Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B30 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    #31
    Originally posted by Masahi View Post
    Esimerkiksi 0W-40 öljy ja 5W-40 öljy ovat yhtä jäykkiä/notkeita 80 asteen lämpötilassa. W kirjaimen edessä oleva numero kertoo öljyn kylmäviskositeetin eikä sillä ole mitään tekemistä kuumaviskositeetin kanssa. Eli 0W-40 ei ole sen litkumpaa kuumana kuin 5W-40.
    Menee nyt vähän OT:ksi tämä keskustelu,mutta lisätään nyt kuitenkin vielä.Tuon kirjoittamasi varmasti kaikki,tai ainakin aika moni tajuaa.Jopa minäkin.Pointti kun vaan on se,ettei noita 0W- öljyjä ole 0W-50 tai 0W-60 saatavilla.Siksi kirjoitan tuossa ylempänä 0W- öljyistä.Tuo kuumäpään "jäykempi" viskositetti kun olisi sattuvampi noille S-sarjan moottoreille.Kun kuuma moottori sammutetaan,niin todennäköisesti tuollaisella "Motorspot-luokituksen" omaavalla öljyllä saadaan jäämään pysyvämpi/paksumpi öljykalvo noille aroille kk-laakereillekkin.Eikä sitten seuraavalla käynnistyskerralla hinkata laakereita kuiviltaan,ennenkuin ö-pumppu työntää eliksiiriä kitkapinnoille.

    Eiköhän tämä ollut tässä minun kohdaltani,öljyistä nimittäin.Nämä viskositetti vaikutukset kyllä tuli jo Castrollin miehen kanssa taannoin tarkkaan puitua.

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #32
      Nyt on kokemusta Castrolin 5W40 Magnateceistä. Moottoritiellä lämmöt ovat n. 88C (mittarin mukaan) ja radalla lämmöt oli noin 110C kun ajaa esim. Ahvenistolla (+24C) 4 kovaa kierrosta.

      Kurat menee nyt varmuuden vuoksi vaihtoon kun vaihdoin KK-laakerit ja sisäänajo on jo ohi. Katsotaan mitä seuraavaksi laittaa. Voisi kokeilla vaikka Asvirkun suosittelemaa Mobilia.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎