mitenkäs nyt?? Uskaltaako tuota laittaa kiinni? Mitä eroa noiden sisuksissa lie?
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • Jukka81
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 1176

                    #10
                    Originally posted by Samppasika View Post
                    Laatikon versio selvisi eilen. Ebay myyjä myi tuota E39 528i laatikkona, mutta eilen selvisi E325 nimimerkin avustuksella, että laatikko on HDM, eli E34 M50 525i:n aski.. Piti vain oikeasta kohtaa laatikon alta rapsuttaa se koodi esiin. Mitenkäs nyt?? Uskaltaako tuota laittaa kiinni? Mitä eroa noiden sisuksissa lie?
                    Tuota samaa asiaa BMW:ltä kyselin joskus, ja sanoivat että nuo kirjaintunnukset HDM yms. mitä kaikkea niissä olikaan, niin tarkottais vaan hieman erilaisia kiinnikkeitä, mitä laatikoissa on.
                    -E30 325i M-TechII Turbo
                    -E39 528iA M-Sport
                    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #11
                      Aski vaihdettu..

                      Siinnehän se heilahti ja loppu se ulina. Vanha aski oli HMU ja ja nykyinen HDM, joka onkin oikeasti tyypiltään S5D310Z, eikä S5D320Z!

                      Ja sieltähän puuttui 2kpl osaa 5 tuosta kuvasta: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...rbox_mounting/

                      Saattanut jo tuo aiheuttaa edellisen laatikon tuhoutumisen, kun ei ole olleet laatikko ja lohko just linjassa ja kytkinakseli mahdollisesti siitä syystä vinossa? Lisää bojoja sille eka kytkimen vaihtajalle! En tosin tuota itsekään viimeksi huomannut, mutta nyt kun tarkemmin nysväsin, niin hokasin, ettei noita "doweleita" olekaan lohkossa kiinni...

                      Ja ihan ku olis pitempi vitonen tuossa uudessa, kun nyt on satasen vauhdissa kiekat n.2600 ja aiemmin tais olla lähempänä 3000? Vai muistankohan väärin... Kai noissa pitäis olla molemmissa vitonen suora?

                      Edit. Kyllä se suora on tuossa vanhassakin, kun kävin pyörittämässä ja kun laskin, niin 2600r/min pitäis olla n. 103km/h nopeutta normaali vierintäkeäisellä rengastuksella.... Mitä lie sieniä tullu syötyä taas..
                      Last edited by Samppasika; 25-09-2009, 17:07.
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • K_olli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 267
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Miten kaivoit muuten stefat pois ja mistä hommailit uudet tilalle? Ois sama remppa itellä edessä.
                        Last edited by K_olli; 18-12-2013, 18:58.
                        "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎