Announcement

Collapse
No announcement yet.

alpha n lastusta s50b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • benbudunen
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 92
    • seinäjoki

    alpha n lastusta s50b30

    Kysymys kun oon asentamassa hiilariboksia ja alpha n lastua m3:een.

    Ja mulla on lastu pelkästään ecuun niin tarvitseeko hommata myös lastu vanosboksiin? vai riittääkö pelkästään toi yksi?
  • Olio
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 139
    • Kerava

    #2
    Alpha-N & S50B30

    Terve
    Oisko kellään tietoa toimiiko 28 pinninen Alpha-N mun M3.ssa jossa on 32 pinninen lastu vakiona ? eroina noissa on ilmeisesti se että 32 pinnisessä on ajonesto...:think

    Comment

    • Jamppa1983
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 739
      • Pirkanmaa

      #3
      Eipä kyllä oo tietoo, mutta... Jos löydät pinnijärjestyksen molemmista niin auttais propleemassa. Sitten niistä näkisi kaikkien antureiden, suuttimien, sytkän ohjaukset yms. Periaatteessa miks ei?
      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

      M3 e90 & "M3" e30 turbo

      Comment

      • Olio
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 139
        • Kerava

        #4
        Originally posted by Jamppa1983 View Post
        Periaatteessa miks ei?
        Niin, voisin kuvitella että ainoa este toiminnalle on jos ajonesto on "päällä" tolla Alpha-N.llä...eli auto ei käynnisty ollenkaan tai toinen vaihtoehto että se ajonesto ei sit toimi ollenkaan... luulis jonkun tietävän...

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1638

          #5
          Onko kenelläkään tietoa tuohon yllä olevaan kysymykseen?

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #6
            riittää pelkästään alpha-n lastu.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #7
              Muualta olen lueskellut, että vanokselle on oma lastu. Esim. Hannosen autossa on ollut kaksi lastua

              Comment

              • mtv67
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 364
                • Kokkola

                #8
                .....
                Last edited by mtv67; 19-03-2010, 13:43.
                e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Onko kenelläkään tietoa siitä, miten toi ämmän oma moottorinohjaus osaa mukautua erilaisiin kaasuläpän asentotunnistimen arvoihin, kun nehän ei jokaisessa autossa voi millään olla toisiaan vastaavat? Tarkoitan tällä sitä, että vastusarvossa voi olla useiden ohmien heittoja antureiden "alkuarvojen"(eli käytännössä läppien ollessa kiinni) välillä, joka varsinkin osakaasulla/tyhjäkäynnillä aiheuttaa suuria muutoksia seokseen. Kiinnostais siis tietää lähinnä tuon Alpha-N bensakartan TPS-akselin "porrastuksesta", koska lineaarinen se ei voi ainakaan olla.

                  Kaverin M42-moottorin kaverina Mega+läppärungot ja ohjaus Alpha-N, mut pirun vaikee saada osakaasun aluetta toimimaan järkevästi, kun ilmavirtaus kasvaa niin äkkiä kaasua avatessa. Bensakartasta koitettu muuttaa TPS-akselin jakoa osakaasun alueelta mahdollisimman pienille porrastuksille, mutta järkevää ja toimivaa karttaa ei ole vielä saatu aikaan. 50-100% kaasulla kyllä rokkaa nätisti, mut tasakaasuajossa mahdotonta saada toimimaan nätisti.

                  Omaan autoon myös tarkoitus ottaa toi Alpha-N -pohjainen säätö ensi kesänä käyttöön, koska MAP-pohjainen ei toimi sitäkään vähää noitten läppärunkojen kanssa. MAP-pohjaisen säädön kanssa törmää siihen ongelmaan, että jo tyyliin 20% läppien avautumalla MAP-arvo pomppaa 100kPa ja bensaa tulee täyskaasun vaatimaa tahtia.

                  Miten lie toni78 sai Hestecin kanssa pelaamaan ton Alpha-N -säädön, ja millaisella setupilla?
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1638

                    #10
                    Luin tuon edellä olevan linkin takana olevan jutun tuosta Hannosen M3:sta jossa oli airbox ja Alpha-N lastut (ECU ja ilmeisesti vanos). Juhan kertoman perusteella se toimi oikein hyvin arkikäytössäkin.

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by MarttiKK View Post
                      Luin tuon edellä olevan linkin takana olevan jutun tuosta Hannosen M3:sta jossa oli airbox ja Alpha-N lastut (ECU ja ilmeisesti vanos). Juhan kertoman perusteella se toimi oikein hyvin arkikäytössäkin.
                      Juurikin tuo resepti kiinnostaisi, että miten Alpha-N ohjauksesta saa arkikäyttöönkin toimivan, eikä pelkästään ON-OFF -kaasunasennoille.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Juurikin tuo resepti kiinnostaisi, että miten Alpha-N ohjauksesta saa arkikäyttöönkin toimivan, eikä pelkästään ON-OFF -kaasunasennoille.
                        Onhan noita TPS ohjauksella/läppärungoilla olevia autoja useitakin ihan normi käytössä ja hyvin pelittää aftermarket ecuillakin.
                        Tässä kannattaisi panostaa siihen dynoon ja hyvään säätäjään..
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • ZoMbiE
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2583
                          • Lohja, Virkkala

                          #13
                          Esim. tuo minun on ainoastaan TPS ohjattu, hyvin toimii.. Tatechilla toteutettu. Aion lisätä MAP:in jotta saa pintakaasun vielä tarkemmaksi ja autoa tuosta vielä taloudellisemmaksi.

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by jannmann View Post
                            Onhan noita TPS ohjauksella/läppärungoilla olevia autoja useitakin ihan normi käytössä ja hyvin pelittää aftermarket ecuillakin.
                            Tässä kannattaisi panostaa siihen dynoon ja hyvään säätäjään..
                            Dynoon on tarkoitus panostaakkin, kun ei viiti ite tehdyillä säädöillä enää ajella tolla uudella motilla(ja särkeä sitä omien säätöjen ansiosta)... Hankala vaan, kun halukkaat/osaavat Megan säätäjät taitaa olla suht harvassa.

                            Originally posted by ZoMbiE View Post
                            Esim. tuo minun on ainoastaan TPS ohjattu, hyvin toimii.. Tatechilla toteutettu. Aion lisätä MAP:in jotta saa pintakaasun vielä tarkemmaksi ja autoa tuosta vielä taloudellisemmaksi.
                            Siulla siis tulee Hybrid-Alpha-n -ohjauksella se? Jos se Tatechilla on siis samalla tavoin, kuin megalla, että ns. pääkartta on TPS-RPM -akseleilla ja "korjauskarttaan" tulee MAP-RPM -akselit.

                            Omassa vielä tarkoitus kokeilla semi-sekventiaalista suihkutusta(jonka MS-II v3.0:seen saa lisäpiirillä), jotta suuttimen aukeamishetken saa ajoitettua venttiilin aukeamiseen nähden oikeaan kohtaan. Vaikuttaa kuulemma paljon tyhjäkäynnin "siisteyteen" + keskialueen tehoon/toimivuuteen.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              #15
                              Originally posted by O-Peksi View Post
                              Onko kenelläkään tietoa siitä, miten toi ämmän oma moottorinohjaus osaa mukautua erilaisiin kaasuläpän asentotunnistimen arvoihin, kun nehän ei jokaisessa autossa voi millään olla toisiaan vastaavat? Tarkoitan tällä sitä, että vastusarvossa voi olla useiden ohmien heittoja antureiden "alkuarvojen"(eli käytännössä läppien ollessa kiinni) välillä, joka varsinkin osakaasulla/tyhjäkäynnillä aiheuttaa suuria muutoksia seokseen. Kiinnostais siis tietää lähinnä tuon Alpha-N bensakartan TPS-akselin "porrastuksesta", koska lineaarinen se ei voi ainakaan olla.

                              Kaverin M42-moottorin kaverina Mega+läppärungot ja ohjaus Alpha-N, mut pirun vaikee saada osakaasun aluetta toimimaan järkevästi, kun ilmavirtaus kasvaa niin äkkiä kaasua avatessa. Bensakartasta koitettu muuttaa TPS-akselin jakoa osakaasun alueelta mahdollisimman pienille porrastuksille, mutta järkevää ja toimivaa karttaa ei ole vielä saatu aikaan. 50-100% kaasulla kyllä rokkaa nätisti, mut tasakaasuajossa mahdotonta saada toimimaan nätisti.

                              Omaan autoon myös tarkoitus ottaa toi Alpha-N -pohjainen säätö ensi kesänä käyttöön, koska MAP-pohjainen ei toimi sitäkään vähää noitten läppärunkojen kanssa. MAP-pohjaisen säädön kanssa törmää siihen ongelmaan, että jo tyyliin 20% läppien avautumalla MAP-arvo pomppaa 100kPa ja bensaa tulee täyskaasun vaatimaa tahtia.

                              Miten lie toni78 sai Hestecin kanssa pelaamaan ton Alpha-N -säädön, ja millaisella setupilla?
                              Tuonne jos mega ja läppärungot kiinnostaa:



                              Tulee pää kyllä kipeäksi kun lukee ja koettaa ymmärtää...

                              Mutta noin läppärungot saa toimimaan nätisti koko alueella. TPS pohjainen kuormituksen mittaus suurille läppien aukeamiskulmille ja MAP pienille. Sitten vaan yhdistetään ne sopivasti ja tuloksen pitäisi olla mainio. Itsekin tuota pitäisi kokeilla sitten joskus kun kelit lämpenee M42 koneessa S50 läppiksien kanssa.

                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎